Inter-M QD4960

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Inter-M QD4960

Er denne forsterkeren noe å ha? Tok med en fra et rivningsprosjekt. Den er nok rundt 8 år gammel, men er knapt brukt. Lurer på å bruke den som effekt på en Yamahareceiver med pre out, og biampe Inter-M effekttrinnet mot JmLab Electra 926. Noen som har formening om dette kan bli bra?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Er denne forsterkeren noe å ha? Tok med en fra et rivningsprosjekt. Den er nok rundt 8 år gammel, men er knapt brukt. Lurer på å bruke den som effekt på en Yamahareceiver med pre out, og biampe Inter-M effekttrinnet mot JmLab Electra 926. Noen som har formening om dette kan bli bra?
    Får svare meg selv... Knallgodt resultat! Irriterer litt med viftesus og blinkende dioder men greit nok. Det ble et skikkelig løft i lyden. Volumkontrollene på effektforsterkeren funker individuelt i biamp, så jeg kan dempe og forsterke bass og diskant analogt som det passer meg. Den har virkelig blåst liv i Electraene. De får 480 watt hver så det skulle bare mangle.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gamle og tunge beistene pleier å være ganske OK de kan dog mangle en del mellomtone og topp..

Bare pass på å blås den ren; fjern støv og dritt i fra ALLE plasser hvor du ser og pass på at viftene går..

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    De gamle og tunge beistene pleier å være ganske OK de kan dog mangle en del mellomtone og topp..

Bare pass på å blås den ren; fjern støv og dritt i fra ALLE plasser hvor du ser og pass på at viftene går..
    Mangler ikke noe på mellomtone og topp med denne Men hører en brumming i høyttalerne når den står på og ikke spiller. Den klarer jeg ikke å bli kvitt... Så tatt i betraktning denne brummingen, viftene, redusert brukervennlighet og ikke minst at jeg egentlig var happy med lyden fra receiveren, så tror jeg at jeg tar ut igjen beistet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Mangler ikke noe på mellomtone og topp med denne Men hører en brumming i høyttalerne når den står på og ikke spiller. Den klarer jeg ikke å bli kvitt... Så tatt i betraktning denne brummingen, viftene, redusert brukervennlighet og ikke minst at jeg egentlig var happy med lyden fra receiveren, så tror jeg at jeg tar ut igjen beistet.
    Fikk forsyne bort brummingen ved å fintune volumkontrollene på effekttrinnet. Så nå trur jeg at saken blir stående. Et eksempel på hifi-kvalitetene oppdaget jeg nå. Hørte på Eva Cassidys Fields of Gold, og hører nå at en eller annen slår takten med en finger, antagelig gitarist som dunker i gitarkassen. Det var nesten så jeg irriterte meg, men kan jo nesten ikke det når det åpner seg lyder og nyanser som anlegget tidligere ikke kunne formidle.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •