Handle fra thomann.de, frakt og moms?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Handle fra thomann.de, frakt og moms?

Som overskriften sier så lurer jeg på denne thomann.de siden. Ser de har veldig bra utvalg og sender til Norge for bare 20 euro?! Regner med det blir moms på varene, men er det noen som vet hvordan det funker å sende større anlegg (200 kg++)? Blir det ikke mere enn 20 euro i frakt? Kommer det på døra eller må det hentes ved nærmeste postkontor?

Og er "the box" og "t.amp" thomann sine egne merker? Noen erfaringer om disse merkene? Ser ut til å være bra utifra specs, og billig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet forsterkere der. Ordren sa opprinnelig 20E totalt i frakt, men ble kontaktet rett etter at jeg plasserte ordren med ekstra fraktkrav. Hyggelige folk og kjapp kundeservice. Fikk valget om jeg ville kansellere ordren eller at de utvidet prisen. Betalte 20E * 3 for fire forsterkere.
    Varene ble levert på døra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, har lest litt om dem og alle er forsåvidt fornøyde med dem. Men et anlegg på 300 kg blir vel fort litt dyrt. Har sendt mail til dem for å høre om prisforslag. Leste litt på nettet og noen som sa at man måtte betale den norske momsen når varen kom på døra? Dette var gamle innlegg, men hørtes veldig kronglete ut!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tamp sine amper er gode, og får gode tilbakemeldinger. Spesielt proline ampene er gode. Tamp Ta2400 høster mye bra omtale. The Box har jeg ikke lest så mye om, men ser for meg at det er mange kasser du får i Norge som vil være bedre og totalt sett rimligere når du legger på frakt og slikt.

Har bare gode erfaringer fra thomann, enten det gjelder kundeservice, levering og priser. Eneste negative er når du kjøper store tunge ting.

1 koli under 35kg = 20 euro
    2 kolli som totalt overstiger 35kg totalt = 40 euro (f.eks 2 kolli á 20kg = 40kg)

1 Kolli som veier over 35kg = 100 euro + schenker som fraktselskap = dyr frakt.
    f.eks: Jeg kjøpte en Proline 3000 fra de. veide vel 38kg eller noe.
    100 euro i frakt + gebyrer schenker 1200 kr + 1000kr i mva.
    Da havnet jeg på ca 2000kr bare i rene frakteavgifter, i stedet for 20 eller 40 euro.

Men det du kan gjøre er å bestille mange ting for de 100euroene i frakt, har ingenting å si på volumet du bestiller. om det da blir 40kg totalt eller 200 blir samme fastpris. Mva og schenker sine avgifter vil nok forandre seg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 7ens
    ok, har lest litt om dem og alle er forsåvidt fornøyde med dem. Men et anlegg på 300 kg blir vel fort litt dyrt. Har sendt mail til dem for å høre om prisforslag. Leste litt på nettet og noen som sa at man måtte betale den norske momsen når varen kom på døra? Dette var gamle innlegg, men hørtes veldig kronglete ut!
    Alt som importeres til Norge kommer det norsk moms oppå.. Dvs om du reiser til sverige og kjøper noe som koster over (husker ikke grensa), men noe rundt 5000 kr e.l så må du "egentlig" betale først svensk moms, så betale norsk moms, vise til at du har betalt det og få svensk moms returnert..

Dette er veldig "vanskelig" til tider å forstå seg på.. Dersom du slapp unna 25% av prisen ved å handle i utlandet, hvordan tror du da norsk næringsliv hadde bestått?

Det er da du går over til "smugling", er en grunn til at vi har et tollvesen.

Typisk når du bestiller via internett stopper pakken hos tollvesen - du får regning i fra de, varen sendes videre.. Eller så får du regning fra tollvesenet i ettertid - eller så ordner butikken med momsen og du mottar varen direkte.

Men hvorfor kjøpte du ikke bare ALT du trengte i en pakke? En hel rigg er mye billigere en å kjøpe to billige subber der, en topp der og en amp der.. Du kan få en rigg for 50k som opprinelig kosta nesten det tredobbelte ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Har ikke fått svar fra thomann enda... Er veldig spent på hva dette vil komme på i frakt! Pakken består av 2 stk 2x18, 4 stk 12" topper + forsterkere, mixer, delefilter og en god slump med kabler. Alle høyttalerene, delefilteret og forsterkerene er fra deres eget merke. Håpet på å kanskje stikke av med ca 5000 +- i frakt (i en pakke ja), men da vil det kanskje bli en 3-4000kr da?

Har ikke funnet noe særlig info om de jeg heller Ostemannen.. Fant noen få videoer på youtube, virket som han som eide det var veldig fornøyd.

Men når varene kommer på døra, er det slik at man må være hjemme å ta i mot varene? Eller kan de bare sette det i garasjen/låven?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du/noen andre må være hjemme og skrive under på at pakken er levert..

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Du/noen andre må være hjemme og skrive under på at pakken er levert..
    +1. Lite tips er å ringe til de som skal levere det, de pleier å gi et ca estimat på når de kjem.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Jaja, får se om det blir noe bestilling, virker som om det nesten blir vinning opp i spinning.. Fikk svar fra thomann og det skrev bare at jeg skulle bestille også ville de utifra bestillingen gi meg pris på frakt. Men takk for alle innspill

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amper og andre ting under 30kg hver går fint an å bestille, no stress. Men når du beveger deg over 35kg per gjenstand så blir frakten sykt mye dyrere.

Vil anbefale å se på brukten etter brukt PA. Er utrolig mye bra ute, som går for en rimlig penge.

Gammal passiv PA pleier å gruse moderne aktive/passive kasser i de lavere prisklasser. Er du heldig og kommer over noe eldre turbo, Martin eller tilsvarende skyter du ofte gullfuglen.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •