Må PA høyttalere spilles inn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Må PA høyttalere spilles inn?

Et enkelt ja nei spørsmål.

Jeg har nå bestilt meg 2stk hk audio pr 12 høyttalere fra 4sound i oslo og jeg lurer på om man kan gi dem full effekt fra første dag, eller om man bør ta det rolig i begynnelsen?

Det er ikke så mye bevegelse på PA elementer, så jeg blir usikker på om de i det heletatt trengs og spilles inn før dem får full pupp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0kriz
    Et enkelt ja nei spørsmål.

Jeg har nå bestilt meg 2stk hk audio pr 12 høyttalere fra 4sound i oslo og jeg lurer på om man kan gi dem full effekt fra første dag, eller om man bør ta det rolig i begynnelsen?

Det er ikke så mye bevegelse på PA elementer, så jeg blir usikker på om de i det heletatt trengs og spilles inn før dem får full pupp.
    Alle høytalere må spilles inn!
    Jo høyere du spiller i innspillingsperioden jo fortere spiller du dem inn, så det er ingen grunn til å holde igjen. Det er en myte at man ikke kan watte på i innspillingsperioden.
    Jeg har alltid gitt full gass fra dag 1 på nye høytalere.
    Når en høytaler er spillt inn må har den endret litt lyd karakteristikk. Gjerne mere bass da membranopphenget blitt litt mykere.

Fks. min Klischer trenger 1000W/t før de er innspillt.
    Dvs. at hvis jeg gir dem 1000Watt i 1 time eller 1Watt i 1000 timer så er de innspillt.

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Alle høytalere må spilles inn!
    Jo høyere du spiller i innspillingsperioden jo fortere spiller du dem inn, så det er ingen grunn til å holde igjen. Det er en myte at man ikke kan watte på i innspillingsperioden.
    Jeg har alltid gitt full gass fra dag 1 på nye høytalere.
    Når en høytaler er spillt inn må har den endret litt lyd karakteristikk. Gjerne mere bass da membranopphenget blitt litt mykere.

Fks. min Klischer trenger 1000W/t før de er innspillt.
    Dvs. at hvis jeg gir dem 1000Watt i 1 time eller 1Watt i 1000 timer så er de innspillt.
    Da fyrer jeg løs fra dag 1!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •