Hvordan kan jeg få bedre bass? Cerwin Vega XLS-215, 2x Alto Mac 2.4 og PC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har du fott d til?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av razoredge
    Okay, syntes det så ut som en Behringer Di boks det du har på gulvet.
    DI unit - Wikipedia, the free encyclopedia
    Hvilken type mikser er det du har?
    Det bruker å være forholdsvis enkelt å koble inn mikseren. Koble kabel fra pc'n inn på "Tape In" på mikseren og koble fra "Master/Main Out" på mikser til Input på Forsterker.

Tror ikke du vil oppnå noe mer trøkk med å Bi-ampe på den måten, men du får muligheten til å dempe diskanten, iom. at du da får separat gain kontroll.
    har ikke tid til og se på linken, skal gå snart, men den Behringer boksen på gulvet kalte han jeg fikk den av en J-BOX, hadde problemer med suselyd i høytalerne imed at forsterker og PC lader går på samme strøm krets, så denne boksen tok vekk suselyden.

Sitat Opprinnelig postet av anders1234
    har du fott d til?
    Nei skal flytte neste mnd så har ikke tatt meg bry til og se på det enda, begynner fra sketch da

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At disse forsterkerne ikke klarer å riste skikkelig liv i høyttalerne skyldes nok noe annet enn forsterkerne.
    En kompis av meg har samme kombo og på tross av at vi er dypt uenige når det gjelder lyd, må jeg innrømme at det er trøkk nok, for å si det pent.
    Så det ble spurt lenger opp her, men hvordan er høy/lav-kontaktene bak på høyttalerne koblet sammen?
    Å bi-ampe kan være en grei måte å justere litt på, du kan da sette volumet på forsterkeren som driver bassene litt høyere enn den andre for å få den balansen du vil ha i lydbildet.
    Disse forsterkerne har ihvertfall MER enn nok kraft, det trenger du ikke å bekymre deg for.
    Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei da har jeg bodd her litt over en mnd og er stor fornøyd med lyden, men er mye mindre avstand til der høytalerne står og veggen bak meg nå, så kansje derfor jeg får mer trøkk!

MEN fra en ting til en annen, pr dags dato kjører jeg:

Alto Mac 2.4 effekttrinn X2 (en på hver høytaler)
    Cerwin-Vega XLS-215

har en DI boks fra behringer, kjører XLR kabel (tror jeg det heter) fra forsterker til DI boks, phonokabel med Y ledd på enden fra DI boks til PC, har minijack inngang på pc.

Lure på om jeg burde gå til innkjøp av en vanlig stereo forsterker for og få enda bedre lyd? er jo ikke akkurat det mest suverene lydkortet i en PC.

Vil da koble PC-forsterker-alto effekt trinn - høytalere.

Hva mener dere?

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke få bedre lyd ut fra pc'n fordi om du kobler den til en A/V receiver/forforsterker.
    Den eneste forbedringen du får er at du da har volumkontroll/EQ i forsterkeren)
    For å få bedre lyd ut fra PC'n trenger du en bedre Digital/Analog Converter (D.A.C)
    Ta en titt på Abrahamsen A-DAC
    A-Store - ABRAHAMSEN© by ECS Holding
    Den koster under 1000 lappen.
    Her får du også XLR utganger slik at du slipper å bruke DI-boksen.
    PS! Har ikke prøvd denne, så om du får volumkontroll via pc eller om den kjører full øs direkte ut bør du kanskje sjekke før du gjør noen innkjøp.
    Denne er et alternativ, men da endel dyrere: CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Skal du inn med en Stereoforsterker/AV-receiver må du huske på at denne må ha Pre-Out utganger for at du skal kunne benytte Alto forsterkerne dine.
    På AV-receivere må du opp i forholdsvis høy prisklasse for å få dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av razoredge
    Du vil ikke få bedre lyd ut fra pc'n fordi om du kobler den til en A/V receiver/forforsterker.
    Den eneste forbedringen du får er at du da har volumkontroll/EQ i forsterkeren)
    For å få bedre lyd ut fra PC'n trenger du en bedre Digital/Analog Converter (D.A.C)
    Ta en titt på Abrahamsen A-DAC
    A-Store - ABRAHAMSEN© by ECS Holding
    Den koster under 1000 lappen.
    Her får du også XLR utganger slik at du slipper å bruke DI-boksen.
    PS! Har ikke prøvd denne, så om du får volumkontroll via pc eller om den kjører full øs direkte ut bør du kanskje sjekke før du gjør noen innkjøp.
    Denne er et alternativ, men da endel dyrere: CAMBRIDGE DacMagic Plus D/A-konverter | Hi-Fi Klubben

Skal du inn med en Stereoforsterker/AV-receiver må du huske på at denne må ha Pre-Out utganger for at du skal kunne benytte Alto forsterkerne dine.
    På AV-receivere må du opp i forholdsvis høy prisklasse for å få dette.

hva med en slik?
    Komplett.no - Creative Sound Blaster X-Fi HD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde CLS 215 på en zachry xp 1200 før. Testa å kjøre rett fra pc og inn i forsterker og det spilte like elendig som du beskriver her.Enten koble til mixer eller en forsterker med pre-out eller en forforsterker. Hadde en mixer som jeg solgte fordi det spilte mye dårligere kontra en forforsterker på CLS'ene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er en mulighet det også

men fikk aldrig noe svar/ vurderinger om denne Creative Sound Blaster X-Fi HD er det noe og ha sammenlignet med forsterker med pre-out eller en forforsterker?

En forsterker med pre-out eller en forforsterker er vel en god del dyrere?

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimandre92
    Ja er en mulighet det også

men fikk aldrig noe svar/ vurderinger om denne Creative Sound Blaster X-Fi HD er det noe og ha sammenlignet med forsterker med pre-out eller en forforsterker?

En forsterker med pre-out eller en forforsterker er vel en god del dyrere?
    Du vil sannsynligvis få "bedre" lyd ut fra dette lydkortet, men om det vil bedre slutt-resultatet er vel heller tvilsomt med den signalveien og komponentene du har.

For å forenkle oppsettet ditt ville jeg sett meg om etter en receiver med pre-out og AirPlay. Da slipper du unna mye av kablingen. Hvor godt signalet behandles av airplay kan vel diskuteres, men jeg regner med du ikke er av dem som sitter å lytter etter de små overtonene i klassisk musikk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •