fence pa?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: fence pa?

Newcomer old cerwin sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fence pa?

hei, er d noen her som veit noe om fence audio pa? Tenker helst på stage 1515 og 18" passiv sub. Jeg har stage1212 og ampen deres, men har ikke noe erfaring med pa i fra før, har bare hatt 12 og 15" cerwin å div. Jeg er helst av den slagen som liker dyp bass, så har aldri tenkt på pa før, men har litt lyst til og prøve litt stor pa nå. Stage 1212 blir for lite bass syns jeg, veit ikke om di spiller dårlgere enn tilsvarende fra eit annet merke eller hva di gjør. Men jeg kan få bytta til meg stage 1515 og 2 18 sub i diverse stereo nå. Selvom fence er eit "billig" merke så må vel d trykke ganske bra? Skal bare bruke di hjemme og av og til på festival. Noen erfaringer? Tanker rundt dette?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Fence går vel ikke helt under "PA"-kategorien, men mer lik som Cerwin Vega sine "hifi/hjemmekino"-serier som CLS, XLS etc.

Den "billigere" siden av PA begynner med f. eks Behringer, Wharfdale, Yorkville, Electro Voice, Mackie etc. For å få mest mulig ut av pengene dine så passer nok Behringer eller Wharfdale best.

Du vil nok få en dypere bass ut av XLS215 f. eks, enn hva du får ut av PA høyttalere, selv om XLS ikke spiller så langt ned i frekvens. Derimot om du kjøper PA med f. eks 15-18" sub, kan du få brukbar respons ned mot 35 hz ca.

Lykke till :-)

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk takk :-)ja må ha 18" sub :-P.men d er i allfall fence sine versoner av PA, spesifikasjoner,koblinger og utsende er jo som PA :-) jeg har vurdert warfedale, men grunnen til att jeg vurderer fence er fordi bror min kjøpte dette billig på netthandelen for eit par år siden, og han har bare så vidt prøvd d i garagen sin, så d er nesten ubrukt og han er interesert i å bytte d i noe hifi anlegg jeg har som jeg ikke bruker, og nypris på d fence oppsette han har er ca 23000 på f.eks fnky.no, mens d jeg har er gammelt og kansje verdt rundt 10000. Men jeg vil ha PA og han vil ha go gammel cerwin hifi så da passer d bra :-)

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid 1212 og den aktive 18subben + 2x250w ampen. Det trykker en del men finnes ikke kvalitets lyd i det heletatt. Er du ikke ute etter lydkvalitet så kan fence være kjekt siden det er portable og spiller høyt for en lattelig billig penge (brukt). jeg har også eid wharfedale delta serien og den var jeg meget fornøyd med. Byttet det ut med cerwin vega xls 28 gulvhøyttalerene men syntes wharfedale delta serien spilte klarere i toppen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kun kjent med MK2 versjonen av forsterkerne deres. Bruker den jeg har igjen som subforsterker til en bilsub jeg hadde liggende, og duger egentlig ikke mer enn til det synes jeg. Hadde 2.stk. De har vist vifter, men virker ikke sånn da de blir utrolig fort varm. Kjenner ikke til MK3 versjonen, men synes egentlig at MK2 ikke duger til noe annet enn til å drive en middels bra bilsub. Min mening altså. Hvordan høyttalerne i "PA" er hos de, vet jeg ikke, men er ikke helt begeistret for hushøyttalerne iallefall. Når det kommer til PA generelt, så er det vel ingen PA som går dypt? Har lite peiling på PA, så vet ikke. Hvis du får noe fra Fence PA billig, så kan det vel ikke skade å teste ut? Hvis jeg var deg, så hadde jeg spart de pengene, å kjøpt noe fra JBL og/eller Meyer Sound. Har bare gode erfaringer med toppene i den "gamle" Eon serien, (Eon 15).

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finnes PA 18 kasser som spiller ned til 25Hz og muligens enda dypere om det betyr alt.
    Å nei, det er ikke Fence Audio.
    Det er mye forskjellige 15 og 18 kasser å velge mellom der ute

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bruken som avgjør om det er PA eller Hifi 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    Hvis jeg var deg, så hadde jeg spart de pengene, å kjøpt noe fra JBL og/eller Meyer Sound. Har bare gode erfaringer med toppene i den "gamle" Eon serien, (Eon 15).
    Meyer sound er ikke for oss dødelige. Kontaktet Avab for og forhøre meg om prisene på meyer produktene. Dem hadde ikke en eneste top høytaler og tilby i 25000kr klassen. Det eneste dem hadde var denne

http://www.meyersound.com/pdf/produc.../mm-4xp_ds.pdf

Kostet 7000kr pr stk eller noe.

Mina line array toppene kostet 47 000kr pr stk. Trur til og med at det var eks moms.

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nok :-P

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og grunnen til att d mest sannsynligvis blir fence er att jeg ikke har penger, men jeg kan bytte i noe av stereon jeg har til "overs" så d er ikke så aktuelt med noe annet akkurat nå, er spent på hvordan d blir. Nå bruker jeg noen gamle cerwin vega hed serie hifi høytalerer som jeg har bytta ut basserene med noen bil subber, så d er ordentlig dypbass fra kjelleren for og si d sånn, skal snart prøve å kobble til mine denon monoblokker som jeg har på service nå, for og få litt meir power, har kobbla bassrene i 2ohm, bruker bare ein harman kardon 3490 nå, så di får jo alt for lite, men d basser som fytti grisen forde da. Men har altså litt lyst til og prøve litt ordentlig PA basstrykk nå da :-P

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er vel bruken som avgjør om det er PA eller Hifi 8)
    Du sier noe der :-P

Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ShyFx
    Finnes PA 18 kasser som spiller ned til 25Hz og muligens enda dypere om det betyr alt.
    Å nei, det er ikke Fence Audio.
    Det er mye forskjellige 15 og 18 kasser å velge mellom der ute

Ja jeg ser att fence sine går ned til 35hz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •