Smell lyd av subelement

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smell lyd av subelement

Hei. Skaffet meg en pd 1550 subwoofer. Meget fornøyd. Men da jeg testet grensen på den smalt det (forsterker:Qsc rmx 850 530w program i 8 ohm bro) lyden var som en leke krutt pistol bare at det smalt utrolig høyt. Hørte eko (spilte ute) er det noen som vet hva dette kan være? Åpenbart ikke bra men subwooferen skal da tåle mer en dette? Smalt 3 ganger før jeg rakk og skru ned lyden.

Smalt i takt med bassen og btw

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0kriz
    Hei. Skaffet meg en pd 1550 subwoofer. Meget fornøyd. Men da jeg testet grensen på den smalt det (forsterker:Qsc rmx 850 530w program i 8 ohm bro) lyden var som en leke krutt pistol bare at det smalt utrolig høyt. Hørte eko (spilte ute) er det noen som vet hva dette kan være? Åpenbart ikke bra men subwooferen skal da tåle mer en dette? Smalt 3 ganger før jeg rakk og skru ned lyden.

Smalt i takt med bassen og btw
    Høres veldig rart ut. Hvordan er det koblet til forforsterkeren/mixebordet? Koblet noen kontakter feil?

Testet nå i etterkant?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette en beskrivelse av en god gammel bunning? Dvs elementet klarer ikke å slå lenger og svingspolen slår bak i magneten. Dette kan også være fordi forsterkeren mister kontrollen og ikke klarer å styre elementet. Ikke nødvendigvis overbelstning av elementet.
    Husker på gamle DC-serien til Cerwin Vega så skjedde dette ofte. Elementet går som regel i stykker til slutt. Svingspolerøret brister, svingspoletrådene vil da løsne, trådene kommer så borti svingspolegapet og du brenner fast elementet.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Er ikke dette en beskrivelse av en god gammel bunning? Dvs elementet klarer ikke å slå lenger og svingspolen slår bak i magneten. Dette kan også være fordi forsterkeren mister kontrollen og ikke klarer å styre elementet. Ikke nødvendigvis overbelstning av elementet.
    Husker på gamle DC-serien til Cerwin Vega så skjedde dette ofte. Elementet går som regel i stykker til slutt. Svingspolerøret brister, svingspoletrådene vil da løsne, trådene kommer så borti svingspolegapet og du brenner fast elementet.
    Dette gir et volsomt smell? Elementet flekset mye. Er det en gnist som smeller da? Kunne høres sånn ut

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Høres veldig rart ut. Hvordan er det koblet til forforsterkeren/mixebordet? Koblet noen kontakter feil?

Testet nå i etterkant?
    + og - i speakon kabelen er koblet på +1 og +2 på den siden som skal inn i forsyerker (slik som forklart i qsc manualen) Forsterkeren innstillt i bro og bruker kun ene volumknappen (som forklart i qsc manualen) signalet går fra ipad gjennom 1/8 jack til 2xrca med rca-xlr converter ene xlr kabelen inn i input 1 og andre brukes ikke.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    + og - i speakon kabelen er koblet på +1 og +2 på den siden som skal inn i forsyerker (slik som forklart i qsc manualen) Forsterkeren innstillt i bro og bruker kun ene volumknappen (som forklart i qsc manualen) signalet går fra ipad gjennom 1/8 jack til 2xrca med rca-xlr converter ene xlr kabelen inn i input 1 og andre brukes ikke.
    Sinustoner du spiller av da?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Sinustoner du spiller av da?
    Hva er det ?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobler du kilden direkte inn i forsterkeren?... Det er ikke så veldig smart og kan nok føre til ulydene du beskriver. Du bør ha en form for mix/pre hvor du så kobler iPad til og så spiller av.

Sinustoner er toner som holder en bestemt frekvens, f. eks en tone på 20 hz.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •