Er dette ett godt kjøp til russebuss?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette ett godt kjøp til russebuss?

Hei,
    fant denne annonsen på finn.no, og lurte på om det er ett godt kjøp. Er dette ett bra anlegg? Brutale PA anlegg selges, Russ ? Nattklubb? Ny pris - FINN Torget
    Det er til en russebuss. Er kvalitetet bra/ok?
    8)

tusen takk for all hjelp
    mvh Petter

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde vært veldig skeptisk. Ingen nettside til importør eller noe. Det er mest sannsynlig noe som er kjøpt fra en Kinesisk frabrikk med Kinesiske kopi-elementer (som ikke er i nærheten av de Europeiske) og rebrandet til noe Norskt eller noe. Noen av specsene ser jo ut som et eventyr. f.eks 115db følsomhet fra en band-pass kasse med 2x18". Sikkert kinesiske specs siden de har pund (£) som et tegn i specsene. Det er ikke vanlig. Spør de om en demonstrasjon. Det er jo lett da å utelukke om det er møkk eller gull.

Du sier det er til russ du skal ha det. Hvor mange er det som har GOD peiling på lyd og oppkobling? For veldig mange russ som skal spare penger går i fellen av å kjøpe noe som er alt for underdimmensjonert for russetiden, og enten ryker det pga for hard bruk eller en som skal "ordne" på anlegget. Så det er noen fallgruver. Har du sett den lille FAQ. jeg laget lengre oppe?

Mine tips:
    - Dersom kjøp selv: Se etter eldre rigger. Type Turbosound, CV-horn etc.
    - Dersom dere bare har 30k i budsjett for inneanlegg, så burde dere vurdere å leie. Da får dere PA, oppkobling, aggregater, amper etc. for sikkert 30k.
    - Dersom dere ødelegger anlegget dere har kjøpt har dere nesten kastet masse penger ut vinduet, da det vil koste mye å fikse det.
    - PA er dyrt å kjøpe nytt, så kjøp brukt. Eller lei det.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kan ikke hjelpe noe særlig med anlegget der. Burde stole på det ostemannen sier akkurat der.

Likevel ville jeg funnet et forhandler som leverer TripleOnda. Var russ i år, og vi hadde 3stk TripleOnda XLA bak i russebilen vår, og vi danket ut russebusser og det som var her i Bergen. Det hele endte med at den ene bussen leide inn det samme på slutten for at det ikke skulle være for pinlig for russebussene sin del. Vi vant det som var å vinne av russevans her i bergen, og mye har å si for anlegget sin del.

Vi hadde god kontakt med den ene russebussen, Wise Guys, og de hadde 4 stk av denne typen inni bussen. Slik at de dekket hele bakdelen av bussen, det var en person som fikk hjertstans fordi trykket var høyt!! Så anbefaler virkelig TripleOnda XLA serien.

KBE Events: Wise Guys 2012 - Bergensruss vil ha mer lyd - YouTube - wise guys som snakker om anlegget, som de leide av KBE (som vi også gjorde)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •