Behringer iNuke NU6000DSP.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer iNuke NU6000DSP.

Jeg vurderer denne til mitt neste DIY prosjekt som er "subber" som skal yte i området ca 50hz til 200hz.

Jeg er derfor interessert i en kraftig og ok forsterker som kan stilles inn til kun å gi signalet 50-200hz til mine fremtidige prosjekter. Er ikke så bevandret i DSP verdenen, men kanskje noen kan svare meg?

Kan DSP funksjonen i denne forsterkere sette en en øvre grense (eks 200hz)?

Jeg vet den kan sette nedre grense så spørsmålet blir da om den kan sette en øvere.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan den . Meget gode eq muligheter også.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar

Har du en slik? Jeg var på 4Sound i Molde men de mente den ikke kunne dette. Har lest på amerikanske forum, og det står ikke spesifikt at den kan det men litt sånn mellom linjene.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inuke DSP har både innebygget aktiv delefilter og EQ. Glimrende til ditt oppsett.
    Der kan du dele i brattheter opp til 48 db oktav, og du har vel 6 eq bånd både på inn og utgangene.

Var selv ute etter en sånn, og for ca en mnd siden var leveringstiden på disse uvisst.

Holder selv til i Molde

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da blir det en slik etterhvert. Han hos 4Sound i molde sa han skulle bestille inn noen slike da det hadde vært flere som hadde spurt han om disse forsterkerene.

Molde er bra Bor i Elnesvågen nå da men, det er jo ikke langt unna.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i Elnesvågen selv, nærmere bestemt Hauglia

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Ok da blir det en slik etterhvert. Han hos 4Sound i molde sa han skulle bestille inn noen slike da det hadde vært flere som hadde spurt han om disse forsterkerene.

Molde er bra Bor i Elnesvågen nå da men, det er jo ikke langt unna.
    Haugesund er bedre i fotball da. 8)

Hva ligger den på i pris ca ? 3k?

Dersom den har like god DSP som Ultradriven så er den nesten verd pengene uten forsterkerdelen. 8) Husk at watt-tallene er Peak, og ikke RMS.

Jeg er veldig skeptisk når jeg ser dette bildet:

Behringer iNUKE NU6000 amplifier
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt spinkelt ut det der ja Ostemannen... Prisen er NOK 4200, LINK

Jeg er klar over at Behringer ikke er en høydare men den skal levere til 18 tommere med høy følsomhet (97 eller mer, tenker feks på PD.186) og ikke så dypt (maks rundt 50-60hz). Skal ha to stykker i to kasser.

Da skal det holde med 2 x 750w som er halvparten av peakpower som er oppgitt for NU6000. Og så er det kjekt å slippe en boks til da DSP er innebygget.

Jeg ser at det er en person på Finn.no som selger Crown billig, regner med de er importert av personen selv. Tror ikke det er DSP varianten da men.

Link til Crown annonse. Han har mange modeller til salgs.

Litt risky da reklamasjoner ikke blir så enkelt, men kanskje bedre totalt sett. Må vel ha et aktivt filter i tillegg da.

Bor i Hauglia jeg også.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt spinkelt ut det der ja Ostemannen...

Jeg er klar over at Behringer ikke er en høydare men den skal levere til 18 tommere med høy følsomhet (97 eller mer, tenker feks på PD.186) og ikke så dypt (maks rundt 50-60hz). Skal ha to stykker i to kasser.

Da skal det holde med 2 x 750w som er halvparten av peakpower som er oppgitt for NU6000. Og så er det kjekt å slippe en boks til da DSP er innebygget.

Jeg ser at det er en person på Finn.no som selger Crown billig, regner med de er importert av personen selv. Tror ikke det er DSP varianten da men.

Litt risky da reklamasjoner ikke blir så enkelt, men kanskje bedre totalt sett. Må vel ha et aktivt filter i tillegg da.

Bor i Hauglia jeg også.
    Jeg har lite peiling på hva som skal være innvendig i forsterkere, men har sett litt bilder av div "klasse-D"/switch-mode. Og de pleier som regel å ha litt mer innvendig. Mer transistorer etc. Lest også at det bare er 10A strømtilkobling på den.

PDelementene er veldig glade i strøm, og spiser små forsterkere til frokost. dersom du ikke passer på. Det er heller ikke så veldig sunt å ligge i clip når du spiller. Da er det bedre med noen db headroom. 8)

Jeg kan gå god for både QSC RMX og Crown XTI/XTI2 serie. Jeg foretrekker RMX serien på bass. Tamp Proline kan du også vurdere. Dersom du skal ha 2x PD186 holder det med 1x XTI4002/4000 evt. RMX4050Hd/2450. Alle XTI modeller har DSP. RMX har ikke.

Her er både For ca 1500 mer får du med garanti.
    Ser de også har div. PD elementer.

Et annet alternativ er jo å gå for en "normal amp" også ekstern deling. f.eks:
    Behringer ULTRADRIVE PRO DCX2496 - Kr. 2.299,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett! (Musikklink har også). Alternativt andre DSP/LMSer.
    +
    Behringer EP4000
    eller Tamp Proline
    eller Tamp TA2400
    eller QSC RMX 2450
    eller QSC RMX 4050HD

Er mange alternativer å velge, og mange metoder å løse det på.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt spinkelt ut det der ja Ostemannen... Prisen er NOK 4200, LINK

Bor i Hauglia jeg også.
    Har god erfaring med EP4000 fra Behringer, de er det vannvittig bra strømforsyning. De er oppgitt til 2x530w rms i 8 ohm. Og det tror jeg også på mtp hvor bra strømforsyningen var og at det er en kl d.

Hauglia ja, spørs om vi får ta et besøk med hverandre etterhvert

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iNuke serien holder hva de lover, men det er peak Power som er oppgitt. Sjekk avsforum.com for masse poster og målinger osv. Har selv en iNuke 1000dps, kjøpte gjennom thomann.de , kom på ca 1800 inkl mva og frakt :P. 4sound selger også disse veldig rimelig. Latterlig mye for pengene!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer NU1000 for å drive rumperister.

Men hvis CNK går gode for dem så kansje jeg kjøper en av de større variantene, hvilken forsterker har du sammenlignet den med?

Er det mye viftestøy fra disse?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Vurderer NU1000 for å drive rumperister.

Men hvis CNK går gode for dem så kansje jeg kjøper en av de større variantene, hvilken forsterker har du sammenlignet den med?

Er det mye viftestøy fra disse?
    Har ikke kjørt noen a/b testing, kun gått ut fra reelle målinger av hvor mye effekt de gir.

Er en del viftestøy, men du kan bare erstatte vifta med en mer stillegående om du ønsker. Vifta høres ikke godt om du sitter 2-3m unna. Vil ikke høres under musikk på lavt nivå.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CNK eller noen andre: har dere prøvd Behringeren til noe annet enn subwoofer? Lurer så veldig på om den er bra nok til å brukes som forsterker også på "vanlige" hifi høyttalere og ikke bare til suber. Litt skeptisk både med tanke på støy og lydkvalitet, men prisen er likevell såpass mye bedre enn alternativa at jeg er veldig fristet å prøve (ulempen er at jeg trenger 5-6 stk og dermed koster det uansett "litt" å prøve)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på det samme som Baldrick. Hvis den er brukanes er det bare å begynne å fylle opp racket.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    CNK eller noen andre: har dere prøvd Behringeren til noe annet enn subwoofer? Lurer så veldig på om den er bra nok til å brukes som forsterker også på "vanlige" hifi høyttalere og ikke bare til suber. Litt skeptisk både med tanke på støy og lydkvalitet, men prisen er likevell såpass mye bedre enn alternativa at jeg er veldig fristet å prøve (ulempen er at jeg trenger 5-6 stk og dermed koster det uansett "litt" å prøve)
    Testet faktisk min inuke 1000dsp på klipsch rf-62 forrige helg for å finne ut av dette selv. Testet mot en billig t-amp. T-ampen kosta vel 300 gjennom e-bay og gav betraktelig bedre lyd. Riktignok bare 2x 8watt i 8ohm, men på passe lydnivå, ala 80db-85db var det mye mer ro og balanse i toppen. Med inuke ble det for hardt/spisst/udefinert/grovt i toppen og ubehagelig selv på ca samme volum. Om man dro på ble det skikkelig ille, så jeg ville aldri ha brukt en inuke til fullrange. Biamp med noe annet i toppen derimot, da hadde det nok blitt innertier. Ser nok for meg å bruke behringer på noe subsystem som spiller opp til 200hz og monitorer i toppen, fantastisk gode eq muligheter med inuke samt at den leverer på wattsiden. Billig er den og!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TUsen takk for svar CNK, da setter jeg en stor strek over planen om å bruke Behringer over hele linja

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En T-amp vil forvrenge på ganske lik måte som en rørforsterker når det kommer til den typen forvregning som klipping av signalet.

En transistor basert amp vil ha en grovere klipping som gir en mer ubehagelig opplevelse. En t-amp, og en rør-amp vil ikke gi en så brå klipping, men heller en gradvis avrunding av toppen til signalet, noe som oppleves som bedre. Men en t-amp, og mesteparten av røramps vil nå klipping tidligere en en transistoramp.

Joda, jeg vet at en t-amp er en transistoramp, men den er ikke av A/B, D eller H design som son resten av de ampene vi erfarer fra vår vanlige bruk.

men takk for tilbakemeldingen, tror du kansje at det er noe som begrenser ampen i seg selv eller er det noe i signalbehandlingen som utgjør dine negative erfaringer? Skal i neste måned låne en Inuke6000 for å teste mot LT/1300 og emotiva XPA-1. Da skal jeg kjøre de subjektive målingene som jeg kan, så får jeg gi et så ærlig svar som mulig fra min side.

+ jeg er full og tar forbehild for å ta feil.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i dine betraktninger, men jeg spilte laaangt under nivå der t-ampen klippet. Brukte bare det eksempelet for å illustrere lydkvalitet. Kjørte signalet ut av en blu-ray spiller med 2channel PCM lydspor (fra div blu-ray konserter) så det skulle neppe være noen begrensninger der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •