Budsjett PA anlegg i treningsrom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett PA anlegg i treningsrom

Tiden er inne for å innrede treningsrommet vårt etter å spilt i stykker flere Boomblastere ol.
    Vi har sett på flere muligheter, og PA anlegg er vel det lureste? jeg har lagt merke til at det ikke bare er jeg som synes det er en jungel så jeg håper dere vil hjelpe meg!

Rommet vi trener i er 9m x 12 m og hele den ene langsiden er kun glass. Flere av apparatene vi bruker lager lyd, så anlegget bør kunne spille høy uten at det bare blir skrall, men det er også viktig at når det skal være helt stille, så susingen bør være minimal.

Treningsrommet brukes av mange forskjellige så det hadde vært en fordel å kunne låse inn utstyrer/noe av det/ eller at det er portabelt.

Vi er en liten roklubb som ikke har noen trær det vokser penger på, så fullt anlegg bør være på rundt 8k eller mindre.

Finnes det et slikt anlegg, og kan dere hjelpe oss med å nyte musikk også når vi trener?

Tusen takk!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

I den prisklassen får du dessverre ikke noe høykvalitets-anlegg.. Men du kan se på brukten etter ett par aktive Mackie høyttalere. Om det skal kjøpes nytt så havner du nok i Behringer-klassen..

Det holder nok lenge med 2 stk aktive høyttalere + en liten mikser til noen hundre lapper.

Ville anbefalt deg å ta en titt på bruktmarkedet!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudia...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hokeyh:

Ville ikke noe STK høyttalere være passelig? Du har jo litt erfaring med de ,så du kan jo utdype hvordan de låter, og hvilke modeller det dreier seg om. STK har hvertfall mye aktivt, og det er jo greit når det skal flyttes mye.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    hokeyh:

Ville ikke noe STK høyttalere være passelig? Du har jo litt erfaring med de ,så du kan jo utdype hvordan de låter, og hvilke modeller det dreier seg om. STK har hvertfall mye aktivt, og det er jo greit når det skal flyttes mye.
    STK kan passe også ja, men det er litt dyrere og lite brukt av.. For å få mest-for-penga ville jeg gått for behringer eller ett par brukte Mackie.

Ser at STK SPM-152AP er på tilbud til 3k pr. topp nå.. Løp og kjøp! Funker meget bra, men har det problemet så alle billig(ere)-plastikk PA´er har, plastikk lyd. Men på den andre siden så kommer du ikke bort i fra dette, sannsynligvis i din prisklasse dessverre.

Ellers kan jeg kanskje tilby deg STK SPM155AP brukt av meg.. PM om du er interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det ser bra ut!

hvordan er HKaudio? HK Audio Luxas-XT nesten ubrukt mini-PA - FINN Torget ville en slik pakke funke?

hvordan er det med utvidelse, om det blir mulighet for det, kan man legge på en høyttaler når det blir tid for det, eller må hele anlegget skiftes? samme med sub?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HalvorW
    ja det ser bra ut!

hvordan er HKaudio? HK Audio Luxas-XT nesten ubrukt mini-PA - FINN Torget ville en slik pakke funke?

hvordan er det med utvidelse, om det blir mulighet for det, kan man legge på en høyttaler når det blir tid for det, eller må hele anlegget skiftes? samme med sub?
    HK er helt greit midt-mellom billigere PA.. Det funker nok mer enn godt til ditt bruksområde, men det spørs hvor høyt lydtrykk du vil oppnå. Jeg ser ikke på PAen helt hvordan toppene er, men ser ut som sub driver topper. Da er det værre å utvide etterhvert da du nesten må ha helt lik PA for å bygge ut.

Det enkleste å bygge ut på vil være å ha høyttalere med forsterker i hver høyttalere. Da kan du bare trekke signal (XLR) imellom de aktive høyttalerne og fylle på så mye du vil

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så om jeg forstår det rett så bør jeg kjøpe to av disse: Sound1.com - STK SPM-152AP og et liten mikser og kabler så er det tut og kjør?

Det er så bra at dere hjelper en nykommer, gode og behjelpelige svar!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt ja.. Det er i alle fall mye bang-for-buck! Enkelt å bygge ut etterhvert også om du føler det ikke er høyt nok eller nok bass e.l.. Også veldig enkelt å flytte på da du bare trenger strøm+signal samt at de ikke veier all verdens!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HalvorW
    ja det ser bra ut!

Jeg ville absolutt vurdert dette HK systemet, Bruker selv en noe større variant og ikke la størrelsen lure deg. De der kommer jo også klare til å bli montert på veggen og med alle kontroller på subben, (kan være meget praktisk).
    Når dette var ment som en alvorlig oppgradering fra en Boombox! så føler jeg meg ganske sikker på at dere ville blitt veldig fornøyde med den løsningen, samtidig som det da er igjen penger til en eventuell mixer eller kilde om det er behov for noe slikt.

* ser nå at det er AUX og mic inn på systemet samt mix ut, dvs man trenger ikke egen mixer, man kan bruke det med mic om det skulle trengs og det er mulig å bygge det ut uten å kjøpe mer fra samme merke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •