Anbefaling av Aktive PA Topper - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Rune Bakke
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Kan nevne i siste omgang at Yamaha sin nye DXR serie er blitt omtalt som temmelig like som K/KW, men faktisk LITT bedre i presens/mid! Disse er også billigere :-)
    Jeg har fått med meg at Yamaha har komme med noen som skal være bra, har noen her inne hørt de? Spesielt 10"eren?

Og ikke minst, har noen sammenlignet med QSC K8?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kunne også vært interessant å høre meninger om Yamaha vs econowave.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Koster vel litt å få en plateamp med DSP også Da blir raskt econowave noen grunker dyrere. :wink:

Men lydmessig så tror jeg det raskt kan bli favør econowave (gitt at den har gode elementer og horn). Hørt en del selvbygg ala econowave som låter bedre enn Kserien til QSC. Men er hele pakken med de aktive toppene som er greit. Få kabler. Lite tid å sette opp og veier lite. Du kan fint bære 1x QSC K12 i hver arm. De fleste trebaserte kabinettene blir veldig mye tyngre.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, Forsterkere og dsp drar opp. I tillegg kreves det endel egeninnsats også.

Er qsc k mest for pengene? Yamaha koster ca 3k mindre pr stk.

Rune Bakke
    Guest
    Mulig jeg misforstår noe, men hvorfor er det interesant?
    Det er to vidt forskjellige høyttalere til vidt forskjellig bruk...!

Og Yamaha DXR8 koster da ikke 3000 kroner mindre enn QSC K8?
    QSC K8 koster rundt 6000, og DXR8 koster rundt 4500 kroner.

Jeg kan ikke skjønne at Yamaha kan lage noe som låter like bra som QSC for 1500 kroner mindre. Så, er det noen som faktisk har hørt begge og som har såpass erfaring at de kan si noe om forskjellene?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rune Bakke
    Mulig jeg misforstår noe, men hvorfor er det interesant?
    Det er to vidt forskjellige høyttalere til vidt forskjellig bruk...!

Og Yamaha DXR8 koster da ikke 3000 kroner mindre enn QSC K8?
    QSC K8 koster rundt 6000, og DXR8 koster rundt 4500 kroner.

Jeg kan ikke skjønne at Yamaha kan lage noe som låter like bra som QSC for 1500 kroner mindre. Så, er det noen som faktisk har hørt begge og som har såpass erfaring at de kan si noe om forskjellene?
    Jeg har ikke hørt DXR, men jeg har et par DSR115 og DSR118. De høres meget bra ut! DSR spiller høyere og er mer konsert-orientert der DXR er mer trubadur/portabelt, alle sier at DXR spiller finere en DSR.
    Det eneste jeg kan si er at noen vil nok synes at DSR/DXR er "skarpere" enn K/KW, som forsåvidt er korrekt. Men jeg tror at en stor grunn til at så mange liker QSC K/KW er at de er litt snille i toppen.

Den som skal være best er DXR15 for den låter best "gjennom hele spekteret" etter hva jeg har lest meg opp på..

Ja jeg har sjekket de fleste aktive høyttalerne i denne priskategorien. EV ELX12 er også en meget god kandidat, men disse har ikke vifter så er ikke så bra i bruk i varme/små omgivelser :-)

Jeg kan også legge til at det eneste negative jeg har lest om DXR er at finishen ikke er så veldig gjennomført. De er jo laget for å kunne brukes som monitor, men de som har hatt de på test har vært redde for dette da de vil se helt !"€( ut etter bruk.. Vil da anbefale å kjøpe trekk til de, skal være mulig å bruke trekk på høyt. når den er i bruk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har etterhvert kommet flere DIY løsninger ved bruk av PA-kompoenter, i hjemmekino-sammenheng. Prinsippet med econowave er å benytte rimelige (men velvalgte) PA komponenter som man får mye bang for the buck.

Det jeg sonderer er ferdig-løsninger for å slippe DIY, også koblet opp mot ferdige HIFI-løsninger. Men ofte betaler man mye for finish, merke, butikker sentralt i Oslo også videre hvis man går for hifi. Samtidig trengs det litt bang for å få frem filmgleden. Derfor ser jeg på alle mulige løsninger.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, Forsterkere og dsp drar opp. I tillegg kreves det endel egeninnsats også.

Er qsc k mest for pengene? Yamaha koster ca 3k mindre pr stk.
    Jeg sammenliknet med QSC K serie da det er den jeg har desidert mest erfaring med . :wink: Yamaha sine har jeg ikke hørt. Så vet ikke hva de er gode for. Hokeyh vet nok bedre hvordan de låter.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk æren å høre på Yamaha DRX15 i helgen, og de låt meget bra. Dette var uten sub, og de fikk virkelig kjørt seg. De minner forøvrig mye om mine JBL PRX615M. Altså, i mine ører, superb PA-lyd på øverste hylle. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Osen er CERWIN-VEGA CVA-28X ??????

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annbefaler Yamaha DXR serien. Etter og ha hatt 2 stk 12" topper med 2 stk 15" i stuen en stund så tenkte jeg og nedskalere litt, stort lydutstyr er gøy en stund, men størelsen og vifte støy fra 5kw med amper er bare plagsomt i lengden. Jeg tittet litt rundt på nettet og kjøpte meg yamaha DRX10 aktive topper. jeg hadde ikke så store forventninger til disse da jeg koblet dem opp, men jeg fikk sjokk da jeg satte på "shinedown simple man - live washington state" som er en av de sangene jeg liker og bruke for og høre på hvordan høyttaler topper spiller. disse høyttalerene spiller sinsykt pent! dette er den største lydkvalitets oppgraderingen jeg har hatt i stuen. personlig så har jeg hatt: Wharfedale Delta, HK Audio pro, Fence Audio (flaut), Martin audio Blackline, Martin andio X1 (leide) i stuen hjemme. skal jeg være ælig så er det kun Martin sin x1 som har gitt bedre lyd en disse Yamaha høyttalerene. selv Martin Audio blackline til 15.000kr stk synes jeg ikke var like klar og fin i vokalen som disse små Yamahaene til 4800kr. hvis noen er ute etter noe lite som spiller grisehøyt og klart med 7 års garanti så er disse høyttalerene verdt og ta en titt på.
    Sist endret av 0kriz; 11-28-2013 kl 13:26

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hannes517 Vis post
    Osen er CERWIN-VEGA CVA-28X ??????
    Du får veldig mye bedre ting til samme pris. Er ikke spesielt god på noe.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle om Mackie SRM serien?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •