PA-forsterker anbefalingstråden! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 77
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg tror kanskje jeg hadde valgt noe mer hifi. Kanskje en nad275 (er rimelig om dagen) vil passe greit. Jeg antar du har pre-out.
    Var egentlig kun ment som en festforsterker, så en Nad275 blir litt mye å bruke i den sammenheng. Leser av svaret ditt at Dynavoice ikke passer til pa forsterkeri. Er det mange merker utover CV som passer? Var og hørte på xls15 på lørdag og var riktig så artig. Takk for svar forresten:-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Var egentlig kun ment som en festforsterker, så en Nad275 blir litt mye å bruke i den sammenheng. Leser av svaret ditt at Dynavoice ikke passer til pa forsterkeri. Er det mange merker utover CV som passer? Var og hørte på xls15 på lørdag og var riktig så artig. Takk for svar forresten:-D
    Det er nok ingenting i veien for å bruke PA på Dynavoice. Men har bare så liten erfaring med de modellene. Det er heller ikke store elementer på de heller, derfor jeg antok at de største NAD-modellene vil ha god kontroll.

Stealt sin anbefaling tror jeg du kan gå for. Det er jo billig og bra.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Det er nok ingenting i veien for å bruke PA på Dynavoice. Men har bare så liten erfaring med de modellene. Det er heller ikke store elementer på de heller, derfor jeg antok at de største NAD-modellene vil ha god kontroll.

Stealt sin anbefaling tror jeg du kan gå for. Det er jo billig og bra.
    Skjønner. Skal google Behringer og lese litt mer. Takk skarru ha!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikka litt på Behringer inuke 3000, 3000DSP, EPQ2000 og t.amp 2400. Hvilken er å anbefale til subwoofer bruk? Skal dra en Beyma 18SW1600Nd til å begynne med, og to stk på sikt. Eventuelt andre til rundt 3k?

Forskjeller/ulemper/fordeler med/på iNuke og EPQ-seriene? iNuke er klasse D ser jeg, men hvordan er dette i praksis? Forskjellene altså.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan godt få svar på forrige post til senere bruk, men akkurat nå er budsjettet litt mindre.

Er det noen gode kjøp på finn for tia? Gjerne fryktelig billig. (1500-2000) Skal drive en stk Beyma 18SW1600Nd til å begynne med.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inuke 1000 får du til rundt 2k ferdig importert fra thomand butikken. Burde holde mer enn nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Har ikke hørt de, men de ligner en del på den tilsvarende serien BOSE nettopp har kommet med? Kanskje en "billig"-versjon?

Det er mye mulig, jeg har DP 800 av LD systems, men var bare om det var verdt og legge i noe penger i de som er noe kraftigere, for er igrunn veldig fornøyd med den jeg har, driver topp med PA1550 og sammi horn i veldig greit!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Inuke 1000 får du til rundt 2k ferdig importert fra thomand butikken. Burde holde mer enn nok.
    Har tenkt litt på den ja. Husker det var snakk om at ikke alle forsterkere har like mye å gi langt ned i frekvens. BEF fikk spm når han hadde valgt Crown husker jeg. Det gjaldt vist en annen serie enn den hadde gått for. Hvordan vil iNuke klare seg her tror du?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har tenkt litt på den ja. Husker det var snakk om at ikke alle forsterkere har like mye å gi langt ned i frekvens. BEF fikk spm når han hadde valgt Crown husker jeg. Det gjaldt vist en annen serie enn den hadde gått for. Hvordan vil iNuke klare seg her tror du?
    Kjenner ikke til den, men Crown XTI er ikke den beste på subb såvidt jeg har erfart samt lest.. Er vel derfor BEF gikk for Micro/macro-tech, husker ikke i farten

EDIT: men på den andre siden, så kan du kjøpe 2-3 XTI'er for de di koster da ^^

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chuck på avsforum hadde målt xti 1000, gav visstnok bare 80watt pr kanal rundt 20hz. Orker ikke finne link, men er lett å søke opp. Er noen tråder på den nye inuke serien fra behringer, måler visstnok bra de, eneste er at viften må byttes om den skal stå i samme rom. Kan enkelt byttes.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Chuck på avsforum hadde målt xti 1000, gav visstnok bare 80watt pr kanal rundt 20hz. Orker ikke finne link, men er lett å søke opp. Er noen tråder på den nye inuke serien fra behringer, måler visstnok bra de, eneste er at viften må byttes om den skal stå i samme rom. Kan enkelt byttes.
    Skal ikke se bort i fra det, men var ikke det noe med 110V versjonen? Jeg vet hvertfall at den ikke klarer å bunne ett eldre RCF element på 1000w @ 8 ohm i bro.. Heller ikke om jeg seriekobler de (2000w@4 ohm) og kjører den i bridge.. Om jeg ikke bruker limiter så dør den ut (viften starter aldri tho...)

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på tide med et eget PA forum, nå har ikke jeg så mye PA utstyr men jeg har en meget bra subforsterker i Marathon MA-5050. Den skal jeg bruke i en fremtidig lukket sub med enten en TC Sounds 18" lms ultra 5400 eller en RE Audio xxx 18" element.

Ellers har jeg en Crown XTI 2000, en XTI2002 og en XTI 4000 som driver noen mindre subber.

Hadde egentlig tengt å legge ved et bilde av min Marathon MA-5050, men alle mine forsøk på å laste opp bilde, feilet.

MARATHON ® MA-5050 ™ 2-Channel MA Professional Series Power AMPLIFIER

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Det var på tide med et eget PA forum, nå har ikke jeg så mye PA utstyr men jeg har en meget bra subforsterker i Marathon MA-5050. Den skal jeg bruke i en fremtidig lukket sub med enten en TC Sounds 18" lms ultra 5400 eller en RE Audio xxx 18" element.

Ellers har jeg en Crown XTI 2000, en XTI2002 og en XTI 4000 som driver noen mindre subber.

Hadde egentlig tengt å legge ved et bilde av min Marathon MA-5050, men alle mine forsøk på å laste opp bilde, feilet.

MARATHON ® MA-5050 ™ 2-Channel MA Professional Series Power AMPLIFIER
    Jeg tror det skal gå ann å laste opp pgn bilder. Prøv det, og last opp i bildetråden. Alternativt så laster du opp på ekstern bildeserver. :-o
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til trådstarter: Tror jeg ville flytta Crown XTi til mediumklasse kattegorien og lagt ved QSC PLX. Ellers er det mye fornuftig der

Kan jo også legge ved hele produktranget til Crest Audio, og sist, men ikke minst: EV P3000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Kjenner ikke til den, men Crown XTI er ikke den beste på subb såvidt jeg har erfart samt lest.. Er vel derfor BEF gikk for Micro/macro-tech, husker ikke i farten

EDIT: men på den andre siden, så kan du kjøpe 2-3 XTI'er for de di koster da ^^

svar:
    Crown Xti serien går helt fint til sub høyttalere oxo. xti-4000 i bridge-mode mono har mer enn nok ressurser for å drive både en og to 18" bass høyttalere i 8ohm og 4ohms last (ved 4ohm bridge mode gir xti-4000 3200watt, noe som vil nok kontroll på de fleste bass elementer. Selv har jeg 9 stk. Xti-4000 og er super fornøyd med dem med tanke på pris,effekt,vekt, DSP funksjoner og kvalitet!

Ellers kan jeg anbefale pa-forsterkere fra B-52. Bra priser, meget bra byggekvalitet og mye effekt! eneste minus er vekt, men til fast installasjon er vekt intet problem! sjekk ut nettside: Untitled Document og gå inn på us-series amplifiers.

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LEM Procon 950

Hei er det noen som har noen meninger rundt denne forsterkeren?
    Jeg dro den med meg fra jobb her om dagen pga. den var overflødig. Så er det noen som har testen denne? Har så vitt hørt litt på den med noen hk monitorer og et par LEM topper.

PS: Jeg fant ikke ut hva jeg burde bruke den til så kan jeg få litt hjelp her og?
    eventuelt bygge en DIY sub eller to?:-D

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle kloke hoder. jeg lurer på en annbefalig av forsterker jeg.
    jeg har kjøpt inn Wharfedale delta 15" topp høytaller
    den er oppgitt til
    500w rms
    1000w program
    2000W peak
    8ohm

Jeg har hørt at forsterker peak effekten bør være den samme som program effekten på høytallerene men hvor mye de spesifikasjonene til wharfedale stemmer vet jeg ikke, men Wharfedale sier at denne serien er deres instalasjons/touring serie og jeg har hørt at dem tåler mye effekt. jeg lurte på hvem forsterker som passer 2 sånne?
    jeg har sett litt på
    qsc gx5
    behringer epx 4000
    crown xls 1000

har dere noen bedre forslag? budsjettet bør ikke overstige 4k

crown xls 1000 vil jeg mene blir litt i det veikeste laget da dem kun leverer 215W i 8 ohm

QSC gx5 leverer bedre men 500W er vel litt i lite?

Behringer epx 4000 leverer mer en nokk effekt men om den leverer så mye som den sier er jeg veldig skeptisk på. og jeg er redd for at den lett blir ødelagt (mange som klager på at behringer produkter ryker VELDIG fort)

jeg ser etter en meget solid forsterker som leverer det som står og som kan klare og drive Wharfedale delta 15 høytallerene godt. samt ha litt kvalitet kanskje litt for mye og spørre om for kun 4k?

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EP4000 er vel oppgitt til 550watt i 8ohm? GX5 er oppgitt til 500watt i 8 ohm. QSC er iallefall kjent for å levere, og VELDIG holdbart!

Behringer er jo veldig billig, og hører det leverer tålelig bra.. men dog ikke alltid de specs som er oppgitt.

QSC GX5 er iallefall et trygt kjøp!

Ellers får Thomann sin T.amp meget gode omtalelser,

THE T.AMP TA2400 MK-X - Thomann Cyberstore Sverige

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko86
    EP4000 er vel oppgitt til 550watt i 8ohm? GX5 er oppgitt til 500watt i 8 ohm. QSC er iallefall kjent for å levere, og VELDIG holdbart!

Behringer er jo veldig billig, og hører det leverer tålelig bra.. men dog ikke alltid de specs som er oppgitt.

QSC GX5 er iallefall et trygt kjøp!

Ellers får Thomann sin T.amp meget gode omtalelser,

THE T.AMP TA2400 MK-X - Thomann Cyberstore Sverige

jeg har hørt mye dårlig om behringer. endte opp med og kjøpe QSC. da vet jeg var jeg får og at spesifikasjonene stemmer. den kommer nokk til uka

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0kriz
    jeg har hørt mye dårlig om behringer. endte opp med og kjøpe QSC. da vet jeg var jeg får og at spesifikasjonene stemmer. den kommer nokk til uka
    Da er det bare å gratulere! Hører gjerne om inntrykk etter du har fått QSCen

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •