Vis din PA! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 107

Tråd: Vis din PA!

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Hehe det er ikke akkurat fantastiske moduler nei med så lite effekt og SPL de gir ut.. I konsert-sammenheng måtte du jo hatt 400 av dem hengende, hehe.. S

Lønner seg nok å betale litt mer for god LA

Om man er interessert i slik, sjekk ut nye line-array serien til Turbosound! Er over 10 drivere pr. boks, 90 kg og nærmere 2kW om ikke mer... Har SPL på 150+ pr. modul.
    i forhold til størrelse så er dem kun 2-5db unna de mere kjente internasjonale merkene. så dem er ikke så ille sånnsett. og da det kommer til pris så kostet dem 1000kr pr stk. meyer sound sine moduler i samme størrelse og nesten samme effekt koster 44.000kr pr stk.

lurer på hvor mye de turbosoundmodulene koster. skal man ha line array effekten må man jo ha minst 4 stk i det heletatt.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av min Marathon MA-5050, plassert på toppen av en av mine JC1. Den kan spytte ut 5000 watt brokoblet i 4 ohm.

Vis din PA!-phpp2m85eam-jpg

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL 4675. Ikke direkte PA, men definitivt pro-lyd bergenet på kinoinstallasjon.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sikklet på den JBL serien der til å ha i stua i lang tid.. Dessverre aldri hørt dem foruten eldre og mindre versjoner i Stavanger kino om jeg ikke tar helt feil.. De er nedslitte og hørres crap ut derimot

0kriz: Du ser alt for mye på spesifikasjoner.. Selv om en boks til 1000 kr stk "sies" spiller 2-3 dB mindre enn en boks til 40 000 er det stor forskjell på boksene.. Alt handler ikke om effekt, effektivitet og SPL. En sånnen Meyer boks du har sitt på gruser nok ganske mange av de andre boksene. Det er en grunn til at vi som driver med PA kjøper annerkjente og dyrere merker > lydkvalitet, byggekvalitet og man får det man betaler for..

Newcomer 0kriz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Har sikklet på den JBL serien der til å ha i stua i lang tid.. Dessverre aldri hørt dem foruten eldre og mindre versjoner i Stavanger kino om jeg ikke tar helt feil.. De er nedslitte og hørres crap ut derimot

0kriz: Du ser alt for mye på spesifikasjoner.. Selv om en boks til 1000 kr stk "sies" spiller 2-3 dB mindre enn en boks til 40 000 er det stor forskjell på boksene.. Alt handler ikke om effekt, effektivitet og SPL. En sånnen Meyer boks du har sitt på gruser nok ganske mange av de andre boksene. Det er en grunn til at vi som driver med PA kjøper annerkjente og dyrere merker > lydkvalitet, byggekvalitet og man får det man betaler for..

meyer er ikke av det billigste nei, og heller ikke det dårligste. og det er mye sikrere og handle fra mer kjente leverandører. vil ikke mene at man får det man betaler for men. greit nokk lydkvaliteten kan være mye bedre på mere kjente PA merker i forhold til billig kina vare. men jeg ville ikke betalt 43x så mye for så liten forskjell. differansen i mellom hva man får er alt for liten i forhold til penge summen. det vil vaffal jeg mene da. klart noen driver veldig stort utleie. men da er det mer en kun bruken av produktet du får med på kjøpet. da er det snakk om at forbrukerene skal få et godt intrykk og at du skal ha et godt rykte osv.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0kriz
    OJ. Jeg bare så litt på bildet. Og leste specsene. De er laget av 15mm kryssfiner. Fra toppen til overkant diskanten er det hvertfall 3 cm. Kunne du målt dette?

Dersom man da har to moduler oppå hverandre med minst mulig avstand, så er diskantene 6cm fra hverandre. 344/0,06 = 5733hz OG 1/2 av dette er ca 2866hz som høyeste frekvens du har en ekte line source. Så den kassen/konstruksjonen følger ingen av reglene for et ekte line-array. Dersom du bare har 4 moduler så har du ikke lang nok "line" til å få noe særlig line-array ut av det. Så i grunn hadde du kommet bedre ut av det med noen vanlige topper.

Det ringer noen bjeller hos meg når man ser slike ting også... Tragisk.
    Vis din PA!-copyjuggel-jpg

Edit: Bare for å legge til noe.

Bare så på bildene at det så ut som du hadde 4 bokser. Totalhøyden blir ca
    Dimensions (W x D x H)
    580x308x205 mm/PCS
    Og da ender vi på ca 82cm. Da vil far-field for div frekvenser være følgende(og oppover):
    80hz = 7,5cm
    400hz = 0,376m
    1200hz = 1,169m
    2400hz =2,259m
    2866hz = 2,697m

Dersom du f.eks vil ha far-field grensen høyere ved lave frekvenser så må line-arrayet bli mega langt. f.eks: For å få far-field på 10m ved 100hz må du ha et array som er 8m langt
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meyer Sound's The M’elodie

Noen tanker om denne fra "Meyer" Ostemannen, her blir det fort en 7-8cm ?

"M’elodie is compact enough for small theatres, ballrooms and clubs, as well as being an outstanding performer in theatrical productions and corporate AV applications."

Meyer Sound : Courses
    M'elodie: UltraCompact high-power curvilinear array loudspeaker

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Ostemannen sier, du får hva du betaler for 8)

Selv om "speccsa" ser OK ut på kina-vare, så betyr det ikke at det stemmer. Gå på finn å se på billebro du, om du tror at du får amp for 2000 som gir ut 4kW så skal du langt ut på landet..

Kvalitet lønner seg - uansett! Dessuten vet man hva man får og hva man kan forvente.

Om du er på utkikk etter billig-liten line-array, se på QSC sine og evt. Mackie sine nye HD array'er. Dette er også "billig-array", men det duger 100 ganger bedre enn kina-varene dine til en fornuftig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meyer sound

mitt bidrag, Vedlegg 84961
    Gammel men go! Meyer Sound MSL-3

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    mitt bidrag, Vedlegg 84961
    Gammel men go! Meyer Sound MSL-3
    Har du slike???? Er jo legendariske høyttalere. Eller kjemper.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen:

Det låter utrolig bra, mye punch og høylytt bass. Men har laget nye kasser til både toppene og bassene, skal få lagt ut bilde så fort som mulig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: msl3

De er rimelig tunge i antall kg, men de leverer varene! Har pr i dag 4xmsl-3 og 4x650R2 dette funker veldig bra. Blir vell et nytt sett med jm1p når jeg har fått nok av å løfte på mslene
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har du slike???? Er jo legendariske høyttalere. Eller kjemper.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TMC
    De er rimelig tunge i antall kg, men de leverer varene! Har pr i dag 4xmsl-3 og 4x650R2 dette funker veldig bra. Blir vell et nytt sett med jm1p når jeg har fått nok av å løfte på mslene
    4 ja, (**Begynner å sjekke fly til bartebyen**). De er inne på min top3-liste av favoritt PA. Men dersom du finner ut de veier for mye for ryggen, vil jeg stå øverst på listen av kjøpere! 8)

Står de for nedstøving? eller blir de brukt i innstalasjon? Og hvor mye gav du for de?

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re:...

Hehe... Pr i dag brukes de aktivt som utleie PA. Du er herved notert på lista er utrolig fornøyd med msl-3, spiller bra og kaster langt. Har prøv mye annen PA før mslene ble kjøpt. De spiller bra å tåler veldig mye juling! De brukes ganske aktivt flere gang pr Mnd. Neste objekt på listen er et oppsett med mica da denne låter mest mulig likt msl-3.
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    4 ja, (**Begynner å sjekke fly til bartebyen**). De er inne på min top3-liste av favoritt PA. Men dersom du finner ut de veier for mye for ryggen, vil jeg stå øverst på listen av kjøpere! 8)

Står de for nedstøving? eller blir de brukt i innstalasjon? Og hvor mye gav du for de?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på utkikk etter en slik en :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stue Oppsett

Technics 1210 mkII
    Vestax PMC 500 Rotary
    Technical Pro Vu Meter
    Funktion One F55
    Void Mycro Sub 12"
    Dynacord CL 1200 Amp
    Furman Power Condition

Vedlegg 88757

Vedlegg 88758

Vedlegg 88761

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken som har JBL PRX 635 eller 625 ka vil dei seie og vere 3veiskasse?? +/- me passiv og aktive

EDIT:: Går det and og kjøpe JBL PRX635 høyttaler 15", 6,5" og horn med forsterker – LydRommet å spele med Pioneer DJM-350 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning ..... Høgtalar-->Dj mixer-->Aux-->Data??

Vil det løne seg og kjøpe JBL PRX625 høyttaler 2 x 15" og horn med forsterker – LydRommet isteden eller e det bedre me 15", 6,5"+horn isteden for 2x 15+horn?

Sry for skreiv masse veit ikkje om de e rett plass engang mn vil lære og kjøpe

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Aktive høyttalere har forsterker og delefilter innbygget i kabinettet, og det er en stor fordel for de nevnte høyttalere, da du slipper å drasse på forsterkerrack i tillegg. For dette er jo et portabelt system.

Jeg ville ikke valgt den mikseren du linker til, fordi den ikke har XLR master ut, noe som er et must for PRX600 serien.

Jeg ville valgt 635 fremfor 625, da jeg innbiller meg at lydkvaliteten er bedre.

Uansett så er det gode høyttaler, jeg har personlig 615m og er strålende fornøyd med dem.

Uansett lykke til.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst opprett en ny tråd for slike spørsmål og ikke post i denne som er en visningstråd :wink:

Etter å ha hørt treveis så må jeg si at det er fabelaktig mye bedre enn mye toveis jeg har hørt innenfor PA.. Kjøre aktivt uten XLR ut fra miks er litt dødfødt også, så ikke gjør det!

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pa anlegget jeg har nå. Dynacord Powermax 5 som jeg kjøpte idag.

Brukes til å ta med på fester og morro.

Spiller meeeget tøft.

Miksebord er i bestilling.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •