Nettverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Nettverk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nettverk

Hva med en egen kategori for nettverk?

Jeg har siste uken hatt en liten guide på trådløst, og får en del respons både i forumet og på pm.

Med en egen kategori for nettverk kan man legge inn tråd problem for problem i stedet for å få alt samlet i f.eks en guide.

I tillegg er jo nettverk mye, mye mer enn bare trådløst.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Som Ole Brum, ja takk til begge deler.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig føler jeg det ligger godt innforbi og naturlig inn under tematikken til kategorien AV -automatisering og distribusjon i hjemmet

Nettverk er jo i høy grad distribusjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Personlig føler jeg det ligger godt innforbi og naturlig inn under tematikken til kategorien AV -automatisering og distribusjon i hjemmet

Nettverk er jo i høy grad distribusjon.
    Er forsåvidt enig med det, men samtidig er det veldig mye i den kategorien som ikke har noe med nettverk å gjøre. Jeg tror en ren nettverkskategori blir mer oversiktlig for oss som f. eks trenger tips til trådløst/htpc/forskjellig internett-relatert, og (som for øyeblikket) ikke har noen automatiseringsprosjekter på gang.

Regner ikke med det koster noe å opprette en ny kategori.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv nettverksmann og overordentlig interessert i temaet, men dette er jo et Audio-/Videoforum da. Applauderer initiativet og synes trådløsguiden var flott, det er vel egne fora for slikt?

Hører det hjemme noe sted så må det være i forbindelse med htpc, streaming, bluray og slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg er selv nettverksmann og overordentlig interessert i temaet, men dette er jo et Audio-/Videoforum da. Applauderer initiativet og synes trådløsguiden var flott, det er vel egne fora for slikt?

Hører det hjemme noe sted så må det være i forbindelse med htpc, streaming, bluray og slikt?
    Det er egne fora for nettverk, absolutt, men jeg tenker en kategori med nettverk i forbindelse med Audio-/Video, ikke nettverk generelt som det finnes utallige andre forum som går langt utenfor det jeg så for meg som tema i denne kategorien. HTPC, streaming/bluray og lignende er relevante tema, ja.

Andre tenkte eksempler: Hva gjør man med jumbo frames mellom en HTPC og et NAS, koblet i en sånn eller sånn switch? Hva konfigurerer man, og hva får man igjen for det i ytelse?

Eller hvordan streamer man media fra en lagringskilde hjemme til mobiltelefonen? Til hytta på fjellet/leiligheten i Spania?

Eller hvilke enheter lar seg konfigurere og styre via IP? Og eventuelt hvordan?

Eller, som vi allerede er godt i gang med i wifi-guiden, hvordan optimaliserer man det trådløse nettverket?

Det bør være rikelig med temaer som passer inn her...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke uenig med deg i det. Flott initiativ fra din side. Ville bare poengtere fokus! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •