pirk, pirk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: pirk, pirk

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pirk, pirk

Bare et lite forslag....
    første gang jeg gikk inn på denne siden gadd jeg ikke å lese noe særlig, fordi det var så mange alternativer å bla gjennom, og vanskelig å finne fram til det som var interessant.
    tror kanskje andre kan reagere på samme måten?
    hva med å "separere de mest populære kategoriene, og utheve dem litt mer?
    salg/kjøp kunne for eksempel ha vært på en separat side, for å gjøre første siden litt mer oversiktlig..
    noen som er enige?
    det hadde vært ålreit å få lokket flere folk til å joine forumet, er litt få her..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Du har nok ett/flere poeng her, Burre...

Jeg ser for øvrig at trafikken har økt mye, og ligger på ca. 20% økning hver eneste mnd, og det er jo bra! April hadde ca. 9.000 unike treff, og mai vil få 11.000 hvis besøket opprettholdes på nåværende nivå... Det vil med andre ord si at det i April var ca. 300 unike besøkende hver dag, og det i Mai vil kunne bli 350-400 hver dag. Statistikken er selvsagt ikke 100%, bl.a. vil den måle en besøkende to ganger om vedkommende kommer inn på forumet om morgenen og kvelden, men den generelle økningen er relatert til foregående mnd med samme målemetode, så den er uansett korrekt.

AVforum er litt inspirert av AVSforum, og selv om de har mange kategorier, har de jo utvilsomt mange brukere. Jeg er for øvrig enig i at det må være en balanse mellom faktisk antall kategorier og nødvendig antall. Imidlertid ser jeg store svakheter ved å ha for få kategorier også, da alt for mange emner samles under samme sted og skaper rot.

Det å legge salg/kjøp på egen side er jeg for øvrig helt enig i, det skal vi se på fremover.

Takker for innlegget Burre! Tror kanskje jeg vil fjerne noen kategorier som ikke inneholder noe særlig diskusjon fremover. I tillegg vil vi gå ut med annonse i enten Lyd&Bilde eller DVD og Hjemmekino om vi får en god pris på annonse. Det hadde heller ikke vært noe i veien med at folk her på forumet sendte brev/mail til overnevnte blader og nevnte AVforum, så vil de kanskje skrive noen linjer om forumet i tillegg??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    flytter for øvrig tråden til nye kategorier, med speilet kopi i feilmeldinger...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dere...!

Syns at Video Selges/kjøpes kan være en kategori... Og det samme for Audio... Desuten er det ikke mye liv i "Videoredigering"... Og endel av de postene som kan passe der, kan sikkert passe under en annen plass..(f.eks: Generelt...)

Mvh

Ak

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IMHO så er det for mange kategorier. AVSForum har som det er nevnt her mye høyere aktivitet, og der passer det bedre.

De 4 kjøpes/selges kan slås sammen, eller ihvertfall til 2.
    Digitale prosjektører kan slås sammen
    Audio klarer seg kanskje med 1?

Jeg kommer fra news-verdenen, og jeg må si at det er en mye mer overkommelig sak å sjekke mange fora der. Web-baserte er mer omstendelige. De har selvsagt mange fordeler som news ikke har, men det hadde vært ok å redusere antall kategorier ihvertfall.

Jeg tror færre kategorier fører til at flere leser de, og dermed høyere aktivitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    hei!

Jeg er nok av den oppfatning at selv med et begrenset antall brukere, bidrar inndeling i et større antall kategorier til bedre oversikt og enklere navigering. Jeg ser for øvrig også selvsagt poenget med at et redusert antall kategorier vil kunne bidra til høyere aktivitet innen den enkelte kategori... Uansett er inndelingen foretatt på bakgrunn av innspill fra andre forummedlemmer som har ønsket denne inndelingen. Dette php baserte forumet er uansett etter min mening såpass raskt uansett, og er det kun et par ekstra klikk vi snakker om. Kategoriseringen er på en møte en av fortrinnene med forum fremfor news, etter min mening...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg gir meg, jeg - hvis det er stemning for å la det være slik det er

Et ekstra argument for digitale prosjektører - prisene synker hele tiden. Din er feks nå kun et par måneder fra å skifte kategori.

Uansett er avforum et bra sted å "henge".

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pirk

Mere pirk:

Synes det hadde hvert kjekt med nummerering av innlegg i tråder. Slik kunne man enkelt referere til ett eller flere innlegg i en komentar / svar uten å sitere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •