AVwiki?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: AVwiki?

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVwiki?

Hei,

en ting som jeg tenkte på som jeg ikke ser de store utenlandske sitene har, og som kan være nyttig:

En AVwiki.

AVforum har jo AVnytt, men den er mer "pressemelding/spek"-orientert, og ikke brukerstyrt, i alle fall ikke etter det jeg kan se.

Videre har man jo også offisielle tråder, men de har følgende ulemper:

1. Blir veldig lange
    2. Har mye chitchat
    3. Ikke ofte at første post blir oppdatert med nyttige linker og informasjon utover rene produktlinker

Videre så er jo brukere på AVforum generelt sett glade i å prate om utstyret sitt og ganske hjelpsomme. :-)

En AVwiki ville være:

1. Redigerbar av brukere (har du utstyr som ikke finnes i wikien, kan du legge det inn, har du oppdatert info om noe som finnes, så kan du redigere siden)
    2. Sporbar historikk på oppdateringer (som det meste av wiki-software jo har)
    3. Inneholde det som AVnytt har pr i dag (spek/marketing)
    4. Inneholde nyttig informasjon om produktet som brukerne kan dele med andre (Det være seg kalibrering, linker til dokumentasjon, test-resultater, kjente problemer, workarounds, firmwareoppdateringer osv)

I stedet for å ha en rekke linker i egne bookmarks kunne en da heller legge til en link i wikien når man finner noe snedig om et produkt man besitter. (IR-koder, tips om oppsett etc)

På sikt kunne en også tenke seg:

Link fra minhjemmekino/minhifi til wikien, og bruke trackbacks på linker derfra for å finne medlemmer som har tilsvarende utstyr. (Altså, jeg linker opp mine Klipsch RF-35 fra minhjemmekino til wikien, og wikien har en link for å vise medlemmer som har RF-35 i minhjemmekino.)

Over tid ville dette bli en relativt omfattende AV-database, som jo også vil ha en verdi i seg selv, ville jeg tro.

Som programmerer vet jeg at det morsomste er selvsagt å komme med en ide og ikke nødvendigvis implementere den, men nå er den i alle fall delt med dere. :-)

Flame on!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes en WikiAudio: Interactive Encyclopedia and database for all things audio & sound related. Oppslutninga har ikke vært overveldende, her er forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •