Salg av Bluray og dvdfilmer på avtorget- Ett irritasjonsmoment

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Salg av Bluray og dvdfilmer på avtorget- Ett irritasjonsmoment

Er det bare meg som irriterer seg over att avtorgets sider flommer over salg av bluray og dvdfilmer.

Når man prøver og selge noen seriøse avprodukter så får man flest treff når bildene vises på forsiden, det er ett ubstridt faktum. Har man først brukt litt tid og laget en skikkelig anonnse så forsvinner annonsen fortere en svint da noen har funnet det for godt å legge ut 1 og 1 film på torget.

På det verste har jeg sett opptil 3 sider med auksjoner på filmer.

Jeg finner disse anonsene utrolig kjedelige,og dersom jeg er intresert i kjøp av filmer så trenger jeg ikke å se blide av ett cover for å gi ett bud.

Det må være mulig å få lagt ut en egen kategori med auksjoner og salg av filmer og små nips uten att det tar over og oversvømmer skikkelige annonser
    på torget..

For min del så ønsker jeg att man må betale min. 25 kroner for salg via torget, såpass syntes jeg avforum kan ta seg betalt for en tjeneste alle andre tar seg betalt for.

Kansje en ide til plattform v2.

Noen med synspunkter ?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i halvparten av det du skriver

Ja, avtorget flommes av og til over av dvd/blu-ray annonser, jeg forstår godt at det er både irriterendes og skadenes for en som skal selge noe mer verdifullt. Kjipt når annonsen du (av og til) er avhengig av salg på forsvinner til side 2 etter en time eller to...

Jeg mener at isteden for en side med nye annonser (altså forsiden på torget), så burde siden bestått av feks :

5 siste høytalere
    5 siste PJ/TV
    5 siste receiver/forsterkere
    5 siste filmer

a.s.o

Noe i denne duren iallefall.

Ellers så mener jeg at torget bør fortsatt være gratis, ellers vil mange småannonser, som dvd/blu-ray forvinne da det vil koste for "mye" å legge dem ut.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig det er greit som det er http://avforum.no/avtorget/index.php

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det som er mest irriterende med disse Blu-Ray film-annonsene, er mangelen på info fra selger. Sone, lydformat og tekstalternativ mangler nesten alltid!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Syns det som er mest irriterende med disse Blu-Ray film-annonsene, er mangelen på info fra selger. Sone, lydformat og tekstalternativ mangler nesten alltid!
    jepp,der traff du spiker´n !

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hvis folk er interessert kan de faktisk bare spørre.
    Selger stadig noen filmer(Ikke bare Blu ray) og gidder ikke legge ut absolutt alt hele tiden. Men skriver om de går ann å spille på "norsk" ps3 osv, så da vet de stort sett om de kan bruke de på sin spiller eller ikke.
    Men om man vil kjøpe noe så er det ikke mye jobb å forhøre seg med selger eller bruke internett å sjekke litt selv. Selvfølgelig burde vel all info ha vært der men da kan man si at de som vil ha filmen burde vite alt når de er interessert også.

Og uansett lager jeg kun en annonse om jeg har en film jeg skal selge, har jeg 5 stk av samme "type" lager jeg også bare en. Så der er jeg enig med trådstarter, men synes at filmer er seriøse avprodukter like mye som en cd-spiller til 20k. Folk har forskjellige preferanser. Og blir ikke like attraktivt om det skal koste 25,- pr gang uansett. Men som Finn har til biler, under 50k(om jeg husker riktig) koster den litt og over en del mer...
    Så kunne jo f.eks hatt at produkter under 3000,- hadde vært gratis fortsatt og produkter over hadde kostet en viss sum. For de som selger noe dyrt har jo alltid mer penger å bruke på sånt, eller hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Synes egentlig det er greit som det er http://avforum.no/avtorget/index.php
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Jeg blei bare litt nysgjerring... Hva var poenget med å poste de to linkene? Er det noe der vi burde legge merke til?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan skjønne det er frustrerende når hele siden floreres av DVD/BD, men de som leter etter spesifikke produkter vil da ikke bare gå rett inn på avforum/avtorget, men inn til de spesifikke kategorier.
    Du tror vel virkelig ikke at de som leter etter CD-spillere til 5k+ kun leter på forsiden?
    Du kan uansett dele inn i 4 forskjellige kategorier
    "siste dag", "siste 7 dager", "siste 14 dager" og "alle annonser", hvor du da vil få annonser delt inn i sider. Det burde forøvrig være mulig å stille inn antall treff pr side. 15 er altfor lite. Det samme gjelder med antall poster pr side i forumet, hvorfor har en ikke mulighet for å stille inn på 100 poster pr side?

Men dette er noe som skal forbedres i V2 så vidt jeg har skjønt. Kan bruke "poeng" for å få bedre coverage på 1. siden... eller hva, Lygren?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker for mange gode innspill! Vi skal få til en langt bedre eksponeringsløsning i V2, samt en egen "high exposure"-del der en kan velge å bruke sine brukerpoeng til å øke eksponeringen av annonsen... Samtidig er det veldig vanskelig å gi alle annonser like høy eksponering, men en forbedring av dagens system ville helt klart vært å vise siste 10 annonser på forsiden av de mest aktive kategoriene... Det er egentlig ganske mye vi kan gjøre med AVtorget, og ettersom vi mener torget er en vesentlig del av "AV-kretsløpet" skal vi selvsagt sette inn de ressursene som trengs for å lage en skikkelig god løsning!

I mellomtiden er det bare å skrive innlegg så mye en orker, for ved overgangen til V2 vil alle opparbeide innlegg konverteres til poeng...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Jeg blei bare litt nysgjerring... Hva var poenget med å poste de to linkene? Er det noe der vi burde legge merke til?
    Det var vel et svar til denne posten om at noe lignende allerede finnes:
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Kjipt når annonsen du (av og til) er avhengig av salg på forsvinner til side 2 etter en time eller to...

Jeg mener at isteden for en side med nye annonser (altså forsiden på torget), så burde siden bestått av feks :

5 siste høytalere
    5 siste PJ/TV
    5 siste receiver/forsterkere
    5 siste filmer
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Takker for mange gode innspill! Vi skal få til en langt bedre eksponeringsløsning i V2, samt en egen "high exposure"-del der en kan velge å bruke sine brukerpoeng til å øke eksponeringen av annonsen... Samtidig er det veldig vanskelig å gi alle annonser like høy eksponering, men en forbedring av dagens system ville helt klart vært å vise siste 10 annonser på forsiden av de mest aktive kategoriene... Det er egentlig ganske mye vi kan gjøre med AVtorget, og ettersom vi mener torget er en vesentlig del av "AV-kretsløpet" skal vi selvsagt sette inn de ressursene som trengs for å lage en skikkelig god løsning!

I mellomtiden er det bare å skrive innlegg så mye en orker, for ved overgangen til V2 vil alle opparbeide innlegg konverteres til poeng...
    Betyr det at hvis du har 10 poeng og en annonse "koster" 1 poeng, vil du profilere den koster det 2 poeng ekstra og du sitter tilbake med 7 poeng.
    Og så for og komme tilbake til 10 poeng må poste 3 nye innlegg ?

Det vil altså ikke bli en "fast" rating basert på innlegg hvor "mest er best" men noe som er mer udefinerbart.

Vil ikke dette skape litt forvirring ?

Trenger mere info her Lygren

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    For min del så ønsker jeg att man må betale min. 25 kroner for salg via torget, såpass syntes jeg avforum kan ta seg betalt for en tjeneste alle andre tar seg betalt for.

Noen med synspunkter ?
    ja, jeg er dypt uenig!! Ideen om kr 25 er jo i utgangspunktet en real og etisk tanke, og det hadde sikkert blitt noen kroner i kassa til avforum. Men avtorget har alltid vært et gratis tilbud til brukerne. Du skriver at alle andre tar seg betalt for dette? Det kan da umulig stemme? Hfs er gratis, hjemmekino bruker seg av rubrikk som er gratis, div andre fora har tilsvarende gratis løsninger. Om avforum plutselig skulle ta 25kr forsvinner jo en av avforums beste tilbud til sine brukere.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del hadde jeg aldri betalt 25,- for annonse på AVForum. FINN tar vel dette beløpet, men har et helt annet (større) nedslagsfelt. Skal en ta betalt kommer en i direkte konkurranse med slike som FINN, da vil det forventes at responsen er tilsvarende.....det er den idag ikke....:wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ja, jeg er dypt uenig!! Ideen om kr 25 er jo i utgangspunktet en real og etisk tanke, og det hadde sikkert blitt noen kroner i kassa til avforum. Men avtorget har alltid vært et gratis tilbud til brukerne. Du skriver at alle andre tar seg betalt for dette? Det kan da umulig stemme? Hfs er gratis, hjemmekino bruker seg av rubrikk som er gratis, div andre fora har tilsvarende gratis løsninger. Om avforum plutselig skulle ta 25kr forsvinner jo en av avforums beste tilbud til sine brukere.
    Alle andre som har nettsider som lever av salg var det jeg siktet til, nå er det ikke rettferdig og sammenligne andre forums "torgsider" da avforums torg er mye bedre utviklet.

Tanken bak det lille beløpet på 25 kroner, var å få bukt med 3 sider med anonnser for filmer og annet subb som ødelegger for skikkelige anonnser.

Ønsket er ikke å fjerne salg av skit bare gi de en egen kategori som ikke ødelegger dagens femvisning av de som legger inn litt omtanke på det de prøver å selge..

Som sagt mitt innleg var for å høre hva andre syntes, så fortsett og komme med innspill.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Profilering på forsiden kunne kanskje kostet noe? bare en tanke..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    For min del hadde jeg aldri betalt 25,- for annonse på AVForum. FINN tar vel dette beløpet, men har et helt annet (større) nedslagsfelt. Skal en ta betalt kommer en i direkte konkurranse med slike som FINN, da vil det forventes at responsen er tilsvarende.....det er den idag ikke....:wink:
    Du har her en helt riktig kjøpsgruppe,en drømmesituasjon innen markedsføring, du treffer den gruppen som er intresert i akkurat ditt produkt og når man da har mulighet til og exponere ditt salg på en skikkelig måte,hva er da galt å betale for en tjeneste som retter seg direkte til kjøpere av denne typen utstyr..

35000 eller 50000 brukere som er innom i uka er ikke å kimse av, Tør nesten vedde på att finn ikke har like mange som er intresert i brukt avutstyr

Jeg personlig syntes avforum fortjener en liten slant ekstra, det er ikke mange forum som rekker overnevnte til leggen en gang..

Men det er ingen fasit på hva som er rett og galt...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen:!:

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern

markedet er noe dødt for tiden, men før kunne jeg selge alt jeg ville på avforum innen 1-3 dager... ingen problem... pga som noen nevner her treffer du dem som er intr. med engang... MEN du må selge skikkelige produkter...(skal du selge produkter som dantax, proson osv må du velge finn.no).

for min del kunne godt avforum.no ta en liten slant for annonsene...

og tilbake til topic: eg og irritere meg grønn over alle DVD/BD annonser... (kan jo ha noe med at det ikke er i mitt intressefelt).....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Tanken bak det lille beløpet på 25 kroner, var å få bukt med 3 sider med anonnser for filmer og annet subb som ødelegger for skikkelige anonnser.

Ønsket er ikke å fjerne salg av skit bare gi de en egen kategori som ikke ødelegger dagens femvisning av de som legger inn litt omtanke på det de prøver å selge..

.
    Jeg er forsåvidt enig meg deg at pr dags dato så blir eksponeringen av mange annonser for lyd og bilde produkter kjørt i dass pga blu ray\dvd-annonser, men jeg synes ikke at avforum skal begynne å kreve kr 25 pr annonse for å få bukt med dette, da er det bedre å legge om avtorget en smule.

Det som også er verdt å ta hensyn til her er at du muligens ser på "filmer og annet subb" som en jallakategori, men faktum er at filmannonser like viktige for noen som produktannonser er for deg. Det å plutselig "nedprioritere" filmannonsene vil være som å si til han som legger de ut "sorry mac, men her på avforum er dine filmannonser egentlig ikke ønsket, men for å være greie skal vi la deg legge de ut". Nei, legg som sagt om avtorget slik at det blir enda mer brukervennlig og byr på enda bedre eksponering, men finn en løsning som ikke setter folk i bås på bakgrunn av hva de vil selge.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •