Salg av Bluray og dvdfilmer på avtorget- Ett irritasjonsmoment - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallo !!

At det skal være kostnadsfritt osv er helt greit og er enig med dere, MEN hva med omleggingen fra rating til poeng på brukerene ??

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Du har her en helt riktig kjøpsgruppe,en drømmesituasjon innen markedsføring, du treffer den gruppen som er intresert i akkurat ditt produkt og når man da har mulighet til og exponere ditt salg på en skikkelig måte,hva er da galt å betale for en tjeneste som retter seg direkte til kjøpere av denne typen utstyr..

35000 eller 50000 brukere som er innom i uka er ikke å kimse av, Tør nesten vedde på att finn ikke har like mange som er intresert i brukt avutstyr

Jeg personlig syntes avforum fortjener en liten slant ekstra, det er ikke mange forum som rekker overnevnte til leggen en gang..

Men det er ingen fasit på hva som er rett og galt...
    Helt enig med deg i det teoretiske utgangspunktet, jeg legger kun egen, praktisk erfaring til grunn(salg/kjøp av mainstream produkter). Fordelen til FINN er at det er en allment kjent tjeneste, AVforum mer for de spesielt interesserte. Når den store gemene hop trolig(min antakelse) IKKE kjenner til AVforum faller mange potensielle kjøpere utenfor. Mange jeg kjenner som er mer eller mindre opptatt av lyd og bilde, ingen av disse aner hva AVforum er for noe.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg er forsåvidt enig meg deg at pr dags dato så blir eksponeringen av mange annonser for lyd og bilde produkter kjørt i dass pga blu ray\dvd-annonser, men jeg synes ikke at avforum skal begynne å kreve kr 25 pr annonse for å få bukt med dette, da er det bedre å legge om avtorget en smule.

Det som også er verdt å ta hensyn til her er at du muligens ser på "filmer og annet subb" som en jallakategori, men faktum er at filmannonser like viktige for noen som produktannonser er for deg. Det å plutselig "nedprioritere" filmannonsene vil være som å si til han som legger de ut "sorry mac, men her på avforum er dine filmannonser egentlig ikke ønsket, men for å være greie skal vi la deg legge de ut". Nei, legg som sagt om avtorget slik at det blir enda mer brukervennlig og byr på enda bedre eksponering, men finn en løsning som ikke setter folk i bås på bakgrunn av hva de vil selge.
    Nå overdriver du, jeg henviser til mitt først innlegg...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå overdriver du, jeg henviser til mitt først innlegg...
    nope, henvisning til ditt første innlegg:

Det må være mulig å få lagt ut en egen kategori med auksjoner og salg av filmer og små nips uten att det tar over og oversvømmer skikkelige annonser på torget..
    Hvis man ikke ser på annonser for blu ray som skikkelige så skaper man et klasseskille og setter automatisk de forskjellige annonsene i bås..

Film: ikke skikkelig.
    Alt annet: skikkelig.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Profilering på forsiden kunne kanskje kostet noe? bare en tanke..

der er jeg helt enig, men da med den forutsetning at en liksågodt kan "betale" for å ha en dvdannonse på forsiden som en forsterkerannonse der.

Slik jeg forsto det på Lygren så vil dette være en mulighet i v2, og da ved hjelp av brukerpoengene:

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Takker for mange gode innspill! Vi skal få til en langt bedre eksponeringsløsning i V2, samt en egen "high exposure"-del der en kan velge å bruke sine brukerpoeng til å øke eksponeringen av annonsen...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    ...de som leter etter spesifikke produkter vil da ikke bare gå rett inn på avforum/avtorget, men inn til de spesifikke kategorier.
    Du tror vel virkelig ikke at de som leter etter CD-spillere til 5k+ kun leter på forsiden?
    Det er et veldig godt poeng. Det virker som noen tror at alt håp om å få solgt et produkt er ute så fort det forsvinner fra forsiden.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope, henvisning til ditt første innlegg:

Hvis man ikke ser på annonser for blu ray som skikkelige så skaper man et klasseskille og setter automatisk de forskjellige annonsene i bås..

Film: ikke skikkelig.
    Alt annet: skikkelig.
    Det er ikke behov for å la opptil 3 sider med auksjoner og salg av dvd ++ ligge å sperre for anonnser som jeg betegner som skikkelige.

Folk som har lastet opp bilder og gjort en jobb med og lage en anonnse,beskrevet produktets tilstand og gjør en innsats for å selge produktene sine forsvinner fortere en svint da enkelte har funnet det for godt og legge ut 1 og 1 auksjon på 20 fimer. De fortjener bedre mener jeg

Det holder med en anonnse der hvor man presenterer hva man har å tilby av filmer, det er en skikkelig anonnse for salg av det jeg kaller nips, skit,subb,filmer

Det er ikke og skape ett klasseskille, det er og strukturere og skape ett ryddigere opplegg.

Mitt forslag om å lage en egen kategori vedr. auksjoner/salg av dette må ikke forveksles med med att jeg syntes salg av dvd er mindre viktig.

Jeg som nevnt irreterer meg over det, og lagde da en tråd for å høre hva andre mente om dette. Noen enige, andre uenige

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der er jeg helt enig, men da med den forutsetning at en liksågodt kan "betale" for å ha en dvdannonse på forsiden som en forsterkerannonse der.

Slik jeg forsto det på Lygren så vil dette være en mulighet i v2, og da ved hjelp av brukerpoengene:
    Ett godt forslag:

Om man må betale for en annonse i kroner eller poeng spiller egentlig ingen rolle, folk må da bruke hodet og vurdere om det er verdt og legge ut smånips i en og en anonnse og betale med poeng/kroner som ellers kunne vært brukt til å kjøpe en blurayfim/eller andre produkter billigere via det som avforum kommer til å tilby som en tjeneste på v.2

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde hver enkelt bruker kunne definere under "kontrollpanelet"; dvs. huke av hvilke kategorier en ønsker skal poppe opp på forsiden/første annonseside. Dvs bruker definerer pri 1 og pri 2 annonser.(Pri 2 kun et tastetrykk unna under egen link e.l.)

Enig i at dusinvis med annonser uten interesse kan være lett irriterende, dette være seg filmer/rack/kabler og alt annet JEG pt. ikke er interessert i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som har lastet opp bilder og gjort en jobb med og lage en anonnse,beskrevet produktets tilstand og gjør en innsats for å selge produktene sine forsvinner fortere en svint da enkelte har funnet det for godt og legge ut 1 og 1 auksjon på 20 fimer.
    Men de forsvinner da overhode ikke helt. Jobben er ikke bortkastet. Gå inn på kategorien til produktet og du får opp en ny "forside" hvor produktet vil ligge en stund til.
    Det er faktisk ikke så veldig mye lenger man har produktet på forsiden selv uten BD/DVD annonser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med en forside med bilder av de siste annonsene i det hele tatt. Hvorfor ikke bare ha en liste over kategoriene, så en må velge hva en vil se etter. I hver kategori får man opp en forside med de siste annonsene, slik som det er i dag.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Men de forsvinner da overhode ikke helt. Jobben er ikke bortkastet. Gå inn på kategorien til produktet og du får opp en ny "forside" hvor produktet vil ligge en stund til.
    Det er faktisk ikke så veldig mye lenger man har produktet på forsiden selv uten BD/DVD annonser.
    Når produktet ligger på forsiden så har det ett mye større treffprosent om de havner bak en haug med............ Om man for fremtiden kan betale for å ha produktene på fremsiden, så tror jeg att mange vil benytte noen ekstra poeng/kroner for å få til dette.

De gjør det samme på finn, og det gir meget gode resultater... og jeg mener att produkter som koster under hundre kroner ikke har noe på forsiden og gjøre, så fremt noen velger å betale for det....Det er rettferdig men ingen kommer til å gjøre det for de da er det ikke gratis..

Systemet er ikke perfekt, og det vi brukere som kan komme med ideer til forbedringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når produktet ligger på forsiden så har det ett mye større treffprosent om de havner bak en haug med...
    Joda, det stemmer sikkert det. Men jeg har lagt merke til at produktene ikke er på forsiden så veldig lenge selv om det ikke blir skjøvet ut av BD/DVD annonser ol. Så jeg er ikke sikker på om skaden er så stor egentlig.

De gjør det samme på finn, og det gir meget gode resultater...
    Nei, det er ingen annonser på førstesiden på finn. Man må først velge kategori bil, båt osv.
    Det burde vært sånn her også. Kun kategorier på førstesiden, og så kan resten være som det er i dag under hver kategori. Da er du kvitt problemet. De som vil ha BD/DVD må sjekke ut 'Software selges og kjøpes' kategorien, og de som er på utkikk etter høyttalere må sjekke ut 'Audio selges og kjøpes' kategorien. Så enkelt er det.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mitt forslag om å lage en egen kategori vedr. auksjoner/salg av dette må ikke forveksles med med att jeg syntes salg av dvd er mindre viktig.
    Er einig med deg at det bør være en egen kategori for filmer. Gjerne en Kategori for auksjoner og en for vanlig salg. Tror ikke dette kan være noe vanskelig i anno 2009.

Gjerne slik:

Auksjoner er delt inn i Kategori for forskjelldige grupper.. film, musikk, CD spiller, DVD / BD spiller.. osv

Samme for Salg bedre inndeling ..
    Det blir og er da kanskje lettere for noen å finne fram til det som man gjerne søker...

Så slipper man å irreterer seg over å for flere sider med auksjoner og div andre ting.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vi kommer ikke til å ta betalt for annonsene en legger ut på AVtorget, men folk kan altså bruke "aktivitetspoeng" hvis en ønsker utvidet eksponering for en spesifikk annonse. Dette er en viktig del av det nye systemet der vi vil gi spesielle fordeler til våre aktive brukere! Samtidig vil jo annonser en ikke velger å bruke aktivitetspoeng på å promotere spesielt også får normalt god eksponering i det nye systemet...

Jeg tror uansett en bedre kategorisering og inndeling på AVtorget-sidene vil kunne gjøre mye for brukervennligheten der inne, og det er noe vi skal se på under utviklingen!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •