Kategori for videokameraer UPDATE: HVA MED EN BREDERE SATSNING INNEN AV-PRODUKSJON?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kategori for videokameraer UPDATE: HVA MED EN BREDERE SATSNING INNEN AV-PRODUKSJON?

Mulig jeg ikke har funnet en egnet kategori for dette, men dersom den ikke finnes pr i dag så kunne jeg virkelig ønske meg at dette realiseres.

Vil tro det er flere av oss entusiaster som også ønsker oss det beste når det gjelder mulighet til selv å få mest mulig ut av våre egne video-opptak.

Det har jo skjedd umåtelige utviklinger på dette feltet de siste årene og for min del er det svært så kvalitetsgivende å kunne nyte gode familieopptak (eller egenproduserte filmer ala "Blairwitch project" hehe)

Så dersom en slik kategori ikke finnes vil opprettelsen av en sådan gi mye glede for de mange hobby-produsentene der ute!

Newcomer Morex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter denne.

Var faktisk innom tidligere i kveld å såg etter en slik kategori.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren? Noen kommentar fra de som styrer skuta?

Det er bare å avvise dette dersom logistikken tilsier at denne type kategori ikke hører hjemme her. Men dette er jo et AV (Audio VIDEO)-forum?

Lydma
    Guest
    Kunne godt tenke meg en slik kategori, ja! Er interessert selv i denne formen for visuell glede!

Music_Man
    Guest
    Ja dette var en god idè !!!!

Lydma
    Guest
    Mye artig nytt på denne fronten, men det hele kan bli litt uoversiktlig for fordbrukerne, særlig fordi utviklingen går så fort, samt at det er sprikende løsninger når det gjelder minne, lagring, etc etc... Dèt fører til at folk vegrer seg for å kjøpe. Så en kategori for dette ville gjort susen!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lager selv en del film, så dette hadde vært et bra tiltak.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Video ligger jo helt utvilsomt innenfor AV-kategorien, det samme gjør jo egentlig også foto...

Vi skal ta dette til vurdering. Vi har så langt vurdert det dithen at andre større aktører innen spesielt foto er såpass sterke at det er litt poengløst for AVforum å ta for seg en slik kategori, men det er jo samtidig ikke viktig for oss å være "størst" på alt, men omfatte de emner vi AV-entusiaster synes er viktige og riktige innenfor denne hobbyen.

Nå drar jeg inn foto også da, for jeg tenker jo da at en oppretter en ny hovedkategori; "AV-produksjon", der vi kanskje deler inn i f.eks.;

"Stillbilder"
    "Levende audio og video"

...eller noe i den retning, og kanskje vi til og med bør inkludere flere fora innenfor en slik hovedkategori?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo helt Lyd og Bilde dette.

Neida. Høres fint ut dette.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    (...), og kanskje vi til og med bør inkludere flere fora innenfor en slik hovedkategori?
    Det er vel en vurdering som må tas etter dere ser hvor populær en slik kategori eventuelt måtte bli?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror det er greit å bare bruke denne inndelingen først og så heller dele inn om det skulle bli mye ut av det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...har tenkt litt mer her... AV-produksjon synes jeg er veldig spennende egentlig, og absolutt noe som ligger under "AV"-paraplyen...

Dernest må en komme frem til noen gode kategorier, ikke for mange i første omgang, men samtidig ikke så få at det ikke dekker tilstrekkelig.

Det jeg tenker på i første omgang er jo da altså videoproduksjon, ikke foto, som det jo finnes mye andre gode nettsider på allerede. Vi kan gjerne ha en fotokategori også, sånn i tilknytning til presentasjoner på minHjemmekino osv., men hovedvekten blir gjerne videoproduksjon.

Hva med:

HOVEDKATEGORI: AV-produksjon ::I denne kategorien diskuteres produksjon og etterbehandling av AV i semiproff (entusiast) -og proffsammenheng. Vi oppfordrer alle potensielle og faktiske AV-produsenter til å bidra - både drømmer og faktiske prosjekter i alle størrelser er hjertelig velkommen!::

-Generell AV-produksjon ::Har du alltid drømt om å bli en ekte produsent eller regissør? Her diskuteres generelle temaer rundt selve AV-produksjonen, som konseptforslag, utforming, budsjettering osv. Det er selvsagt ikke kun film som her kan diskuteres, men også f.eks. opptak av live-konserter, produksjon av musikkvideoer og tilsvarende.::

-Videokameraer ::Her omtales videokameraer og tilhørende utstyr til bruk i proff og semi-proff produksjonssammenheng. Et godt eksempel innen semi-proff produksjon er RED (www.red.com).::

-Lys -og lydutstyr ::Her diskuteres både lys- og lydutstyr samt fremgangsmåter for god lyssetting og opptak av lyd i produksjon. ::

-Etterbehandling/redigering ::Her diskuteres alt fra produksjon av 3D til etterbehandling og redigering i Adobe!::

...jeg er jo klar over at AV-produksjon er et superbredt tema, og jeg synes videre at en generell kategori for videokameraer som sådan blir for dølt... AVforum handler jo om optimal fremvisning av lyd og bilde, og nettopp derfor mener jeg at nettopp produksjonen og opptaket av dette må være midt i blinken - gitt at vi klarer å få fart på en slik kategori da selvsagt... Det vil jo kreve noen ildsjelder, så her er det bare å spre det gode ryktet til alle dere kjenner innen bransjen!

...litt for ambisiøst kanskje?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...siden vi for øvrig er så heldig å ha Trond Fausa Aurvåg (bl.a. hovedrolleinnehaver i "Den Brysomme Mannen") som medlem her inne har jeg gjort mitt første "grep" og sendt ham en PM og spurt hva han synes om temaet... Han var jo sikkert i "entusiast-sjiktet" en gang i tiden han også! Poenget er at vi vil trenge så mange "ildsjeler" som mulig om vi skal klare å etablere en slik ny kategori her på AVforum - men jeg må si at jeg personlig synes dette er utrolig spennende - når en har en såpass brennende interesse for sluttresultatet er det jo veldig morsomt å faktisk få et bredere innblikk i hvordan det hele kreeres! Tenk dere bare å få laget vår egen "AVforum-produksjon", filmet i RED 4K (et fantastisk "entusiast"-kamera med kvalitet i "Hollywood-klassen) med ekte DTS HD-lyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •