Hjemmekino Toppliste

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino Toppliste

Forslag for og få litt rotasjon på topp lista.

Hva med en "Hall of fame" som en kommer inn på etter for eksempel seks måneder ?

Det burde i hvertfall gi andre en sjangse :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på de som ligger som tre på topp. Egentlig ikke så mye aktivitet på et par av dem, og den ene påstår å være utstyrsprodusent.
    Kommersielle aktører skal vel ikke få karakterer osv?

Burde kanskje vært et minimumkrav til aktivitet også for å komme inn på noen lister i hele tatt.

Og jeg er enig med deg i at det er litt kjedelig med de samme kinoene på topplassene, men det er nå tross alt de som har beste snittkarakter...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nettopp derfor dette forslaget,det er svært få som vil komme i nærheten, spesielt hvis du tenker på hvor lenge de har vært med på AVforum.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får alliere deg med en gjeng og kuppe toppen når kinoen din blir ferdig

Stiller jeg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo litt forfriskende da Devil eller Devilj (husker ikke helt nick'et) tok over første plassen i noen uker før han ga seg med hjemmekino eller no.. (går d ann???)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du får alliere deg med en gjeng og kuppe toppen når kinoen din blir ferdig

Stiller jeg
    Takk !!

Det var jo selvfølgelig det som var agendaen med denne tråden 8-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Var jo litt forfriskende da Devil eller Devilj (husker ikke helt nick'et) tok over første plassen i noen uker før han ga seg med hjemmekino eller no.. (går d ann???)

Er ikke sikker (Les vet ikke )på hva som skjedde,kan det ha noe med at han er moderator ??

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Er ikke sikker (Les vet ikke )på hva som skjedde,kan det ha noe med at han er moderator ??
    Nei, det er ikke pga at han ble moderator. Grunnen er at han la ned og solgte hele kinoen. Kinoen til Devilej er nå i stua. (som jeg ennå ikke har fått noen demo på, hmmm...)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    DevilEj ja. Det var et meget hyggelig avbrekk på topplista, kinoen fortjente det au. Var litt synd når han la ned selve kinoen og heller lagde en liten stuekino i hovedetasjen.

Forslaget om en slags hall of fame likte jeg. Om man kanskje i tilleg fjerner poengene og rangeringen i en hall of fame, og heller lister kinoene alfabetisk?
    Det eneste problemet jeg kan se ved en slik løsning er at når alle de virkelig gode kinoen har liggi på førsteplass lenge nok til å komme i hall of fame, så vil de mindre gode kinoene etterhvert ligge på førsteplass og til slutt ende opp i hall of fame. Hva om man for eksempel setter kravet på 3mnd i toppen i kombinasjon med litt aktivitet på forummet, og når året er slutt avholder en forumavstemming på de maksimalt fire kandidatene - om de fortjener en plass i hall of fame eller ikke?

Som det også ble poengtert i denne tråden bør det være et krav til aktivitet fra brukeren, for å ta Nobleman som et eksempel så har han liggi på førsteplass i en evighet nå, hvor mange oppdatering i profilen eller innlegg har det vært fra han?

Det er heller ikke komme bort fra at det er endel sites hvor man kan legge ut sine hjemmekinoprofiler og mange legger ut kinoen sin over alt hvor de har mulighet - gjerne om de vet at den er rå slik at de kan ligge der oppe i toppsjiktet.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    DevilEj ja. Det var et meget hyggelig avbrekk på topplista, kinoen fortjente det au. Var litt synd når han la ned selve kinoen og heller lagde en liten stuekino i hovedetasjen.

Forslaget om en slags hall of fame likte jeg. Om man kanskje i tilleg fjerner poengene og rangeringen i en hall of fame, og heller lister kinoene alfabetisk?
    Det eneste problemet jeg kan se ved en slik løsning er at når alle de virkelig gode kinoen har liggi på førsteplass lenge nok til å komme i hall of fame, så vil de mindre gode kinoene etterhvert ligge på førsteplass og til slutt ende opp i hall of fame. Hva om man for eksempel setter kravet på 3mnd i toppen i kombinasjon med litt aktivitet på forummet, og når året er slutt avholder en forumavstemming på de maksimalt fire kandidatene - om de fortjener en plass i hall of fame eller ikke?

Som det også ble poengtert i denne tråden bør det være et krav til aktivitet fra brukeren, for å ta Nobleman som et eksempel så har han liggi på førsteplass i en evighet nå, hvor mange oppdatering i profilen eller innlegg har det vært fra han?

Det er heller ikke komme bort fra at det er endel sites hvor man kan legge ut sine hjemmekinoprofiler og mange legger ut kinoen sin over alt hvor de har mulighet - gjerne om de vet at den er rå slik at de kan ligge der oppe i toppsjiktet.
    Absolutt,jeg er veldig enig,når du først kommer inn på HOF burde det ikke være noen poeng,alfabetisk og kanskje dato, da får man også se utviklingen over tid.

Og aktivitet over en tidsperiode burde være en selvfølge.

Mener du at det for eksempel skulle være en tråd lik Min hjemmekino/byggetråd og en ren presentasjons tråd ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt rykter om at en kar her har JBL Synthesis på vei, bør jo være en klar utfordrer til 1. plassen..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he
    Jeg kan love deg at han med Synthesis oppsettet ikke har noen interesse av 1 plassen eller noe annet på den listen :-D

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se på dagens løsning av minHjemmekino.

Ser ikke helt behovet for hall of fame. Isteden burde dagens minHjemmekino vært kraftig oppdatert.
    Selv om kinoen min er ferdig, har jeg ikke lagt den ut på minHjemmekino.

Grunnen er at dagens løsning kun gir brukerne anledning til vurdere totalinntrykk, og resultatet blir at pengene og tiden rår....!

Det bør legges opp til poenggivning innenfor en rekke kriterier.
    eks. brukerne kan objektivt vurdere:

Helhets inntrykk.
    Kreative løsninger.
    Demping/farge. (Topp score: fulldempet mørkt rom, både vegg,tak og gulv. Bunn: ingen demping (klikk gulv og lyse vegger..)
    Utstyr.
    Rommet.
    Sweetspot.
    Kabelstrekking.
    Belysning.
    Ventilasjon.
    Aktivitet fra brukeren.
    Annet?

Lydtrykk, sortnivå osv. burde vært med men blir for vanskelig å samle valid data.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske uenig i en del av påstandene i denne tråden hittil. Hvorfor skal man rotere på en toppliste:?: Jeg mener at de som ligger på topp, enkelt og greit skal være på "Topp listen", ferdig med den. Det er faktisk demokratisk!

Men jeg synes forslaget om en slags kombinert poeng-givning er tøft. Der man gir poeng for feks: utstyr, rom, utførelse og helhetsinntrykk, som vil gi en score basert på snittet av de overnevnte. Da kan man lage egne topplister innen de forskjellige kategoriene ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen vår krøp opp på førsteplass en liten periode, hvilket var veldig hyggelig. I påsken 08 bestemte vi oss likevel for å kutte ut kinoen da den ble for lite brukt, og 15 åringen hjemme ønsket seg litt mer plass. Tiden strakk ikke til lengre dessverre. TV-stua ble oppgradert, og kjelleren ominnredet til gutterom. Dette var grunnen til at jeg tok kino-profilen vekk fra minhjemmekino da jeg er imot at ikke eksisterende rom tar opp plasser på lista. Idag finner dere meg på minhifi om noen skulle være interessert. Hifianlegget lever i beste velgående :-D
    http://avforum.no/minhifi/show.php/devilej
    Min rolle som moderator hadde ingenting med bortfallet av kinoprofilen å gjøre. Den kom ikke igang før flere mnd senere.

Jeg synes hall of fame forslaget var veldig godt, og ikke minst kravet til aktivitet på forumet for å være på noen av topplistene (inkludert minhifi)
    Skal vi ha en toppliste, så bør den gi mening.

Eksu:
    Klart du får komme på demo. Må bare vente til etter Hortenmessa er ferdig først. Litt travelt om dagen med div forberedelser.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt kjedelig at de "store" her inne deltar sjelden på noe tråder og har bare profilen sin der. Er jo litt hyggelig å se andre kan falle inn på disse listene fremover, har vært ganske likt der en stund. En glede at devil fikk en 3plass, og det er velfortjent med hans innsats og jobbing for å treffe et matchende anlegg. Håper på litt forandringer på listene i fremtiden, de kan virke litt døde for å si det sånn. Velkommen tilbake fra de døde....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen grunn for forslaget er at jeg bruker andres hjemmekinoer for og finne ideer og referanser til mitt eget prosjekt,kan noen her si meg hvilken Kino som lå på topp for 5 år siden ?

Altså faller du ut av lista blir kinoen raskt "borte" det ville den ikke bli i en Hall of fame. :-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen grunn for forslaget er at jeg bruker andres hjemmekinoer for og finne ideer og referanser til mitt eget prosjekt
    Helt enig. Ser oftest på 'sist endret' og 'klatrere', de som ligger på topp 'ligger bare der'. En rubrikk med random kinoer over 3 poeng el. no..

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Ser ikke helt behovet for hall of fame. Isteden burde dagens minHjemmekino vært kraftig oppdatert.
    Selv om kinoen min er ferdig, har jeg ikke lagt den ut på minHjemmekino.

Grunnen er at dagens løsning kun gir brukerne anledning til vurdere totalinntrykk, og resultatet blir at pengene og tiden rår....!

Det bør legges opp til poenggivning innenfor en rekke kriterier.
    eks. brukerne kan objektivt vurdere:

Helhets inntrykk.
    Kreative løsninger.
    Demping/farge. (Topp score: fulldempet mørkt rom, både vegg,tak og gulv. Bunn: ingen demping (klikk gulv og lyse vegger..)
    Utstyr.
    Rommet.
    Sweetspot.
    Kabelstrekking.
    Belysning.
    Ventilasjon.
    Aktivitet fra brukeren.
    Annet?

Lydtrykk, sortnivå osv. burde vært med men blir for vanskelig å samle valid data.
    ideen om å poengi forskjellige kriterier likte jeg veldig godt faktisk. Det ville så absolutt ha bidratt til litt mer variasjon blandt poengene. Hvis det i tillegg var mulig å kunne "sortere" kinoene på en gitt poengsum innenfor et kriterie kunne det jo også ha vært litt morro. Bakdelen er kanskje at endel poenggivere synes det blir for mye i forhold til deres kunnskap og gir beng, men det er en risiko man i så fall får ta. Men, det å vurdere belysning, ventilasjon og det byggtekniske krever både at brukeren gjør seg veldig flid med profilen samtidig som det krever at poenggiveren kan endel om emnet. Jeg er farlig redd et blir litt sånn "yess, jeg gir han en femmer for oppsettet, men det byggtekniske og lysene han bruker, off, har'te snøring, vi gir en treere vi".

Og kanskje kombinert poenggiving på forskjelige kriterier med en hall of fame?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ideen om å poengi forskjellige kriterier likte jeg veldig godt faktisk. Det ville så absolutt ha bidratt til litt mer variasjon blandt poengene. Hvis det i tillegg var mulig å kunne "sortere" kinoene på en gitt poengsum innenfor et kriterie kunne det jo også ha vært litt morro. Bakdelen er kanskje at endel poenggivere synes det blir for mye i forhold til deres kunnskap og gir beng, men det er en risiko man i så fall får ta. Men, det å vurdere belysning, ventilasjon og det byggtekniske krever både at brukeren gjør seg veldig flid med profilen samtidig som det krever at poenggiveren kan endel om emnet. Jeg er farlig redd et blir litt sånn "yess, jeg gir han en femmer for oppsettet, men det byggtekniske og lysene han bruker, off, har'te snøring, vi gir en treere vi".

Og kanskje kombinert poenggiving på forskjelige kriterier med en hall of fame?
    Derfor mener jeg at det hadde holdt med max. 4 forskjellige kategorier som er veldig generelle: rom, utstyr, utførelse og helhetsinntrykk.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •