Nybegynner forum

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner forum

Har lest litt her i det siste, og blir mer og mer interessert i både lyd og bilde.

Problemet er bare at jeg ikke så ofte klarer å følge med hva det er snakk om, og føler det blir for dumt å spør om alt i forumet :P

Jeg tror det hadde vært til stor nytte for flere om det var et nybegynnerforum, for de med mindre kunnskap! Hvor vi kunne spurt om "selvsagte" ting, og lært mye av. Tror også dette hadde hjulpet de mer erfarne, så slipper de å svare på spørsmål de har svart på fleeeere ganger før, og ser på som en selvfølge. Etter hvert kunne vi nybegynnerene avansert videre til de vanlige forumene, og hjelpe andre som er nye i nybegynnerforumet! Dette finnes i andre forum, og funker bra.

Håper dette tas seriøst

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... kanskje det ja

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De felste spørsmål er nok stilt her fra før, bruk søkefunksjonen så frå du se...
    Finner du ikke noe med søkefunksjonen er det bare å fyre løs, her er det ingen spørsmål som blir for dumme...

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis nybegynnerforumet kun skal være tilgjengelig for nybegynnere blir det vel ikke rare kunnskapshevingen? Og hvis de som ikke er nybegynnere skal ha tilgang så blir det, vel, akkurat som forumet er nå....

De eneste dumme spørsmålene er de som stilles FØR søkefunksjonen har vært i bruk. Ellers er takhøyden alldeles stor nok for selv det mest grunnleggende.

Ellers finnes det jo litt forskjellig å lese seg opp på. F.eks :

http://avforum.no/forum/generell-inf...-betyr-de.html

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal man da også ha et "midels kunnskapsnivå forum" og ett for "viderekommene", og kanskje ett for "ekspertene"

Jeg tror vel det vil bli for lite brukervennelig. Sånn jeg ser det er det bedre å ha det som det er nå. Som det ble skrevet tidligere i denne tråden, så er det fint få sprm som ikke er besvart før. For de som søker, og ikke finner noe, så er det bare å stille spørsmålet på nytt. Om folk svarer, så er jo det hyggelig. De som ikke gidder å svare igjen, de bare overser det. Vi har alle vært nybegynnere en gang vet du, selv var jeg bikkjegrønn når jeg kom hit, og jeg har nok ikke kommet så veldig langt selv om jeg føler jeg har lært mye. Men det er jo nettopp det som er det fine ved avforum; det er plass til alle, og ikke for å glemme så er det plass for personlig utvikling!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg tror den aller beste løsningen er som det skisseres; en benytter først søkefunksjonaliteten, hvis en ikke finner svaret legger en bare ut spørsmålet.

INGEN spørsmål er for dumme her på AVforum, en helt grunnleggende holdning og sikkert også en av årsakene til at AVforum har blitt såpass stort som det har, er nettopp denne respekten også for våre nye medlemmer.

Samtidig må jeg få understreke at en absolutt bør benytte søkefunksjonaliteten slik at en kan fintune spørsmålet i størst mulig grad. Spør en for bredt blir ofte besvarelsene få, da det vil kreve fire tettskrevne sider å svare.

Det vi uansett må bli bedre på, er FAQer. Hvis du leser under våre artikler og guider vil du finne en hel del der, men det er utvilsomt et stykke å gå før det er et fullfungerende opplæringsprogram å snakke om. Det skal vi imidlertid jobbe med fremover, der bl.a. en AVforum FAQ-Wiki er planlagt. Her kan vi alle bidra til å opprette et glimrende oppslagsverk innen AV!

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Det vi uansett må bli bedre på, er FAQer. ..................... AVforum FAQ-Wiki er planlagt. Her kan vi alle bidra til å opprette et glimrende oppslagsverk innen AV!

Dette syns jeg høres veldig bra ut så man slipper å spørre om de "opplagte" tingene! Masse jeg vil vite om forsterkere og høyttalere men det er ikke lett når man skal hoppe inn i guider som er langt over gjennomsnitt teknisk!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk, etter søkefunksjonen - ikke vær redd for å spørre oss! Vi har alle vært på begynner-stadiet (føler meg der ennå jeg :-D).
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Hvis nybegynnerforumet kun skal være tilgjengelig for nybegynnere blir det vel ikke rare kunnskapshevingen? Og hvis de som ikke er nybegynnere skal ha tilgang så blir det, vel, akkurat som forumet er nå....

De eneste dumme spørsmålene er de som stilles FØR søkefunksjonen har vært i bruk. Ellers er takhøyden alldeles stor nok for selv det mest grunnleggende.

Ellers finnes det jo litt forskjellig å lese seg opp på. F.eks :

http://avforum.no/forum/generell-inf...-betyr-de.html

Jeg kan ha formulert meg feil, det skal absolutt ikke bare være åpent for nybegynnere. Må jo også til at de mer erfarne stikker innom der, for å svare kjapt på disse spørsmålene.

Fin den siden du linket meg til der, har lest en del der ! Jeg savner en "ordbok", ikke bare for forkortelser, men også vanlige uttrykk innen AV..

EDIT, fant en slik ordbok

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det vi uansett må bli bedre på, er FAQer. Hvis du leser under våre artikler og guider vil du finne en hel del der, men det er utvilsomt et stykke å gå før det er et fullfungerende opplæringsprogram å snakke om. Det skal vi imidlertid jobbe med fremover, der bl.a. en AVforum FAQ-Wiki er planlagt. Her kan vi alle bidra til å opprette et glimrende oppslagsverk innen AV!
    Henger meg på den jeg også, det vil bli fint!

Søkefunksjonen er vel det beste ja, tenkte bare jeg skulle lufte en idèen jeg fikk her en kveld

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •