PA-anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59

Tråd: PA-anlegg

Newcomer lydentusiast sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool PA-anlegg

Jeg vet at dette forumet først og fremst er dedikert hifi, men jeg savner et sted hvor man kan diskutere PA-anlegg og lignende. Er det noen andre som er interessert i dette?

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært kult det

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt anlegg på jobben? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA har jævlig fet lyd til visse typer musikk synes jeg.
    Tenker da på musikk som må ha "statium sound" og gi en sikkelig "punch" i brystet.

Må dessverre selge mitt PA anlegg nå (2x18", 2x15", Crown CE1000 og Crown CE2000 + aktivt delefilter) siden vi har solgt vår enebolig Brukte denne som frontrekke i hjemmekino en periode og det "kicket ass" for både film og musikk (nå himler vel hifi folka med øynene).

Nå er det kanskje ikke dette du ville diskutere med PA, men jeg synes PA funker bra for hjemmebruk, hvis det er høy kvalitet på komponentene og anlegget er korrekt justert. Men til seriøs musikklytting foretrekker jeg fortsatt et sikkelig hifi anlegg, med mindre det er snakk om nachspiel - her er PA igjen overlegent og vandalismesikkert

Newcomer lydentusiast sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Mest mulig nøytralt PA-anlegg???

Grunnen til at jeg nevnte dette med PA-anlegg, er at jeg driver en a cappella gruppe som nå skal begynne å reise rundt og holde konserter. Vi har mikser, mikrofoner, kabler osv. Men vi trenger noen virkelig gode PA-høyttalere!

Siden vi kun synger a cappella, er jeg veldig opptatt av å prøve å få tak i MEST MULIG NØYTRALE høyttalere. Altså noen som kan gjengi stemmene våre nøyaktig uten fremhevelse i spesielle frekvenser. Dessuten bør de ikke koste alt for mye. (Jeg har ikke kjennskap til priser i dette segmentet, så jeg aner ikke hva som er dyrt og hva som er billig.)

Noen som vet om noen gode nøytrale PA-høyttalere? Er takknemlig for alle seriøse tips!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke engelsk er noe problem, kan man nok finne mye infor her: ProSoundWeb | PSW Pro Audio Community Forums

Frode

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydentusiast
    .........Noen som vet om noen gode nøytrale PA-høyttalere?
    ALS - fra denne leverandøren:

Arendal Lydsystemer

Det er ikke vanskelig å "skremme" et betalende publikum med dårlig lyd - det er bare å kjipe på kronasjen til selve høytalerpakka

PS! Dere skulle opplevd Terje Rypdal- Canal Street - i sommer - med LYD fra ALS :-D

Sjekk her:

Canalstreet 2006 - Forside

Treffes til sommeren !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, som PA-gutt selv kan jeg ikke akkurat si meg i mot forslaget, selv om et annet forum enn dette dekker behovet mitt da. Men ofte tenker jeg at mange HiFi-ere bør vurdere PA-utstyr. Hva med et anlegg i kjelleretasjen som også egner seg å ta med på tur? Skikkelig karaokeanlegg i heimen med kvalitetsmikrofoner, (ikke noe singstarcrap) osvosv...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA er morsomt :-D

Fikk en del nærmere kjenskap til det i Forsen jeg.

Faktisk vært gøy og jobbet med slik lyd rigging :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    appropo pa, har selv noe pa, 2 hjemmebygde 18", 3 effekttrinn, eq, akt. delefilter, liten mikser og mikrofoner, til fulltone bruker jeg cw 1515, vurderer å selge dette pene eksemplaret av 1515 for å erstatte det med ett par cw 1515 i pa utførelse eller annen tilsvarende?????, nettopp fordi det er lite kjekt å dra rundt på 1515 hifi med tanke på vekt, skader og holbarhet????. Noen som vet noe om 1515 hifi kontra 1515 pa? vil 1515 pa spille heftigere med tilnærmet like bra hifi lyd, da utgangspunktet alikavel er pa effektrinn og annet pa utstyr som nevnt?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det gode norske/skandinaviske forum dedikert til PA/DJ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydforum.com • Hovedside er vel ett alternativ. Men diskusjonene der er vel litt mer seriøse enn " Cervin Wega spiller DRITBRA" og lignende som av og til er aktuelle her.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA er utrolig morsomt ja, spiller jo helt brutalt høyt:smile:

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. bortglemt på boden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    appropo pa, har selv noe pa, 2 hjemmebygde 18", 3 effekttrinn, eq, akt. delefilter, liten mikser og mikrofoner, til fulltone bruker jeg cw 1515, vurderer å selge dette pene eksemplaret av 1515 for å erstatte det med ett par cw 1515 i pa utførelse eller annen tilsvarende?????, nettopp fordi det er lite kjekt å dra rundt på 1515 hifi med tanke på vekt, skader og holbarhet????. Noen som vet noe om 1515 hifi kontra 1515 pa? vil 1515 pa spille heftigere med tilnærmet like bra hifi lyd, da utgangspunktet alikavel er pa effektrinn og annet pa utstyr som nevnt?
    ingen som vet? Hvordan er tilsvarende pa høytalere mot cw 1515, med tilsvarende tenker jeg på ca 10.000 kroners klassen, og lignende eller samme utsmykkning.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA deles jo inn etter hvor dypt det skal gå, hvor langt det skal spille osv. Er du på jakt etter noe til hjemmebruk eller faktisk PA?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i og for seg fornøyd med 1515 høytalerene, men står i stue nummer 2 og er lite brukt, hele anlegget er oppkoblet der men er lite brukt, en skjelden gang blir det brukt på større fester i lokaler etc, derfor jeg vurderer å bytte ut 1515 med tilsvarende i Pa, nettopp fordi en må være så forsiktige med 1515 høytalerene for ikke å skade kabinettet.... Og saken er jo om som nevnt cerwin vegas pa alternativ som er på markedet er bedre til dette bruket, er den en røffere høytaler som spiller bedre og er mer robust (les; bedre, tenker jeg i hovedsak på lydtrykk og db) Ett par nye slike koster ca 15000,- mener jeg, mens jeg forventer 10000,- for 1515 ved salg. Eller er 1515 så bra på alle områdene at det ville være tull og bytte dem mot tilsvarende pa? hmmm...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    Er i og for seg fornøyd med 1515 høytalerene, men står i stue nummer 2 og er lite brukt, hele anlegget er oppkoblet der men er lite brukt, en skjelden gang blir det brukt på større fester i lokaler etc, derfor jeg vurderer å bytte ut 1515 med tilsvarende i Pa, nettopp fordi en må være så forsiktige med 1515 høytalerene for ikke å skade kabinettet.... Og saken er jo om som nevnt cerwin vegas pa alternativ som er på markedet er bedre til dette bruket, er den en røffere høytaler som spiller bedre og er mer robust (les; bedre, tenker jeg i hovedsak på lydtrykk og db) Ett par nye slike koster ca 15000,- mener jeg, mens jeg forventer 10000,- for 1515 ved salg. Eller er 1515 så bra på alle områdene at det ville være tull og bytte dem mot tilsvarende pa? hmmm...
    Nei det er ikke tull over hodet. PA-versjonen vil være mer robust og ikke minst være produsert med tanke på å benyttes i større rom enn Hifi-versjonen. Den vil nok kaste bedre. Og til dere som har opperert med Hifi hittil. Det å komme med et anlegg til et nytt lokale. Sette det opp å få det til å låte bra med masse forskjellige lydkilder og ikke bare en DVD-spiller for eks.... Men husk et visst ord som ikke er så vanlig å bruke hjemme: Grafisk Equalizer. For meg er det ufattelig mye gøyere enn å drive på hjemme i stuen. Kom dere ut folkens og opplev litt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ØyvindB
    Nei det er ikke tull over hodet. PA-versjonen vil være mer robust og ikke minst være produsert med tanke på å benyttes i større rom enn Hifi-versjonen. Den vil nok kaste bedre. Og til dere som har opperert med Hifi hittil. Det å komme med et anlegg til et nytt lokale. Sette det opp å få det til å låte bra med masse forskjellige lydkilder og ikke bare en DVD-spiller for eks.... Men husk et visst ord som ikke er så vanlig å bruke hjemme: Grafisk Equalizer. For meg er det ufattelig mye gøyere enn å drive på hjemme i stuen. Kom dere ut folkens og opplev litt
    jeg bruker en slik

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det å foreslå til erstattning av cw 1515 hifi, til makspris ca 15000,- Noen pa duder som kjenner til 1515 og som kan sammenligne med tilsvarende pa????

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •