PA-anlegg - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59

Tråd: PA-anlegg

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller enda bedre, parametrisk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parametrisk equalizer.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig PA og nøytral PA. DET er vanskelig

Til ditt bruk, vocal/cappella ville jeg anbefalle noe fra Electro-Voice. De har noen kompromissløse serier som låter helt nydelig. EV har rykte på seg for å få til de høye frekvensene også. EV har vel egentlig rykte på seg for å låte veldig veldig bra over det hele.
    Men billig er det ikke. Vil du ha det billig må du bygge selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4super4
    Hva er det å foreslå til erstattning av cw 1515 hifi, til makspris ca 15000,- Noen pa duder som kjenner til 1515 og som kan sammenligne med tilsvarende pa????
    Vel, nå har ikke jeg prøvd 1515, men Cerwin vega regnes ikke i PA-verden lenger som det helt store, så kanskje er ikke kravene dine så høye heller. Hva med Wharfedahle? Det er i hvert fall billig nok og låter helt greit til vokal. Men hvis du tenker å farte litt rundt med dette anlegget så ville jeg 1: Vurdert aktiv PA, 2: Kjøpe noe som er lettvindt å drasse på.

Til Snickers-is: Parametrisk EQ har du på pa-mikserens kanaler. Som master-EQ til høyttalerne brukes grafisk i portable anlegg. Og nå tenker jeg på PA

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    artig du nevner akkurat dette høyttalermerket, fordi jeg var innom ljudia å kikket i dag, ser jo waferdale har flere modellserier der inne. Har du noen erfaringer med noen av disse seriene, og er dette merket virkelig valuta for pengene? var jo meget attraktive priser, eller blir det for attraktive priser om du skjønner? Bruker som sagt "storanlegg" skjelden, men er veldig kjekt å eksperimenter litt da, og alltid kjekkt å ha ett kompetent annlegg i bakhånd, når det skal være en tilstelning av ett slag eller to. Du nevner dem er bra på vokal? bass og trykk da? Vil fortsatt holde på utsmykkningen, fulltonehøyttalere med dobbel 15" utførelse og 2 18" bunner, eller 2 dobble 18 bunner.....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ØyvindB
    Til Snickers-is: Parametrisk EQ har du på pa-mikserens kanaler. Som master-EQ til høyttalerne brukes grafisk i portable anlegg. Og nå tenker jeg på PA
    Ja, en 2-bånds parametrisk EQ uten justerbar Q er ikke all verden å slå i bordet med. Jeg tenker mer på en 10 bånds digital parametrisk EQ. Det gir etter min mening en vel så god fleksibilitet som en 31 bånds 1/3 okt EQ.

Newcomer lydentusiast sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk...!

Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Billig PA og nøytral PA. DET er vanskelig

Til ditt bruk, vocal/cappella ville jeg anbefalle noe fra Electro-Voice. De har noen kompromissløse serier som låter helt nydelig. EV har rykte på seg for å få til de høye frekvensene også. EV har vel egentlig rykte på seg for å låte veldig veldig bra over det hele.
    Men billig er det ikke. Vil du ha det billig må du bygge selv.
    TAKK for konkret anbefaling!!!
    Flere som har tips til gode merker??
    (Spar meg for Cerwin Vega!!)

Newcomer lydentusiast sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag...?

Sitat Opprinnelig postet av ØyvindB
    Vel, nå har ikke jeg prøvd 1515, men Cerwin vega regnes ikke i PA-verden lenger som det helt store, så kanskje er ikke kravene dine så høye heller. Hva med Wharfedahle? Det er i hvert fall billig nok og låter helt greit til vokal. Men hvis du tenker å farte litt rundt med dette anlegget så ville jeg 1: Vurdert aktiv PA, 2: Kjøpe noe som er lettvindt å drasse på.

Takk for svar!
    Har du forslag til aktiv PA som er lettvint å drasse på, og som likevel har god lyd???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK audio lager endel PA som er aktivt og låter fint. Har selv HK E.L.I.A.S. og HK projector og synes det spiller veldig bra i forhold til prisen. I tillegg er det hjul på baksiden av kassene, noe som gjør det utrolig lettvint å frakte.

HK Audio - Portable Sound

Belco er norsk importør av HK: Belco - Website Interface

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4super4: Selv har jeg bare en Wharfedahle EVP-S15 som monitor på scene i sammenhenger hvor lydnivået ikke er for høyt. Synes ikke den låter like bra i bunnregisteret. Hørte et par Warfedahlehøyttalere i samme størrelsesklasse som de Cerwin-vega 1515. Men da var det bare tale og piano i dem. Han som eier dem bruker dem mest i diskoteksammenheng, men kan ikke gå god for fra min side at de vil låte bra i bunnen.
    Når det gjelder aktive systemer så er absolutt HK-audio verdt å sjekke ut. Ellers har du JBL EON og RCF som begge er anerkjente merker som jeg vet låter bra. Av de er nok HK-audio det billigste. Edit: Men disse systemene er nok beregnet med subber hvis du skal kunne blåse det antall watt som forgjengeren din gjorde. Ergo hjul på subber og frakt med toppene oppå eller noe i den duren, evt en egen flight til toppene om du vil (hør med Rufo). På en annen side blir dette langt dyrere enn de 15 lappene du snakket om? Så sånn sett blir Wharfedahle det nærmeste du kommer CW i forhold til pris/kvalitet, men de er til gjengjeld passive.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, en 2-bånds parametrisk EQ uten justerbar Q er ikke all verden å slå i bordet med. Jeg tenker mer på en 10 bånds digital parametrisk EQ. Det gir etter min mening en vel så god fleksibilitet som en 31 bånds 1/3 okt EQ.
    Jeg registrerer meningen din her. Det med 2 bånds parametrsisk EQ på mikserens kanaler er for det første feil da profesjonelle vil kreve 4 bånd, minimium med 2 sweep og ofte sweep på alle bånd samt 2 Q. Og det kan man slå i bordet med når det kommer til mikserens kanaler, gitt at mikseren er av god kvalitet.

Når det gjelder Parametrisk EQ som master-EQ på portable anlegg nøyer jeg meg med å si at jeg har aldri hørt om et profesjonelt firma som bruker det på master og monitor på portable anlegg. Ved installasjon i kirker og slikt kan det forekomme, (edit) men da satt vi også båndbredden bredere enn den er mellom båndene på en 31bånds grafisk EQ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydentusiast
    Jeg vet at dette forumet først og fremst er dedikert hifi, men jeg savner et sted hvor man kan diskutere PA-anlegg og lignende. Er det noen andre som er interessert i dette?
    ja de er jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, slenger meg på her jeg og;-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette er en veldig veldig fin ide, der er snart flere tråder om PA enn noe annet på dette forum....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktivt Delefilter ?

Heisann. Har spr. angående delefilter:
    Etter hva jeg har forstått så er jobben til denne finuelige saken å fordele forskjellige lyd frekvenser ut til de riktige kanalene, men er det ikke også meningen at denne boksen skal forhindre at for mye lyd kommer ut til høytalerne. Alltså at det er en sperre på delefilteret som man stiller inn selv, og er nivået over dette kommer det likevell ikke mer en instillt nivå ?

-peoples

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult med en pa tråd. Ser tråden er tørket, men det trengs et slikt sub forum/tråd.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Lag en PA tråd.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold det jævla cerwin vega pakket langt utenfor pa-diskusjoner (såfremt det ikke er PA-serien som diskuteres, det kan vel til nød slippe inn?). Det finnes MER ENN NOK vega-tråder på dette forumet.

Jeg også har hørt noen (som i fler) EV oppsett som har vært ganske nøytrale på tale/vokal. Vi har et par EV topper (aner ikke modell) hengende på det ene auditoriet på jobb, og de er overraskende nøytrale til at de var av den billige typen.

Det kommer vel også like mye an på hva annet man bruker i oppsettet. Micer er en ting, men også annen prosessering kan sikkert være til god hjelp. "Random-scenemic-med-analogmixer-rett-til-mackie-sett-lyd har vel de fleste hørt).

Edit: Kom på at jeg har et par Laney CC12 topper stående ... hadde vært moro å fyrt opp de igjen... har ikke brukt pa-anlegget på 3-4 år).
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har tenkt å lage meg 2 slike:

Speakerplans.com

Trenger også noen topper, men det er jo som vanlig litt stramt med penger.

Kikket litt på disse, men jeg må innrømme at jeg ikke har mye peiling på PA. Jeg er sikker på at det finnes mye som er grommere enn dette, men hvordan låter det i forhold til pris?

Wharfedale DLX-215 4ohm - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

EDIT: Eventuelt disse?

JBL JRX 125 / Passive høyttalere / Lydanlegg / Belco.no - Lyd, lys og scenevarehuset på nett

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •