Foto - Digitalt speilrefleks og kompakt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Foto - Digitalt speilrefleks og kompakt

Hvorfor i all videste verden er det ingen kategori som handler om foto/fotografering/fotoutstyr på AV-FORUM?

Det er jo en skandale med så mange fotointeresserte mennesker. Det er jo dryssevis av foto-diskusjoner rundt om på forumet, men de flyter jo bare rundt i kategorier de ikke hører hjemme...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enig der, selv sliter jeg med valgets kvaler om dagen og har hundre vis av spørsmål vedrørende dette. Det finnes selvfølgelig andre forum som tar for seg alle de nevnte kategoriene,men jeg syntes alikevel vi burde har en fototrådløsning på dette forumet. God grunn til å bruke enda mere tid her inne hvis mulig

Med så mange medlemmer som er her, så har de helt sikkert en god del erfaringer som vi kunne dra nytte av i form av tips & triks og anbefalinger på foto utstyr generelt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens pga. to ting:

- Det er andre fora som dekker foto.
    - Det er hets mot bladet Lyd og Bilde, fordi L&B har tester av kamera...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet på akam.no er en fin plass hvis man lurer på noe om kamera og fotografering.

Jeg skjønner ikke hvordan en evt fotokategori på AVforum skulle tolkes som hets mot bladet Lyd og Bilde. Lyd og Bilde (og andre lignende fagblader) har også tester av høyttalere, forsterkere osv. Og det er vel ikke hets av disse bladene når man diskuterer slikt utstyr på AVforum?

Jeg slår et slag for ytringsfriheten og stemmer i for egen fotokategori på AVforum.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveian
    Forumet på akam.no er en fin plass hvis man lurer på noe om kamera og fotografering.

Jeg skjønner ikke hvordan en evt fotokategori på AVforum skulle tolkes som hets mot bladet Lyd og Bilde. Lyd og Bilde (og andre lignende fagblader) har også tester av høyttalere, forsterkere osv. Og det er vel ikke hets av disse bladene når man diskuterer slikt utstyr på AVforum?

Jeg slår et slag for ytringsfriheten og stemmer i for egen fotokategori på AVforum.
    Fotokategori hadde vært konge!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente er at "alle" brukerne her inne slakter L&B-bladet, bl.a. fordi L&B bruker sider til foto i tillegg til tradisjonelt AV-utstyr.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spiser alle mat, betyr det at vi må ha en mat&vin tråd også?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ingen forbindels mellom AV og foto. De som har liker dette bør søke andre fora. Sikkert mange som har interesse for pc, bil, Mc ++++. Må ikke ødelegge avforum med å prøve å omhandle alt.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig - det finnes paralleler men ett sted må grensen gå. Fotointeresserte kan jo titte på FOTOdotNO - Hovedsiden ved behov.

Er selv lidenskapelig fotograf men på AVForum? Mmmm... skeptisk...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det jeg mente er at "alle" brukerne her inne slakter L&B-bladet, bl.a. fordi L&B bruker sider til foto i tillegg til tradisjonelt AV-utstyr.
    Jeg har oppfattet hetsen som mest rettet mot alle andre former for duppedingser de tester, mobiltelefoner osv...? fotokameraer er vel neppe det verste de bruker spalteplass på?

Uansett, jeg synes foto er noe som hører hjemme på AV-forum. Om man oppretter en kategori blir det ikke et foto-forum av den grunn. Det finnes jo allerede annet "rallemikk" som Satellitt, Digitalt bakkenett, AV for bil, AV gadgets, Portabel AV, Konsoller og PC-gaming (hardware), Spill osv....hvorfor ikke foto?

Om ikke annet så blir forum-medlemmene dyktigere til å ta bilder av sine respektive stoltheter

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foto kategori hadde vært bra!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg personlig synes et det bør opprettes en slik kategori dersom mange nok ønsker det.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en avstemming/undersøkelse da?

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis folk uansett spør om det, i diverse kategorier, så er det jo naturlig å få en stopp på dette.. Det er mange kategorier her, men en til som hjelper på å få orden skader ikke tror jeg..

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke værre enn at dem som ikke er intriserte i en slik tråd, holder seg unna den tråden =)

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, helt enig med deg der..

Ang tester av kamera i lyd og bilde så bruker disse bare plass spør du meg. Testene de gjør er langt ifra gode nok.
    Men et lite forum hadde vel ikke skadet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    AVforum omhandler lyd og bilde i stadig bredere format (bokstavelig talt... ), men det er viktig å vite hvor en står i verden. Det er svært avgjørende for AVforum at de kategorier vi omtaler ikke skaper et negativt inntrykk av siden som sådan. Våre mer perifere kategorier som portabel-AV, gaming og videoprosessorer har stort sett sin naturlige plass innenfor AV-sjangeren, og kan derfor forsvare en relativt moderat trafikk.

Fotografering derimot, er et kjempebredt tema, se bare på foto.no og akam.no, på akam.no har de nesten like mange besøkende som AVforum, og de snakker "bare" om foto!

Når det er sagt er foto, og da gjerne inkludert filmfotografering (som Akam og foto.no tar seg lite av) på ingen måte noe en kan si ikke kan relateres til AV-begrepet. Gråskala, hvitnivå, lyssetting, formater og overføringsmetoder er alle eksempler på termer innen foto og videoopptak som direkte relaterer til AV.

Uansett oppretter vi ikke en "fotografering" kategori uten videre, det må si så fall være en gjennomtenkt ny satsning som faktisk kan styrke AVforum som konsept og samlingsplass, og ikke minst settes i en kontekst som er naturlig.

Pr. dato ser jeg ikke helt for meg hvordan dette skal gjøres uten at vi enten dreier fokus i en retning vi ikke helt har oversikt over eller rett og slett bare lager kategorier folk ikke bruker i tilstrekkelig grad og dermed fremstår som en floskete og lite gjennomtenkt satsning...

Takker uansett for innspillene, AVforum har helt klart behov for å følge med i utviklingen, og kom gjerne med innspill i forhold til overstående utfordringer!

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

foto

Men Bilstereo-forum ble det no av

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke lage to mapper mappe under 'chitchat' ?
    En for digital speilrefleks
    En for digital kompaktkamera

Kan umulig være mere utgliding av forumet enn mye av det andre som allerde ligger der..............

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at mange av oss har interesse i foto også, og kanskje ikke et unaturlig tema. Men jeg føler at foto favner om så mye, og da er det mer naturlig å gå til de store forumene enn å utvide dette inn i AVForum. Ingenting imot at det opprettes en tråd i znikkznakk om foto ala "Den store fototråden, speilrefleks". Kanskje det er det mest naturlige i forhold til hvilket nivå på diskusjon rundt fotografering som bør ligge her før en "går til de store forumene". Uansett blir det raskt over til spørsmål om "hva med digital video" som igjen fører til "hva med konvertering av analog video" og naturligvis krav om egen kategori for webkamera .

Skal vi snu litt på flisa. I mine øyne er AVForm (pr i dag) et forum som bemidler tanker rundt det å behandle og formidle ferdig "software" (software her: Video og lyd (ikke så mye stillbilde)). Dersom vi tar med oss foto som gren, da er vi over på "produksjonssiden". Her kan vi også favne om mye som i dag ikke er tema, som utstyr til lydstudio (mikrofoner, miksepulter mm), redigeringssoftware for lyd og bilde, video og foto til amatør og profklasser. Skal vi gå i den retningen?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •