Foto - Digitalt speilrefleks og kompakt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nja...skeptisk.

Det er ikke "mange" fotointeriserte her, selv om det er enkelte av de faste brukerne som også har denne interessen.

Jeg syntes ikke foto hører hjemme på dette forumet, derav også navnet AV (audio/video). Det lille som er av slik diskusjon, ser ut til å forsvinne under chitchat og diskusjoner rundt hifi-bilder.

Skal vi drukne i katogorier rundt alt mulig rart, vil vi også drukne i reklame rundt dette (hvem vil vel se reklame av minnekort og printere her inne?). Igjen sitter vi med et forum som engang var for AV-entusiaster, men som har endt opp som en dårligere utgave av Forum - Diskusjon.no (som i og for seg allerede er uoversiktlig nok).

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post725134

Fototråd med snart 479 innlegg og 8760 visninger. Noe interesse synes det å være...

Min mening er at en egen fotokategori hadde vært på sin plass, om ikke annet for å ha et sted der medlemmene kan diskutere hvordan man skal ta best mulig bilder av hjemmekinoer og utstyr. Mtp på den gjennomsnittlige bildestandarden på minHjemmekino og minHifi kunne det kanskje vært på sin plass

Forøvrig er det vel sånn at de som er interessert i elektronikk og hjemmekinoutstyr generelt ofte er fotointeresserte i tillegg?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprett gjerne offisielle tråder for fotoprat, men egne kategorier for foto syns jeg ikke passer inn her på forumet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post725134

Fototråd med snart 479 innlegg og 8760 visninger. Noe interesse synes det å være...

Min mening er at en egen fotokategori hadde vært på sin plass, om ikke annet for å ha et sted der medlemmene kan diskutere hvordan man skal ta best mulig bilder av hjemmekinoer og utstyr. Mtp på den gjennomsnittlige bildestandarden på minHjemmekino og minHifi kunne det kanskje vært på sin plass

Forøvrig er det vel sånn at de som er interessert i elektronikk og hjemmekinoutstyr generelt ofte er fotointeresserte i tillegg?
    479 innlegg sier veldig lite om den generelle interessen. Hvor mange ulike deltagere er det i den tråden? Det hjelper lite om den tråd er lang om det er de samme 5 som diskuterer og/eller titter på tråden.

Det er sikkert minst like mange hjemmekino-entusiaster her inne som er interisert i fotball eller biler som i foto. Bør det åpnes en katogori for de også?

Nå kommer dette fra en som er meget interisert i foto, så for min del er det hyggelig med litt fotoprat. Jeg tror bare at det å åpne fotokatogorier er å kjøre forumet litt i feil retning. Hva blir det neste, hvor går grensen og hvor er forumet om 5 år om det fortsetter slik?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg tror bare at det å åpne fotokatogorier er å kjøre forumet litt i feil retning. Hva blir det neste, hvor går grensen og hvor er forumet om 5 år om det fortsetter slik?
    Nettopp, man skal være forsiktig med å gape over for mye. Jeg tror forumet har godt av å holde fokus på nettopp det det er laget for, Audio og Video.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå finnes det jo allerede multi-elektroniske-duppedingser med MP3 spiller(AV produkt), kamera og video - så det er kanskje naturlig at det blir en del av dette forumet.
    For 2 år siden var mobiler med GPS noe hinsides - nå er det snart allemannseie.

I dag er mp3 spillere (AV produkt) med akseptabelt fotoapparat å betrakte som "næh,skeptisk", men i morgen kan det være allemannseie.

Går AV forumet inn i ventealderen - "nei,takk, ikke noe utvikling her i gården"

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Men nå finnes det jo allerede multi-elektroniske-duppedingser med MP3 spiller(AV produkt), kamera og video - så det er kanskje naturlig at det blir en del av dette forumet.
    Passer her: http://avforum.no/forum/portabel-av/

For 2 år siden var mobiler med GPS noe hinsides - nå er det snart allemannseie.
    passer her: http://avforum.no/forum/av-gadgets/

hmmm - trenger jeg GPS for å finne sweetspot?

I dag er mp3 spillere (AV produkt) med akseptabelt fotoapparat å betrakte som "næh,skeptisk", men i morgen kan det være allemannseie.
    Fremdeles er det en MP3 spiller og hører til under: http://avforum.no/forum/portabel-av/

Går AV forumet inn i ventealderen - "nei,takk, ikke noe utvikling her i gården"
    Jeg synes det har vært mye nytt her på AVForum, og da innenfor det jeg synes AVForum naturlig omfavner. Er mer i tvil om foto som eget tema.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det finnes kategorier for satelittmottakere, digitalt bakkenett og PC-spill må det vel gå an å opprette en fotokategori. Foto er en del av AV-lapskausen. Men det er bare min mening.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det finnes kategorier for satelittmottakere, digitalt bakkenett og PC-spill må det vel gå an å opprette en fotokategori. Foto er en del av AV-lapskausen. Men det er bare min mening.

Kanskje du og jeg skulle starte et AVP-forum, AudioVideoPhoto.

Jeg synes det nærmest er latterlig å ikke ha en mulighet for å lage egen foto kategori.

Når jeg nevnte det med multifunksjonelle mp3 spillerne, så var det for å vise at verden går videre og at disse duppedingsene snart er like mye et kamera som en mp3 spiller.

Når man på et forum kan diskutere PC komponenter (herunder også web kamera vil jeg tro) så bør man også kunne diskutere digitale fotoapparater.

Når man på et forum kan diskutere PC-tegneprogrammer, så bør man også kunne diskutere foto-redigeringsprogrammer.

Det ene henger ofte sammen med det andre.

"Du, jeg skulle gjerne diskutert og hjulpet deg med hvordan du redigerer i siste Photoshop-versjon, men du skjønner at jeg er egentlig mere interessert i hvordan du tok bilde, hvordan du valgte å komponere det og hvilken blenderåpning du hadde osv. Så av hensyn til AV-forum sine egne regler så må jeg nok melde pass............"

Det blir for dumt dette, dessverre.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har begynt å kvervulere her så får jeg vel fortsette::roll:

asvaberg: Det er ingen som forhindrer deg i å diskutere foto, men du trenger vel ikke egen kategori for det? Som du trekker frem f.eks. Sketchup så er det ikke egne kategorier for 3D software heller??? Trådene/temaene klarer fint å bli diskutert der de er. PC-komponenter blir vel stort sett diskutert rundt HTPC-vinklingen...

Først i dag legger jeg merke til at tråden startet 22 Oktober 2006, så jeg kan ikke si at det har vært noe stort hylekor fra andre enn oss på hver vår pidestall.

Joda, verden går fremover, og det har skjedd mye siden det første foto i 1826 (link). Da er det kanskje et tankekors at AVForum ikke hadde med Foto som kategori når de startet opp...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg nevnte det med multifunksjonelle mp3 spillerne, så var det for å vise at verden går videre og at disse duppedingsene snart er like mye et kamera som en mp3 spiller.
    Går herunder temaet "lyd" og "video". AKA AV, AKA AVFORUM.

Når man på et forum kan diskutere PC komponenter (herunder også web kamera vil jeg tro) så bør man også kunne diskutere digitale fotoapparater.
    HTPC, Mediacenter. Direkte relatert til hjemmekino, og stadig en større del av det. Hva har digitale speilrefleks med hjemmekino å gjøre?

Når man på et forum kan diskutere PC-tegneprogrammer, så bør man også kunne diskutere foto-redigeringsprogrammer.
    Tegneprogrammer for å bruk til design av hjemmekino/lytte-rom. Skal vi diskutere programvare generelt, kan vi diskutere alt mellom himmel og jord. Også programmer for matlaging osv. (vi skal jo lage mat til filmen). Hvor går grensen for hva som er relevant til lyd/hjemmekino?

Det ene henger ofte sammen med det andre.
    Det kan vi trekke ganske langt om vi vil. Jeg vil ha en katogori om biler, da jeg bruker bilen hver gang jeg skal kjøpe hifi-utstyr og ikke minst når jeg leier filmer. Vi har en Bilstereo-katogori allerede, så hvorfor ikke?

Mange her bruker også anlegget til å se på fotballkamper/sport... Hva med en egen katogori?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satelittmottakere og det digitale bakkenettet er direkte relevant med Video/TV. PC-spill er vel litt på kanten, men går under konsoll. Altså fortsatt innenfor Video/TV.

For å snu litt på det. Hvor mange inne på et fotoforum snakker om lyd og video?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akam.no er et greit sted for foto og diskusjon rundt tema.

Personlig synes jeg avforum skal fortsette å være avforum - ikke dra det ut til å dekke mer en audio og video. Liker ikke å dra parall med et visst blad som skal sluke over alt, tror neppe jeg fortsetter abonementet mitt der. Eller TV2 hjelper deg tester: "vi tester biler, pølser, bleier, fotoapparat, pc'er, tv'er og mye annet snacks - og vi er like dyktige på alt." Nå har det i og for seg lite å gjøre med oppretting av en ny kategori, men synes det vil vanne ut avforum.

Er forøvrig selv over middels inntresert i foto, men oppsøker da andre kanaler for info.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg TROR dere skeptikere tar fryktelig feil.
    Vent og se - om kort tid (et par år) er high-end fotoapparater (med eller uten speil) like vanlig og debattert som en DVD spiller.

Men jeg legger gjerne inn årene her - og oppsøker heller mange spennende utenlandske nettsider om temaet.

Akam føler jeg er litt 'kjøpt og betalt' som med ett (eller flere) AV-blader (nevner ikke navn)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg TROR dere skeptikere tar fryktelig feil.
    Vent og se - om kort tid (et par år) er high-end fotoapparater (med eller uten speil) like vanlig og debattert som en DVD spiller.

Men jeg legger gjerne inn årene her - og oppsøker heller mange spennende utenlandske nettsider om temaet.

Akam føler jeg er litt 'kjøpt og betalt' som med ett (eller flere) AV-blader (nevner ikke navn)
    -----------------------------
    Nettopp, dette er ikke stedet for å oppsøke temaet. Støtter kritikere her altså; har bra med kamerautstyr, men det faller meg ikke naturlig å diskutere dette her. Hjelper gjerne folk på vei om noen lurer og starter en tråd, men that's it. Sånn som jeg ser det blir det som å lete på Lidl etter fliser... Er dog klar over at enhver bedrift må se fremover og tilpasse seg forholdene, men foto har lite her å gjøre, da:
    1) det finnes nok forumer som omhandler dette og proff. veiledning kan gies av sine respektive medlemer
    2) som tidligere nevnt, spør deg selv, hva er egentlig AV?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, jeg synes foto er noe som hører hjemme på AV-forum. Om man oppretter en kategori blir det ikke et foto-forum av den grunn. Det finnes jo allerede annet "rallemikk" som Satellitt, Digitalt bakkenett, AV for bil, AV gadgets, Portabel AV, Konsoller og PC-gaming (hardware), Spill osv....hvorfor ikke foto?
    Eh.. Kanskje fordi alle de eksemplene du nevner er Audio/Video-produkter. Foto er hverken audio eller video...
    Det sagt så er jeg selv litt fotointeressert. Kjøpte et nytt Olympus SP-560 i går faktisk ;-)

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChrisX
    -----------------------------
    Nettopp, dette er ikke stedet for å oppsøke temaet. Støtter kritikere her altså; har bra med kamerautstyr, men det faller meg ikke naturlig å diskutere dette her. Hjelper gjerne folk på vei om noen lurer og starter en tråd, men that's it. Sånn som jeg ser det blir det som å lete på Lidl etter fliser... Er dog klar over at enhver bedrift må se fremover og tilpasse seg forholdene, men foto har lite her å gjøre, da:
    1) det finnes nok forumer som omhandler dette og proff. veiledning kan gies av sine respektive medlemer
    2) som tidligere nevnt, spør deg selv, hva er egentlig AV?

wææææææææææææææææææ:?

http://avforum.no/forum/produkt-pris...ts-kvaler.html

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Men Bilstereo-forum ble det no av
    Bilstereo er da i høyeste grad audio...
    Hadde forumet hett "Hjemmekinoforum", hadde jeg forstått din innvending.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Smurfen]wææææææææææææææææææ:?