gaming?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: gaming?

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gaming?

Ser det er blitt lagt til "gaming"-kategorier..
    Vil bare si at jeg ikke synes de hører hjemme på dette forumet. Forstår forsåvidt poenget med at de er her, underholding tv satellitt film spill osv hører på en måte sammen. Men jeg synes allikevel at det er litt på kanten, fordi jeg synes forumet har funnet sin nisje, nemlig "hjemmekino". Enig noen?

I tillegg er førstesiden nå fyllt opp med så mange kategorier, at jeg ikke gidder å bla gjennom alle for å "surfe". Da hjelper det ikke med flere kategorier, jeg ser heller fordeler av å evt. fjerne noen kategorier (bare se på andre forum). Et lite apropos som jeg har nevnt før, er også at de beskrivende tekstene på forsiden ofte er alt for lange, overskriftene forklarer som regel det meste. Og når de blir så lange, blir det automatisk "tyngre" å bla nedover og få oversikt over alle kategorier. Dette gjelder spesielt de som er her for første gang.

Foreslår heller å begynne med kun en gaming kategori, i likhet med bilstereo. Det finnes jo mange andre forum som er store på gaming.

Men nå er dette kun lille meg sine meninger...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår heller å begynne med kun en gaming kategori
    Helt enig..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Zamot fullt ut her

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke si mer om forumets struktur. Men 35 kategorier...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med osten her. Det er altfor mange kategorier for et forum med så få aktive medlemmer.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig i det hele tatt, jeg..
    Spill hører absolutt hjemme i en hjemmekino, mener faktisk det overgår DVD som medium, i og med at man styrer hovedpersonene selv, og faktisk er med i "filmen". Vi som har hjemmekino, er de heldige, som har muligheten å oppleve spill i DTS, med 100" bilde. det er noe annet enn å spille på 28".

De største opplevelsene jeg har hatt i hjemmekinoen, har vært spill,
    tenk deg en skrekkfilm der det er OPP TIL DEG om hovedpersonen blir drept eller ikke? blir litt mer intenst, ikke sant?hvis du ikke skjønner hva jeg mener, prøv å spille resident evil, eller clock tower 3.(på mange slike spill har du også på en måte 5.1.1, med tanke på vibrasjoner i håndkontrollen som f.eks. forsterkes i form av hjerteslag når du er i nærheten av noe farlig. intenst!

eller prøv å finne en film som varer i 8 mnd, uten at det blir kjedelig(Final fantasy X), og hvor du faktisk "savner" hovedpersonene etter at spillet er slutt.

det beste av action jeg har opplevd er ikke Bruce willis, men Solid snake fra Metal gear Solid. dette spillet er også i DD. får han støt i spillet, får du det og. eksplosjoner og annet er helt rått. detaljene i lyden overgår det aller, aller meste jeg har hørt i en film.

dessuten kan disse kategoriene absolutt inspirere spillfantastene til å starte sin egen hjemmekino, og jeg ser ikke på det som en ulempe.
    nok et aspekt ved hjemmekino blir belyst med disse kategoriene, og det synes jeg er kjempeflott, og vil bidra til økt aktivitet.

I tillegg er førstesiden nå fyllt opp med så mange kategorier, at jeg ikke gidder å bla gjennom alle for å "surfe". Da hjelper det ikke med flere kategorier, jeg ser heller fordeler av å evt. fjerne noen kategorier (bare se på andre forum). Et lite apropos som jeg har nevnt før, er også at de beskrivende tekstene på forsiden ofte er alt for lange, overskriftene forklarer som regel det meste. Og når de blir så lange, blir det automatisk "tyngre" å bla nedover og få oversikt over alle kategorier. Dette gjelder spesielt de som er her for første gang.
    de kategoriene man ikke interesserer seg for, er vel bare å bla forbi??

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Enig med osten her. Det er altfor mange kategorier for et forum med så få aktive medlemmer.
    synes det er mange, jeg men... spør man om noe, får man som regel svar innen 10 minutter, det mener jeg er et veldig aktivt forum, sammenlignet med svært mange andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter helt klart spillkategori(er). Men det burde vel være mulig å slå sammen noen av kategoriene, eller lage hovedkategorier med underkategorier?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    OK, dette var egentlig bare en test, så jeg sier meg egentlig enig i "kritikken". Lager i første omgang en gaming kategori, så utvider vi hvis vi ser at trafikken øker!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller lage hovedkategorier med underkategorier?
    Enig i det også jeg..

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en "die-hard" gamer...Jeg spiller stort sett 2-3 timer hver dag..Jeg vil bare elske alt som har med spill å gjøre på ethvert forum...any given day!!!

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Jeg er en "die-hard" gamer...Jeg spiller stort sett 2-3 timer hver dag..Jeg vil bare elske alt som har med spill å gjøre på ethvert forum...any given day!!!
    omtrent som eg skulle sagt det sjølv :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg være "die-harder" gamer! :lol:
    Spiller som regel 3-4 timer om dagen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå venter vi bare på å finne ut hvem som er "Die Hard: With A Vengeance"-gamer. :P

Die Hard Trilogy til PlayStation fra 1996 var forresten ikke så verst.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spillemaskiner i hjemmekinoen er vel ok det er jo mange her som bruker spillemaskiner på projektorene sine.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    de kategoriene man ikke interesserer seg for, er vel bare å bla forbi??
    (EDIT)
    Joda, jeg kan godt bla forbi de kategoriene som ikke interresserer meg. Problemet er bare at jeg ER interresert i stort sett alle (ja til og med gaming!), og nettopp derfor synes jeg det blir for dumt å sitte å bla seg gjennom eller sjekke hver eneste kategori om det kanskje er kommet et innlegg eller to. Får fulgt mye bedre med dersom det ikke er en million kategorier, selv om temaene kanskje blir litt mer varierte innenfor en kategori. Men jeg synes ikke dette er noen ulempe! (man må selvfølgelig finne en gylden middelvei, og med mine innlegg her prøver jeg å bidra til denne).

Har forøvrig XBox og PS2 i huset, og synes selvfølgelig at dette er konge med stooort bilde og stooor lyd, men det finnes så mange andre forum som tar for seg akkurat gaming-biten. Jeg synes vi skal holde oss mest til lyd og bilde her i AVforum (Audio Video forum).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg kan godt bla forbi de kategoriene som ikke interresserer meg, problemet er bare at det er stort sett alle
    hvis stort sett hele AVforum(det består jo av kategoriene) ikke interesserer deg, hva er da problemet med en ny kategori? selv er jeg aldri inne på CRT-kategorien, men jeg ber ikke om at den fjernes, for at jeg skal få 20 pixler færre å bla forbi.(!??!!?!?!)

det finnes så mange andre forum som tar for seg akkurat gaming-biten.
    men ikke i hjemmekino-sammenheng, og den tekniske biten. anbefaling av spill, o.s.v. er vel og bra, og belyse opplevelsen man kan få av spill i hjemmekino, men om det utvikler seg til en side man spør etter juksekoder og slikt, blir det for dumt. der er jeg enig. har tro på at Lygren har en mening om dette, og klarer å holde det seriøst.

Jeg synes vi skal holde oss mest til lyd og bilde her i AVforum
    Alle mine spill består av Lyd & Bilde, og egentlig ikke stort annet heller.
    et spill er ikke annet en en interaktiv DVD.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Joda, jeg kan godt bla forbi de kategoriene som ikke interresserer meg, problemet er bare at det er stort sett alle
    hvis stort sett hele AVforum(det består jo av kategoriene) ikke interesserer deg, hva er da problemet med en ny kategori? selv er jeg aldri inne på CRT-kategorien, men jeg ber ikke om at den fjernes, for at jeg skal få 20 pixler færre å bla forbi.(!??!!?!?!)
    Sorry, ble nok en skrivefeil.. Det jeg mente var at fe fleste kategorier faktisk interreserer meg! Håper du skjønner poenget bedre da..

Jeg er heller ikke uenig i at gaming ikke skal eksistere i det hele tatt, men synes det holder (foreløpig) med ett emne slik det er nå.

Jeg mener også at det er greit med flere kategorier, men for at forumet skal fungere bra og folk bruker det aktivt, synes jeg det er viktig med en forside som ikke er flere kilometer lang. Derfor er et annet forslag fra meg å korte ned beskrivelsesteksten endel.

Det er ikke meningen å "tilrettelegge" forumet kun for meg, men jeg prøver å bidra til at brukervennligheten blir bedre slik at flere bruker forumet mer aktivt. Det jeg skriver/foreslår er ting som jeg mener vil indirekte øke aktiviteten her. Klart at alle har forskjellige meninger, og noen synes kanskje det er bedre med mange veldig spesifikke kategorier, i stedet for litt færre men mer aktive kategorier. Som sagt så prøver jeg bare å bidra til en balanse som jeg mener er bra totalt sett for forumet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heller ikke uenig i at gaming ikke skal eksistere i det hele tatt, men synes det holder (foreløpig) med ett emne slik det er nå.

Jeg mener også at det er greit med flere kategorier, men for at forumet skal fungere bra og folk bruker det aktivt, synes jeg det er viktig med en forside som ikke er flere kilometer lang. Derfor er et annet forslag fra meg å korte ned beskrivelsesteksten endel.
    oppfattet det som om du ikke ønsket en spillkategori, utfra første innlegg.

men da er vi jo enige, da jo

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen

Vi tester denne kategorien litt. Jeg er helt enig i at det allerede finnes andre forum for gaming (bl.a. Gaming.no). Poenget er at spill etterhvert er blitt en vesentlig del av hjemmekinoen, iallfall for min del. Fokus bør imidlertid kanskje være på lyd og bilde, samt selvasagt spillbarhet, men ren "dette spillet er bedre enn dette" osv, er kanskje bedre at gjøres på f.eks. Gamer.no.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •