Erfaringer fra butikker...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer fra butikker...

Kanskje er forum med erfaringer fra de forskjellige butikkene og nettbutikkene.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mine erfaringer

Godt forslag.

Jeg kan gi en kort beskrivelse her av mine erfaringer med nettbutikker jeg har brukt for DVD-filmer :

Play : Holder til på Jersey og har bra priser hvor frakten er inkludert i prisen. Dette er den nettbutikken jeg har brukt desidert mest, og har kun gode erfaringer med den.
    Nettsider med veldig bra søkemotor, og over 1000 filmer med norsk tekst.
    Har hatt rykte på seg med dårlig service (treg/manglende svar på e-post), noe jeg selv ikke har behøvd å bruke.

AtlanticDVD : Australsk nettbutikk med brukbare priser på en del filmer. Er noen ganger brukt på filmer som har blitt sluppet først på sone 4. Har også noen filmer med norsk tekst. Bra service.

Dvdsoon : Canadisk nettbutikk som selger sone 1-filmer (d.v.s. uten norsk tekst). Meget bra priser, spesielt når de kjører gratis frakt (som nå). Har hatt et rykte på seg med tvilsom service og treg frakt, noe jeg selv ikke har opplevd. Har selv fått raske svar på henvendelser per e-mail, og mottatt alle filmene jeg har bestilt som forventet.
    EDIT : Etter at jeg har blitt informert om at DVDsoon de siste månedene har hatt store "troverdighetsproblemer", vil jeg ikke lenger ha min tidligere anbefaling bli stående uten å gjøre oppmerksom på dette. Diskusjoner omkring dette finner flere steder, f.eks. i denne tråden på Dvdarkiverts forum.

Dv Depot : Også canadisk sone 1-nettbutikk. Generelt dyrere enn Dvdsoon, men ofte bra ved større bestillinger (spesielt bokser som koster mer enn 200 kr.). Har et samararbeid med DHL på frakt, og ved å velge denne typen frakt er de både raske og billige (hvis man fyller opp "kvoten" på 7 discer). Er kjent for veldig bra service.

Dvdstrax : Dansk nettbutikk som leverer både sone 2 (svenske og danske utgaver oftest med muligheter for norsk tekst)) og sone 1 DVD filmer. Er som regel litt dyrere enn de som er nevnt ovenfor, men holder seg som regel under 200 kr. Trenger ikke betale med kredittkort. Bra service.

Cdon/Dvdon : Svensk nettbutikk som leverer svenske sone 2-filmer (oftest med norsk tekst). Som Dvdstrax er de litt dyrere enn de andre jeg har nevnt her. Trenger ikke kredittkort. Bra service.

EDIT : Lagt til ny erfaringsbeskrivelse (Platekompaniet)
    Platekompaniet.no : Norsk nettbutikk som jeg har brukt mye det siste året (2005). Har meget konkurransedyktige priser på sine kampanje- og spesialtilbud, og er i særklasse raskest på levering. Jeg har også gode erfaringer med henvendelser per e-post - bra service

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt initiativ og god oversikt.
    Dersom flere kan dele side erfaringer på samme måte vil dette bli et god tråd for de som ønsker å handle på nettet, men som ikke helt hvor de skal starte.

Selv har jeg kun erfaringer fra play.com og dvdsoon.com og det eneste jeg har å utsette på disse forhandlerne er at det tar litt lang til før varene blir levert når man velger gratis frakt.

Edit:
    Bør ikke denne tråden flyttes til Produkt og prisjakt?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Bør ikke denne tråden flyttes til Produkt og prisjakt?
    Jo, gjerne. Og muligens under en ny underkategori om nettbutikker/erfaringer eller noe liknende.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, tror et slikt innlegg passer bra under pris -og produktjakt. Greit å ikke få aaaalt for mange forum! Skal jeg flytte denne tråden?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, tror et slikt innlegg passer bra under pris -og produktjakt. Greit å ikke få aaaalt for mange forum! Skal jeg flytte denne tråden?
    Dette er da vel ikkje prisjakt/produktjakt......men ein plass man deler anbefalinger og erfaringer med diverse nettbutikker.

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Dette er da vel ikkje prisjakt/produktjakt......men ein plass man deler anbefalinger og erfaringer med diverse nettbutikker.
    Enig, alt som har med pris og webshoper blir liksom alltid sendt dit. Ikke helt riktig synes jeg.

Når det er sagt, så må jeg bare si at jeg bestilte nylig farscape og taken fra play.com. Jeg mottok taken etter kort tid, men fikk aldri Farscape (season 1 box). Jeg sendte så en mail til play og etterlyste filmen og de sendte jaggu en ny samme dag helt uten kostnad.

I dag fikk jeg erstattningen, den ble sendt den 6.november, må si det var glitrende service. Fikk svar kjapt på e-post. Viser at det er trygt å handle derifra.

Når det gjelder forslaget Webshoper, synes jeg faktisk en kategori med det emnet kunne være på sin plass.
    Webshoperfaringer - Audio / Video
    Webshoperfaringer - DVD / VHS / Laserdisc
    Webshoperfaringer - PC / Annet

Ikke for det VHS og Laserdisc er vel ikke så aktuelle lenger.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hører ihvertfall ikke hjemme her, synes jeg. Dette er vel mer en forslagskasse...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at webshop erfaringer savnes veldig...

Her om dagen så var jeg på jakt etter noe helt spesielt (farscape season 3 box set) som jeg visste var tilgjengelig som Sone 4.

Da måtte jeg prøve meg frem med en helt ny webshop i Australia.

Kjekt å da kunne komme med en review av den shop'en når Farscape endelig kommer. Webshop erfaringer er viktig og at noen tør å bryte barrierer.

Det som hadde vært ønskelig selvfølgelig var en mal ala det de har på se.pricerunner.com .

Hvor man kan sette karakter på service, pris, tilgjengelighet og lagerstatus.

Kan gjerne lage en mal på dette om admin synes det er for tidkrevende.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går oxo ann å bruke dvdarkivet... Har en sånn der:
    http://www.dvdarkivet.no/nettbutikker.php

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borabora
    Det går oxo ann å bruke dvdarkivet... Har en sånn der:
    http://www.dvdarkivet.no/nettbutikker.php
    Joda, men den er litt begrenset. Nå hadde jeg kanskje flaks, men det sone 4 stedet jeg fant hadde billigere priser enn de som står oppført der.

Eneste ulempen som jeg kan se med å bruke et forum og en slags mal er at man får ingen gjennomsnitts sum på 'evalueringene'.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjokomelk
    ..., men det sone 4 stedet jeg fant hadde billigere priser enn de som står oppført der.
    Hvilket sone-4 nettsted er det du har funnet?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.planetdvd.com.au/
    Der fikk jeg priser uten australsk moms.

Har ikke sett på de andre så mye, så det er mulig de gjør det også.

Hmm ser i ettertid at det er fler som har det, så ok, jeg betalte kanskje 20k mer for Farscape season 3. Har ikke sett på så mange andre.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjokomelk
    http://www.planetdvd.com.au/
    Der fikk jeg priser uten australsk moms.

Har ikke sett på de andre så mye, så det er mulig de gjør det også.

Hmm ser i ettertid at det er fler som har det, så ok, jeg betalte kanskje 20k mer for Farscape season 3. Har ikke sett på så mange andre.
    Ja, som du skriver, så er det også andre som trekker fra moms på sendinger utenfor Australia. Tror vel at alle australske nettbutikker gjør det (har ikke sjekket).
    AtlanticDVD, som jeg har brukt trekker iallefall fra moms.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle australske dvd-butikker jeg har vært innom har oppgitt internasjonale priser uten australsk moms. Tror det er vanlig praksis der.

F.eks.
    www.ezydvd.com.au
    www.atlanticdvd.com.au

Har bestilt noen filmer fra Atlantic DVD, men det er lenge siden. Bra service. 10-14 dagers levering.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdateringer....

Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Jeg kan gi en kort beskrivelse her av mine erfaringer med nettbutikker jeg har brukt for DVD-filmer :

bla, bla bla.....

Jeg har nå oppdatert mine erfaringer med nettbutikker. Grunnen er at jeg ikke vil anbefale noen å handle hos DVDsoon slik jeg er informert om at de driver butikken nå.
    I tillegg har jeg oppdatert med mine erfaringer fra Platekompaniet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig greit med en ny kategori som gikk ut på at folk delte erfaringene sine ved webshops/butikker.
    Gjerne ved hjelp av votes.

For min del er den nesten mer viktig at en butikk yter service i etterkant av en handel en enn billig pris på handel i utgangspunket.

Så å kunne klikke seg inn på en kategori som het f.eks.
    Butikk Erfaringer --> Hvor får man god service.
    --> Styr unna disse butikkene.

Gjerne lokalt at en tok for seg butikker i oslo, en i Bergen, stavanger, webshops osv.

Hadde vært veldig greit og er et savn.

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har lagt opp mulighet til å gi kommentarer med poengsum på linker i linkdatabasen. Legg til butikken der og post dine erfaringer. Snitt-poengsum vil dukke opp ved prisene i AVnytt også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Vi har lagt opp mulighet til å gi kommentarer med poengsum på linker i linkdatabasen. Legg til butikken der og post dine erfaringer. Snitt-poengsum vil dukke opp ved prisene i AVnytt også.
    Jaggu :-)

Tror jeg la inn aller første kommentar og karakter her. :-)
    Flere er på vei.

Edit:
    Kansje gjøre webadressen om til et ikke nødvendig felt. (verfall i kategori butikker i norge)
    Mange butikke i Norge som ikke har webside.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •