Noe må gjøres! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med en liten boks som sier "Jeg har prøvd å søke" med link til søkefunksjonen, man må krysse av for før man får lov til å poste tråden? Er ikke sikkert nye brukere tenker så mye over å søke på forumet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres smart ut Thror, men det er sikkert ikke lett å integrere, om mulig i det heletatt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår ikke å slå sammen kategoriene, det er ikke det jeg sier. Les innlegget mitt igjen. Når 40% av trådene er feilpostet er det åpenbart noe som ikke er som det skal, og jeg listet opp forslag om hva man kan gjøre med det uten å slå sammen eller fjerne kategorier.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inndeling av teknisk -og prisrelatert diskusjon
    Nedenstående kategorier skal inneholde kun teknisk diskusjon. Pris -og produktjaktdiskusjon gjøres i egen kategori! (lenger ned på siden). Inndelingen er ment for å bedre forumets oversiktelighet, men også for å styrke forumets profil som et teknisk forum, der tråder er relevante og aktuelle i lang tid fremover.

Det er imidlertid helt greit å oppgi veiledende (ca.) priser så lenge en ikke nevner en spesifikk butikk/nettbutikk... :-) Vi anmoder for øvrig om flittig linking til vår AVnytt tjeneste i de tekniske fora (link på toppen av siden), der generell produktinfo samt nyeste prisoppdatering befinner seg. Finnes ikke produktet er det bare legge det opp på AVnytt selv! Husk også at du selv kan legge opp beste pris! Produkter som kun er tilgjengelig via import kan gjengis med ca. importpris.
    Dette er lite konkret. Jeg kan godt forstå nye brukere forvirrer seg over inndelingen når det ikke er klart nok definert hva som skal hvor. Mulig det er lettfattelig for den som har skrevet det, men det er ikke alltid så lett for forfatteren å forsikre seg om at hans/hennes tolkning blir den gjeldende.

Det er ikke noe problem dersom brukeren:
    A: Vet nøyaktig hvilket produkt som skal handles.
    Eller:
    B: Ønsker å diskutere ett bestemt produkt uavhengig av pris og andre produkter.

Men så snart vi begynner å sammenligne produkter kommer et stadig fluktuerende prismarked i spill, da blir veiledende priser lite relevante, og diskusjonen sklir fort over på det dere kaller prisjakt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og da kan en henvise til beste pris på AVnytt (som tar hensyn til den dynamiske prisutviklingen) eller veiledende pris hvis prisene på produktet stort sett forholder seg stabile. Dette er i virkeligheten ikke noe problem, Pogwaq, men det blir et problem når folk ikke gidder gjøre den jobben en god og relevant database krever.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jeg er enig om at prisjaktforumene er noe av det som gjør forumet uoversiktelig og rotete. Det blir alt for mange unødveninge postinger om at folk har feilpostet og at tråden er flyttet.

Kan ikke se hvordan det kan skade om f.eks det ligger en tråd i under digitale projektorer som heter. "Hvor får man kjøpt PTA-E700 billigst" eller "Hva er beste kjøp av Z3 og AE700."

Når man i tillegg har fått AVnytt med prismuligheter er det iallfall ingen grunn til pris og teknisk oppdeling.

2. Jeg har mast på å slå sammens digitale projektorer i evigheter. Dette er en totalt unødvendig oppdeling som forvirrer mer enn nødvendig og motsier jo alle argumenter om å ha pris/teknisk oppdeling når en av de tekniske forumene er oppdelt på pris. Digitale projektorer over 25k er omtrent den minst brukte katagorien og det vil ikke skade å slå de ytterst få trådene sammens med digitale projektorer under 25k.

3. Søking: Nå er vel det kun de siste månedene som er søkbare på avforum slik jeg forstår, slik at funksjonen er vel noe amptuert.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nei, jeg forstår at du ikke kan se "skaden" av det, Peakman, men resultatet er i alle tilfelle at AVforum har noe av den mest ryddige og anvendelige tekniske databasen av denne type nettstedet, og at trådene har 3 mnd'er gyldighet er jo regelrett tull, hvor i all verden har du det fra?

Jeg setter for øvrig strek for inndeling pris/teknisk diskusjonen her, som sagt ved en rekke anledninger tidligere er beslutningen tatt, og det vil alltid være slik at ikke alle er enige i enhver beslutning. Jeg er som nevnt mest opptatt av resultatet; AVforum er norges største nettsted innen audio/video og fortsetter å vokse i rekordfart, så totalt sett tror jeg opplegget her inne fungerer relativt bra. 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vedr. din påstand at søk kun er tilgjengelig noen måneder er jeg heller ikke sikker på hva du mener, søker på f.eks. Barco 1208s og får opp tråder helt tilbake til 2002.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum er allerede meget bra, men jeg synes det ville vært dumt om du, som du sier, setter strek for denne diskusjonen...
    AVforum vokser sikkert jevnt og trutt, og det skyldes nok flere ting. Men å hvile på laurbærbladene har gjennom historien vist seg å være en dårlig idè :wink: Nå har det jo kommet flere utrolig gode tillegg i det siste, som f.eks Artikler, så helt stille står det jo ikke

Men jeg synes ikke forumet er spesiellt oversiktlig. Forum som f.eks www.dykkersiden.com er langt enklere oppbygd, uten pris-inndelinger og det fungerer fantastisk godt, og er enkelt for alle å sette seg inn i.

BTW, takk for den ekstra søke-funskjonen. Skulle tro det hjelper litt når den nå er mer synlig enn den som ligger øverst.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Pris/teknisk-diskusjonen er såpass grunnleggende og diskusjonen relativt omfattende, at vi ikke ønsker "dra den opp av hatten" hver gang forumets oppbygning diskuteres.

Det er ikke dermed sagt at vi ikke tar innspill, det gjør vi jo hele tiden! Kom gjerne med innspill, men ta utgangspunkt i at pris/teknisk er oppe og avgjort.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVForum har den hittil desidert beste "layouten" sammenlignet med forum i tilsvarende "bransje". De fleste er rett og slett uoversiktlige og rotete i sin "oppbygging", og da kommer 3-sekunders-respons-spøkelset og skremmer vekk de fleste........også meg

og da er det godt å "komme tilbake" til AVForum......... :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Men jeg synes ikke forumet er spesiellt oversiktlig. Forum som f.eks www.dykkersiden.com er langt enklere oppbygd, uten pris-inndelinger og det fungerer fantastisk godt, og er enkelt for alle å sette seg inn i.
    Personlig synes jeg den siden du refererer til ser utrolig rotete ut.

AVforums layout er det ikke noe galt med. Her er det enkelt å finne fra. Hvis vi får orden på søkingen tror jeg mye er gjort. Noen ekstra moderatorer hadde også vært greit.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er ikke dermed sagt at vi ikke tar innspill, det gjør vi jo hele tiden! Kom gjerne med innspill, men ta utgangspunkt i at pris/teknisk er oppe og avgjort.
    Det er jo nettopp det jeg gjør! Nå såpass mange innlegg feilpostes (som oftest i tekniske fora mens de burde vært et annet sted), må helt klart noe gjøres, som Snickers sier. Når halvparten av de 'tekniske' trådene handler om å velge Proson eller CV kan jeg forstå entusiastene finner det lite givende. Enten må folk på et eller annet vis påvirkes til å poste riktig, eller så må moderatorene ta seg selv i nakken og flytte som besatt.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. din påstand at søk kun er tilgjengelig noen måneder er jeg heller ikke sikker på hva du mener, søker på f.eks. Barco 1208s og får opp tråder helt tilbake til 2002.
    Nei. nå lurer jeg også på det. Iallfall i perioden etter flyttingen var det ikke mulig å søke opp eldre tråder. Nå er det ingen problemer med det.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg forstår at du ikke kan se "skaden" av det, Peakman, men resultatet er i alle tilfelle at AVforum har noe av den mest ryddige og anvendelige tekniske databasen av denne type nettstedet
    Tja, jeg mener at alle feilpostingene som blir påpekt tyder på at forumet ikke er så oversiktilig. Jeg er enig om at prisdiskusjoner i offisielle tekniske tråder ikke har noe der å gjøre, men disse trådene er det ikke så veldig mange av. At andre tilfeldige tråder som "hvem er best av x og y" innholder litt prisdiskusjoner er det nok ikke bare meg som ikke ser skaden av.

og at trådene har 3 mnd'er gyldighet er jo regelrett tull, hvor i all verden har du det fra?
    :?: Hvor har DU det i fra at jeg sier det? Nå er det du som tuller ;-)

Jeg setter for øvrig strek for inndeling pris/teknisk diskusjonen her, som sagt ved en rekke anledninger tidligere er beslutningen tatt, og det vil alltid være slik at ikke alle er enige i enhver beslutning. Jeg er som nevnt mest opptatt av resultatet; AVforum er norges største nettsted innen audio/video og fortsetter å vokse i rekordfart, så totalt sett tror jeg opplegget her inne fungerer relativt bra. 8)
    Tror ikke det er oppdelingen, men brukerene som er grunnen. Det kunne sikker vært verre og det kan sikkert bli bedre. Iallfall så er det veldig galt når svært mange av trådene blir flyttet eller moderert grunnet at nye brukere nevner pris.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å fjerne shit chat fra "vis nye innlegg"?!?

Meget lett å legge inn mag

search.php
    Kode:
    			if ( $search_id == 'newposts' )
    			{
    				if ( $userdata['session_logged_in'] )
    				{
    					$sql = "SELECT post_id 
    						FROM " . POSTS_TABLE . " 
    						WHERE post_time >= " . $userdata['user_lastvisit'] . " AND forum_id - 23";
    				}
    Testet og funket fett såvidt jeg kunne se

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke man kan fjerne chit chat for alle. Les nye innlegg er eneste funksjonen jeg selv bruker og det ville vært dumt hvis jeg gikk glipp av all humoren.

Når det gjelder søkefunksjonen så er den egentlig ubrukelig. Det er ikke avforum sin feil men PHPBB.

Et enkelt søk på z3 AND AE700 returnere en rekke tråder som ikke inneholder det man ønsker. Vet ikke om det er en feil i funksjonen.

Dette gjør det uoversiktigtelig. Det er vel bevist at de fleste gir opp etter førstesiden av søkeresultatene hvis de ikke finner det de leter etter og i dette tilfellet gjør man ikke det grunnet at søkemotoren returnerer mange tråder som ikke har med z3 å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er avforum kun et sted for entusiaster? Hvilken skade gjør det om noen poster et spørsmål som har vært tatt opp noen ganger før? Får entusiastene fysisk vondt av det? La vær å svar da. Jeg trodde avforum var et sted der alle kan poste, det de vil. Det reklameres til og med med at man ønsker nye medlemmer osv.. Eller er det en gutteklubb for noen få innvidde som har anlegg i 100 tusen kr. klassen? Det virker som det er de samme folkene som poster og svarer uansett.

Finner det også idiotisk at de stakkars entusiuastene 'plages' av 'den gemene hop'. Husk at det er langt fra alle som poster her, som har rådyre anlegg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du har et viktig poeng, jorn... Det er helt klart viktig at vordende entusiaster også skal få poste spørsmål som har blitt tatt opp tidligere rett og slett for å "komme i gang". Dette blir dermed et relativt begrep, som vi ikke kan se helt sort/hvitt på! Et kort søk synes jeg imidlertid ikke gjør noe, så kan en heller legge opp innegget hvis søket ikke gir tilfredsstillende svar.

AVforum er for entusiaster, det være seg "nybakte" og erfarne som sådan.

Husk også at entusiasme på ingen måte har sammenheng med antall kroner i banken... 8) Jeg var superentusiast uten en krone i lomma da jeg var 17, jeg!

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Hva med en liten boks som sier "Jeg har prøvd å søke" med link til søkefunksjonen, man må krysse av for før man får lov til å poste tråden? Er ikke sikkert nye brukere tenker så mye over å søke på forumet.
    På noen forum er det slik, f eks på diyaudio. Der er det også slik at nye medlemmer ikke får poste direkte men må gjennom moderator de første 5-6 gangene de poster. (postingen vises ikke før moderator har godkjent den). Muligens en del merarbeid for moderatorene men på forumet jeg refererer til er det svært linen tull og tøys faktor.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •