Misbruk av "Prioritert" og "Offisiell tråd&qu

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Misbruk av "Prioritert" og "Offisiell tråd&qu

Heisann!

Jeg vet ikke om dette er riktig kategori, men jeg prøver meg likevel. Det er blitt veldig inn her i det siste å markere tråder som "prioritert". Personlig synes jeg dette er en uting. Det er noen steder (HTPC f.eks.) så mange av dem at jeg med min 1024x768-skjerm ikke ser noen andre tråder enn de som er prioritert uten å scrolle, og ofte synes det ikke å være noen veldig god grunn til at en tråd er gitt prioritet og en annen ikke.. Hvis jeg har forstått dette forumet rett så vil tråder poppe opp til toppen av siden hvis folk legger inn meldinger i tråden, og dette burde gi prioritering nok!

En annen sak, som delvis hører sammen med den over, er at det er blitt vanlig å opprette "offisielle" tråder angående et emne. Hva er poenget med dette? Personlig synes jeg det er bedre å forholde meg til flere ulike tråder som tar opp ulike aspekter ved et tema enn det er å lese veldig mange sider under en og samme tråd. Ofte flyter meldingene ut og folk begynner å diskutere vær og vind uansett, og da er det bare en fordel at man har flere tråder..

Just my 2 cents..

Hågen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Prioriterte tråder er ment å være temaer som folk er "ekstra" opptatt av..
    Dette kan være viktige beskjeder, eller tråder med mange svar..

Offisielle tråder opprettes fordi det skal være enklere å finne informasjon om populære produkt, men også for å holde litt orden.. Det er ikke så kult med f.eks: 10 Infocus X1 tråder på samme side..
    Man kan fortsatt diskutere forskjellige aspekter ved et produkt selv om det er i en offisiell tråd...

Just my 2 cents..
    Helt greit, alle har rett til en mening..

Mvh

AK

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er faktisk veldig enig med deg Hågen.

Det er en balansegang hvor mange prioriterte og officielle tråder man kan ha. Nå er det for mange synes jeg.
    Noen er lenge siden det er kommet innlegg i også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prioriterte tråder er ofte tråder med mye nyttig informasjon i... F.eks: "Hva er regnbuer". Da vil nye medlemmer slippe å starte nye tråder for å spørre om dette..

Mvh

AK

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg er av samme oppfatning på offisielle tråder. De blir ofte bare alt for lange, og f.eks. den nye tråden om AE300 sporet jo helt av og handlet til slutt om heving av kjøp hos en større forhandler...? Da faller iallfall poenget bort med tråden. Jeg tror det er like greit å ikke ha offisielle tråder, men der er det greit å ta diskusjonen først!

Når det gjelder prioriterte tråder, må disse helt klart holdes til en minimum, og i f.eks. HTPC er det for mange. I fix!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er like greit å ikke ha offisielle tråder, men der er det greit å ta diskusjonen først!
    Jeg er fortsatt uenig, men "You're tha boss"..

Mvh

AK

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen

Ser jo for øvrig at den offisielle tråden til Action! fungerer fint... Skal ikke være enkelt! Imidlertid er jo slike official treads svært populære på mange andre AV-forum, og det bør være mulig å styre de litt... Så lenge de ikke sporer av, og ikke omtaler svært konkrete områder, fungerer de sikkert greit.

Da lar vi det være slik litt, våre moderatorer har jo sitt å si de også!! Bare prøv å passe på at trådene ikke sporer av, Ak, så skal ikke jeg kommer her å komme her!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge de ikke sporer av, og ikke omtaler svært konkrete områder, fungerer de sikkert greit.
    Je, sånn ser jeg det også..!

Da lar vi det være slik litt, våre moderatorer har jo sitt å si de også!! Bare prøv å passe på at trådene ikke sporer av, Ak, så skal ikke jeg kommer her å komme her!
    Skal passe på så godt jeg kan...

Mvh

AK

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Prioriterte tråder er ofte tråder med mye nyttig informasjon i... F.eks: "Hva er regnbuer". Da vil nye medlemmer slippe å starte nye tråder for å spørre om dette..
    Hva med å opprette en FAQ, hvor man har definert slike ord & uttrykk som kan være uklare for en "nybegynner".
    Regnbueeffekt er allerde nevnt. Andre eksempler er forkortelser som : THX, DTS, DD, NTSC/PAL etc.

Kanskje ikke noe for oss som allerede er "bitt" av basillen, men for å senke terskelen for nye. :idea:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en god ide... Men det er noe Lygren må bestemme, dessuten må noen sette seg ned å gidde å lage FAQ'en..

Mvh

AK

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes jo så mange faq ute i onlineverden...............

som f.eks.:

HER
    OG HER

Finnes mange fler og, men ein slik faq burde jo være med på eit sånt forum ja

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •