Butikkerfaringer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Butikkerfaringer.

Kunne tenkt meg å ha et forum for å diskutere hi-fi butikker, og dele både positive og negative erfaringer om disse. Spørre andre om råd om hva man bør gjøre i konkrete situasjoner hvis butikken gjør en slett jobb eller bare fortelle solskinnshistorier om bra kundebehandling og/eller gode priser.

Da kunne vi kanskje også blitt en liten 'pressgruppe' som kunne få butikkene til å skjerpe seg litt, kanskje gjøre konkurransen litt hardere/lettere å få øye på, og ved å skryte litt av dem få dem til å skjønne at god kundebehandling er god reklame.

Godt eksempel på et slikt forum er Webshop- og butikkdiskusjoner kategorien på Hardware.no

Eller kan/bør vi bruke Produkt- og prisjakt til dette?

Kom til å tenke på dette da jeg hadde en veldig bra førstegangserfaring med en Hi-Fi butikk her forleden, men hadde liksom ikke noe sted å skryte av dem.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I concur !

Har savnet det samme selv. Dersom det er en ny gruppe anser jeg det passende å legge den under prisjakt. Mulighet for stemmegivning er selvsagt god, men som andre plasser må en passe på at butikkene selv ikke gir seg selv drømme-karakterer. Forslag fra annen tråd om stemming på minHjemmekino bør da også brukes her. (Stemming tillates kun av brukere med mer enn X antall stemmer og har vært registrert i mer enn Y dager, hvor X kan være 10 og Y kan være 14).

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et supert forslag. Jeg har selv deltatt i flere opprivende debatter på forumet den siste tiden om nettopp serice, erfaringer og kunnskapnivå i de forskjellige elektronikkbutikkene. Garantert en kategori med stort potensiale!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt i mot stemming på et slikt tilbud. Jeg er mere for at moderatoren av trådene er skeptisk til hva han godkjenner. Uansett får man bedre inntrykk av å lese et godt skrevet innlegg, og det er på denne måten hvertfall jeg ønsker å danne meg et inntrykk...

En annen ting er at det bør være klare regler på direkte omtale av personer som jobber på disse butikkene. Har sett flere tråder på blandt annet hw.no som har sklidd totalt ut fordi folk begynner med direkte hetsing av butikkansatte, og til slutt at den butikkansatte registrerer seg og hetser tilbake... Det bør vurderes om ansatte skal nevnes med fullt navn osv.

Dersom det skal godtas (og det må det jo nesten) at butikken selv logger seg inn og svarer på kritikk må det være KLOKKEKLART at det faktisk er en representant fra butikken som svarer i tråden, og at svaret er i tråd med butikkens offisielle synspunkt. Har vært flere "saker" der ansatte i webshopper har blitt tatt "på fersken" i å snakke pent om seg selv under intetsigende nick/kallenavn, så dette bør advares mot.

Generelt sett er dette med direkte kritikk/ros til butikker et bittelitt vanskelig tema siden det av og til blir ampert når noen angriper og andre skal forsvare seg. Må modereres bra!

My two cents

DrE

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet med sikkerhet at en person som jobbet i en butikk som ble kritisert for en del tid tilbake, ble innkalt til sjefen grunnet at noen på dette forumet klagde på servicen fra han, og det ble oppgitt navn på den aktuelle selgeren på forumet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert området man må være forsiktige på ja - men litt mer generell diskusjon må vel fungere bra, og en slik kategori er det sikkert mange som er positivt innstilt til. Det er jo en glimrende måte for a/v-entusiaster å få veiledning om hvor man bør gjøre et kjøp eller ikke

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok det, men mener du at det er ok at fullt navn nevnes?

Klart, dersom det er positiv kritikk så har sikkert ingen noe i mot at de nevnes. Problemet oppstår når noe har gått galt. Vel, vi får sjå hur det går, og så for dere moddiser være flinke å passe på.

DrE

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt navn eller avslørende formuleringer som gjør at folk skjønner hvem det dreier seg om synes jeg ikke er noen god ide nei. Det får greie seg å beskrive hva som har gått galt, hvis man av en eller annen grunn er totalt oppgitt over en bestemt person får man heller rette en velrettet klage mot den aktuelle butikken og ledelsen der.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Fullt navn eller avslørende formuleringer som gjør at folk skjønner hvem det dreier seg om synes jeg ikke er noen god ide nei. Det får greie seg å beskrive hva som har gått galt, hvis man av en eller annen grunn er totalt oppgitt over en bestemt person får man heller rette en velrettet klage mot den aktuelle butikken og ledelsen der.
    Det synes jeg høres ut som en god plan.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •