Disse kan vel taes bort...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Disse kan vel taes bort...

D-VHS spillere (Digital/Data VHS)
    Satellit
    De to TV-kategoriene kunne kanskje blitt slått sammen til en..

I tillegg synes jeg det er litt for mye tekst under endel overskrifter, spesielt under Generell info.. Det tar opp så mye plass, at man må bla så mye.
    Tweaking og kabler er vel emner som også burde vært under audio. Evt felles et sted..
    Og overskriften: AVforum.no Norges største AV-forum!, kunne også vært fjernet (logoen er jo øverst), samt fordelt valgene oppe på en eller to linjer. Dette for at man skal slippe å scrolle så mye.
    Jeg tror dette har mye å si på den praktiske bruken, og tror da terskelen blir lavere for å bruke forumet mer!
    Jeg håper forumet blir enda mer brukt i fremtiden, slik som forumet på hardware.no. Der får man maaange svar på kort tid, nesten uansett hva man spør om. Og det er bra forumet her ikke utvikler seg slik som hifisentralen, der det ofte er få spesielt interreserte, som gjerne kverrulerer og diskuterer hverandre i det uendelige...

Lykke til med et bra forum!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan kjøpe større skjerm med høyere oppløsning, da slipper du å skrolle. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, frames eller noe liknende slik at man lettere kan hoppe fram og tilbake hadde vert kjekt, og en knapp for neste uleste melding....

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Eller du kan kjøpe større skjerm med høyere oppløsning, da slipper du å skrolle. :wink:
    Tror ikke det gitt.. Sitter på jobben. Oppløsning på 1024*768 burde da holde! Jeg tror ikke jeg er den eneste som irriterer meg over det, og tror faktisk forumet hadde blitt mer populært.
    Det var noen undersøkelser som gikk ut på at hvis folk måtte klikke en gang ekstra, brukte bare halvparten av de tjenesten. Noe av det samme gjelder vel for scrolling. Jeg visste for eksempel ikke at det var noen audio-kategori de 8 første gangene jeg tittet her på forumet. Regnet liksom ikke med det.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Zamot!

Takker for meget konstruktive innspill! Skal gå gjennom dine forslag, og se hva jeg kan gjøre. Enig i at satelitt er litt stille for tiden. Dette forumet ble opprettet på bakgrunn av ønske fra et forummedlem. Leser du imidlertid siste Lyd&Bilde, ser du at det er snakk om HDTV via satelitt, og da blusser plutselig diskusjonen kanskje opp igjen?? Uansett, kan jo sikkert samle visse forum, er bare ikke helt sikker på hvor satelitt kan passe...

Når det gjelder TV-kategorier, er jeg forsåvidt kanskje enig... Skal se og tenke litt...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Da er det fleste av dine forslag tatt til følge. Når det gjelder AVforum.no øverst, skal jeg se på om denne også kan fjernes. Enig, det er ikke noe poeng å ha denne oppe to steder.

Når det gjelder informasjonen under generell info, skal jeg forsøke redigere den noe, men ønsker ikke at denne infoen legges i en tråd under generell info, da de aller færreste gidder lese gjennom dette. Kan jo selvsagt hende at folk heller ikke gidder lese gjennom generell info på forsiden, men jeg tror sannsynligheten er større. Husk at det dukker opp stadig nye brukere på forumet, og de trenger litt hjelp og veiledning...

Takker uansett for svært gode forslag!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med teksten under generell info:
    Jeg personlig har ikke lest den (med unntak av første setningen kanskje), ene og alene på grunn av lengden. Også lengden på beskrivelsen av andre kategorier kan med fordel kortes ned. Synes nå jeg da..
    Har den erfaring at det det er bedre å si noe kort og komprimert, som folk får med seg, enn å ha en lengre utredning som ingen får med seg...
    Folk er vel ikke så dumme, jeg tror de skjønner godt hva som skal inn under de forskjellige kategoriene, kun med overskriftene.

Ikke for å være pirkete, kun forslag:
    Av erfaring på andre steder er kabler og tweaking to kategorier som kan være ganske populære og ikke minst interresante. Derfor ville jeg ha flyttet disse lenger opp (over DVD-spillere og HTPC).
    Det samme gjelder forøvrig Hjemmekino konstruksjon, som kanskje(?) burde vært delt i to eller flere kategorier, f.eks. DIY (som jo også inkluderer høyttalerbygging, som ikke nødvendigvis hører inn under hjemmekino), og f.eks. hjemmekino generelt.
    Ellers vil jeg igjen si at dette kun er små detaljer, og at jeg er veldig forrnøyd med forumet!
    Og blir det endra bedre kommer det automatisk flere brukere. (noe det trenger).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i at det ble mer oversiktlig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hjemmekino konstruksjon samlet nylig en DIY-kategori samt et par andre, for å redusere antall kategorier. Tror den få stå litt til... Når det gjelder tweaking og kabler, er jeg enig i at dette er viktige kategorier, men over DVD og HTPC er jeg ikke sikker på at de er "hotte" nok til å bevege seg... Skal se litt mer på det, samt tekster.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og helst ikke noe frames, som ble nevnt tidligere... synes det er mye bedre å scrolle litt enn en haug med uoversiktelige frames.

Om frames brukes med måte kan det fungere ok, men synes denne løsningen på forumet er av de absolutt bedre!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •