DVD filmer / Filmomtaler - slå sammen eller rydd opp litt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD filmer / Filmomtaler - slå sammen eller rydd opp litt

Jeg må si at av og til er det tilfeldig hva brukere legger inn på disse to kategoriene. Vi finner DVD omtaler på Filmomtaler og filmomtaler på DVD filmer. De overlapper hverandre mer enn kanskje ønskelig.

Eksempel under filmomtaler (som jeg synes hører bedre til under DVD omtaler): Link: Saving private Ryan-DTS. Her diskuteres som topic tilsier DTS lydsporet og da hører det godt til under DVD filmer
    (Kategori beskrivelse: Kvalitet, både i forhold til lyd, bilde og naturligvis innhold. Imidlertid bør lengere omtaler legges under kategorien "filmomtaler".)

Eksempel under DVD filmer: Link: Polarekspressen...... En for tiden løpende kinofilm, som ikke ennå er tilgjengelig på DVD (?), men som innlegget sier: stemningsfull
    (Kategori beskrivelse:Har du sett en film du ønsker å formidle ditt inntrykk av? Her er stedet!)

Obs: Er ikke ute for å drite ut noen pga innleggene over, men synes at disse to kategoriene glir over i hverandre.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har observert det samme. Støtter Kokken her.
    Foreslår (den enkleste) løsningen med å slå sammen de to kategoriene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til nye beskrivelser:

Filmomtaler:
    Har du sett en film du ønsker å formidle ditt inntrykk av? Her er stedet! Her diskuteres filmenes innhold, kort eller lang beskrivelse, uansett om film er sett på kino, DVD eller annet medie. Kinoversjon vs DVD utgivelse vs Directors Cut med hensyn på filmens innhold diskuteres her.

DVD filmer:
    Her diskuteres teknisk kvalitet på utgivelser og variasjoner på utgivelser (forskjellige soner, remastered, superbit, lydformat med mer).

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Forslag til nye beskrivelser:

Filmomtaler:
    Har du sett en film du ønsker å formidle ditt inntrykk av? Her er stedet! Her diskuteres filmenes innhold, kort eller lang beskrivelse, uansett om film er sett på kino, DVD eller annet medie. Kinoversjon vs DVD utgivelse vs Directors Cut med hensyn på filmens innhold diskuteres her.

DVD filmer:
    Her diskuteres teknisk kvalitet på utgivelser og variasjoner på utgivelser (forskjellige soner, remastered, superbit, lydformat med mer).
    Ja det var et bra forslag, har selv vært i tvil hvor jeg skal poste når det komer til disse to. Men hva skjer med de som alerede ligger feilpostet?(Tror jeg har en selv... :roll: ) Det vil jo bli en helvettes jobb å rydde opp i det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....så stille det var fra Moderatorene?

Ingen meninger, eller skal vi bare la denne passerer i stillhet ?

(Tankekors: Mange brukere er vel på juleferie, men dog, de med meninger er vel AVhengige og logger seg på hvor det finnes et nett...)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hue under armen og armen i bind, her ser man seg blind... Det er jo ingen moderatorer på overnevnte kategorier. ops: Det tok noen dager før jeg så det...

Er det ingen frivillige som orker maset ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT, kokkens signatur: Definitivt Rifla, glatt er så kjedelig. :lol:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for sammenslåing.
    Hvis vi får en med filmomtale/innhold og en teknisk dvdomtale vil vi få mange eksempler som i andre kategorier hvor noen stiller et lite spørsmål om f.eks pris, så blir topic kuttet i to.

"Filmen var nå så som så, storyen gikk i hovedtrekk ut på..... men det herlige bildet og lyden trekker opp"
    -"Hei, nei nå må du skjerpe deg. Det over blir for teknisk. Tråden deles, diskuter teknisk på denne filmen videre HER:"

Ved en sammenslåing vil jo ikke noen av de være feilpostet heller.
    Like greit å få både teknisk og innhold av samme film på samme sted, så leser man det man interesserer seg for.
    Kjipern å lese om en teknisk god film i et topic, så bestille, for senere å finne ut i innholdsforum at generelt suger eller storyen.
    Alt til én film på ett sted.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, en sammenslåing burde jo fungere. Da slipper jeg å spekulere på hvor jeg skal poste.

Edit: Føler at jeg er enig i alle forslagene folk kommer med jeg.... :roll:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med dere. Det er litt mye rot i kategoriene.

Det er ingen moderator på film delen av forumet. Det kan være en av grunnene til at det hele sklir ut...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden a|ex er så engasjert, men foreløpig ikke vil menge seg med andre tråder :wink: kan jeg i alle fall referere hans mening fra denne tråden: Link
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dessuten må det da være klinkende klart for folk med normal, logisk tankegang om man skal plassere enn tråd under DVD-filmer eller filmomtaler, to kategorier som selvfølgelig ikke skal slåes sammen. Problemet er at folk ikke tenker seg om hvor de slenger ut innleggene hen...
    Uansett sitter forumet nå med over 5000 medlemer som ikke alle 'ser' hvor det er hensiktsmessig med innleggene sine. Ut fra postingene til nå ser det ut som det er mer eller mindre fritt frem. Det bør gjøres noe med disse to kategoriene. Noen frivillige som Moderatorer?

Ettersom en film oftest starter på kino og etterpå havner på DVD, skal en da flytte tråden til "DVD filmer"? Tror ikke det vil være en god ide. Dess mer jeg tenker på det, dess mer synes jeg at endring av kategori-beskrivelsene er best.

Sitat Opprinnelig postet av jeg selv
    Filmomtaler:

DVD filmer:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen meninger, eller skal vi bare la denne passerer i stillhet ?
    Jeg har vært på toalettet siden Desember ops:

Jeg er forsåvidt enige med andre her. Det viser seg at review av filmer og filmomtaler blir salig blandet, noe som også er ganske forståelig siden kategoriene er ganske like. Jeg er enig i en sammenslåing.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Godt poeng, litt opptatt de nærmeste dagene, men tar det så snart tiden strekker til!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Der var endelig forumene oppdatert! Vi holder inndelingen, men endrer beskrivelsen ihht Kokkens forslag! BRA FORSLAG! KEEP'EM COMING!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Der var endelig forumene oppdatert!
    ..oppdatert med nye tekster OK, men er det noen som tar tak i innleggene og rydder opp i dem (plasserer dem ihht nye beskrivelser)? Eller skal vi la det kun gjelde nye innlegg?

Uansett bør det legges inn en prioritert tråd (i begge avdelinger) hvor den nye beskrivelsen er gjort offentlig. Ikke alle brukere leser denne tråden og jeg tror nok at 'erfarne' (vane-)brukere ikke legger merke til endringen i beskrivelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •