2-kanals anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2-kanals anlegg

Hei!

Hvorfor ikke lage en kategori for 2-kanals anlegg? Mange her som også har prioritert det selvom de har et multikanals anlegg..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 2-kanals anlegg

Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Hei!

Hvorfor ikke lage en kategori for 2-kanals anlegg? Mange her som også har prioritert det selvom de har et multikanals anlegg..
    Hadde akkurat tenkt å skrive det samme. Støtter en boks for "2 kanals HIFI". Mange som har to oppsett, et kino og ett stereo. Føler også for å vite litt mere om rene CD-spillere (er jo stort sett bare DVD-spillere som blir omtalt).

Vil mye heller ha den enn "Filmomtaler"-rubrikken, som jeg synes henger veldig tett opp mot "DVD-filmer". Er jo omtrent det samme som det blir skrevet i begge trådene, og følger ikke at skillet er stort nok. Dersom "Filmomtaler" skulle fungert, måtte folk begynne å skrive anmeldelser i stedet, det gjør de ikke i stor nok grad i dag...

Rune

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig..

En egen bolk på hovedsiden hadde gjort seg..med stereoforsterkere, cd-spillere og kanskje tilogmed vinyl som underkategorier..hehe..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig..

En egen bolk på hovedsiden hadde gjort seg..med stereoforsterkere, cd-spillere og kanskje tilogmed vinyl som underkategorier..hehe..
    Jasså, skal du konvertere nå eller?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 2-kanals anlegg

Hei!

Det hørtes ikke så dumt ut.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på den bølgen, syns helt klart lyd i 2 kanaler fortjener en kategori i et så bra forum som dette.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig nok interesse til at det er nødvendig å ha en egen kategori? Holder ikke de som er nå?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erlendby
    Hiver meg på den bølgen, syns helt klart lyd i 2 kanaler fortjener en kategori i et så bra forum som dette.
    AVforum er etter min mening best på hjemmekinosiden. På det områder er AVforum markedsledende i Norge.
    Jeg ser ingen grunn til å gape over "alt". HiFi-freakene har allerede mange spesialfora, jeg tror det skal mye tid og krefter til for at AVforum blir ledende på det området også.
    Mitt råd er: konsentrer fokuset på en ting - hjemmekino.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg tenkte er at vi diskuterer allerede en del ting som omhandler 2 kanals-lyd. Føler derfor at det ville være bedre å få litt mer struktur på dette.........

Er enig i at AVforum er hjemmekino-forum-kongen her, men jeg for min del ønsker også kjøre musikk i to kanaler. Da er det for dumt å måtte bytte forum for å spørre om det (for å sette det litt på spisse... :wink: )
    Som sagt så omhandler vi jo endel av dette her på forumet allerede...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kategoriene er bra som de er. Det er ikke noen kategorier som skiller mellom stereo og surround eller spesifiserer surround. Alle kategoriene under Audio (Generelt audio og HiFi, Høyttalere og Receivere/forsterkere) dekker jo både surround og stereo. Samme gjelder kabler, signalkilder etc. Det er vel heller slik at det er brukerne av forumet som bestemmer ut fra sine interesser hva som diskuteres, og det gjør man like godt innenfor kategoriene som er der i dag.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg er ikke helt uenig i at det kanskje bør vurdere å sette opp en egen kategori for 2 kanaler. Det er ikke kun for å bedre oversikteligheten, men også for å understreke at AVforum er et forum tiltenkt Audio og Video, ikke nødvendigvis i form av kun hjemmekino, men også audio (eller video for den sags skyld).

Vi er som mange sier her, best på hjemmekino, men jeg ser ingen grunn til at vi ikke også kan bli gode på 2-kanals audio, eller audio som sådan.

Poenget er at vi diskutere opplevelse av audio og video, og selv om film for mange er den "nye" definisjonen av dette, er det jo en kjennsgjerning at mange (også undertegnede) kan ha en minst like god opplevelse ved å lytte til en god CD/SACD/DVD-A osv. som å se på en film.

De forum som det tenkes på mhp 2-kanals kan nok for mange bli noget "sære" (ingen nedlatende kritikk, dette er kun min mening, men her er smaken som baken - all respekt til de mange her inne som frekventerer disse fora selvsagt!), og da er det jo flott å kunne diskutere audio også i 2 kanaler her på forumet med kanskje hakket mindre hifi "religiøse" sjeler (men selvsagt tilsvarende entusiastiske!).

Vi ønsker ikke bli et forum med fokus på f.eks. platespillere (der har etter min mening toget gått, med fare for å bli møtt i døren av opptil flere, inkludert min egen onkel, som fremdeles sverger til denne), men rett og slett GOD lyd og GODT bilde, da selvsagt i alle de pris -og kvalitetsklasser som passer det meget varierte og voksende utvalg interesser og lommebøker her på forumet.

Inspill tas med andre ord til etteretning, og vi TAKKER for denne type innspill. Vi trenger å sparkes litt i gang til tider, og det er meget viktig at vi er dynamiske i vår utforming av denne tjenesten, og ikke minst lytter til våre brukere. Diskusjonen tar vi nå også under vårt "moderator corner", men diskusjonen og innspillene må gjerne fortsette også her!

Vi tar selvsagt videre som Roffe sier en vurdering mhp fokus, vi ønsker ikke gape over mer enn nødvendig og dermed miste fokus.

Etter innspill fra mag (han var raskt ute), tenkte vi kanskje lage en presentasjonsløsning også for rene audio-anlegg. Mange av oss HK'ere har jo i tillegg gjerne også et 2-kanalsanlegg til musikken. minHjemmekino er selvsagt en suksess så langt etter vår målestokk, og ser ikke bort fra at vi også bør tilby tilsvarende for 2-kanalsfolket.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje minhifi.no bør registreres før noen andre gjør det.

Eller kanskje minStereo.no

Som Lygren antyder så er enkelte hifi freaker noe mer fanatisk enn oss hjemmekinoentusiaster. Det er ikke sikkert de vil like vår litt mer uhøytydelige stil som er varemerket her på forumet. (som er det bra med dette forumet)

Jeg klarer ikke helt å ta seriøst de diskusjoner om ullsokker og linolje som foregår i andre forum for hifi interesserte.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og nettopp derfor er kanskje AVforum en fin plattform også for diskusjon utover HK... Vi er, som du sier, en flott gjeng her inne som som oftest forholder oss saklige, og i liten grad fokuserer på ullsokker rundt kablere og annet som vanskelig kan direkte påvises å i tilstrekkelig grad påvirke f.eks. lyden i positiv retning.

Når det gjelder domenenavn, har du nok MEGET rett i at vi gjør lurt i å finne ut hva vi eventuelt ønsker kalle vår nye tjeneste og registrere dette. Er så langt kun en tanke. MinStereo var rimelig dølt da, men minHIFI tenkte jeg selv på...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og der for minHIFI.no/se og dk bestilt opp... Så får vi se når vi eventuelt får opp en tjeneste! 8)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig har vi ikke tenkt å begynne med mobiltelefoner og digital foto, bare så det er sagt... :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en allerede svært fornøyd bruker har om mulig blitt enda mere fornøyd!!!!

Vil bare si at jeg har vært inne på flere av de "konkurrerende" forum, og for en fortsatt nybegynner som meg går veldig mye av det de prater om i disse forumene langt over hodet mitt. Og de produktene de prater om er også ofte svært dyre. Det blir ofte snakket om litt mere jordnære ting her på forumet.... :wink:

Så dette er et prisverdig tiltak, og jeg gleder meg allerede......

Rune

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...for øvrig har vi ikke tenkt å begynne med mobiltelefoner og digital foto, bare så det er sagt... :lol:
    Takk så mye :lol: Synes jeg ser det; www.minmobil.no

EDIT: Tror du ikke linken funka du :shock:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Søren også... Og så jeg som driver og lurer på hvilket digitalkamera jeg skal skaffe meg.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hovedsiden
    Audio (teknisk diskusjon)
    Generelt audio og HiFi
    Alt innen audio og HiFi foruten høyttalere og receivere, som diskuteres i egen kategori.
    Høyttalere
    Her diskuteres høyttalere i forbindelse med HiFi og/eller hjemmekino.
    Receivere/forsterkere
    Her disuteres receivere/forsterkere i forbindelse med HiFi og/eller hjemmekino.
    Stasjonære DVD(CD)-spillere/brennere
    Stasjonære DVD -og CD spillere.
    :?: Vi har jo alltid hatt det..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •