Hva savner du på AVforum? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det mulig å få tilbake det gamle forumet?

Mener ikke å klage men denne siden er jo helt umulig å bruke. Finner ikke trådene jeg abbonerer på og masse innhold er borte.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få tilbake det gamle forumet? Mener ikke å klage men denne siden er jo helt umulig å bruke. Finner ikke trådene jeg abbonerer på og masse innhold er borte.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få tilbake den gamle forumsiden? Den nye fungerer jo ikke i det hele tatt.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er" Hva er det du savner på Avforum"

- Et forum som virker. Det nederste behovet i Maslows hierarki.

Sunk cost? På godt norsk betyr det at når man finner ut at man har driti seg ut, så kaster man ikke gode penger etter dårlige. Eller som fjellvettregelen "Det er ingen skam å snu". Altså dette er jo ikke en alfa-versjon en gang, det er utviklingsversjon som er dyttet live, 3 år før sin tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    savner en enklere måte og laste opp bilder på.
    da jeg synes det er ganske knottete slik det er nå
    jeg vil dele mine prosjekt og ha andres mening men
    når det blir vanskelig så forsvinner intressene for det noe som er ganske trist

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med at enklare opplasting av bilder hadde vert topp. Som mekk92, blir det mindre aktivitet og bilder fordi det er ein omstendig prosess.

Ellers syns eg samletråd/guide, gjerne med video, bilder og illustrasjonar, til DIY, romkorreksjon, akustikk, plassering, instillingar/utstyr, romkonstruksjon osv hadde vert flott. Dette finst der ute, men det er lett å gå seg vill i søket. Så å fått samla dette i få tråder som tar det for seg på eit ekstremt enkelt nivå og opp til avansert hadde vert flott.

Heima hos reportasjar hadde vert flott. Spesielt dersom ein hadde fått til eit breitt spekter (ikkje kun hos dei med rom/utstyr i særklasse).

Og testar/omtalar av utstyr. Lyd&Bilde gir jo absolutt alt topp score, så det hadde vert fint med litt slikt innhald her. Testen av Definitive Technology BP7002 og senteren var feks ganske fin.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med at enklare opplasting av bilder hadde vert topp. Som mekk92, blir det mindre aktivitet og bilder fordi det er ein omstendig prosess. Ellers syns eg samletråd/guide, gjerne med video, bilder og illustrasjonar, til DIY, romkorreksjon, akustikk, plassering, instillingar/utstyr, romkonstruksjon osv hadde vert flott. Dette finst der ute, men det er lett å gå seg vill i søket. Så å fått samla dette i få tråder som tar det for seg på eit ekstremt enkelt nivå og opp til avansert hadde vert flott. Heima hos reportasjar hadde vert flott. Spesielt dersom ein hadde fått til eit breitt spekter (ikkje kun hos dei med rom/utstyr i særklasse). Og testar/omtalar av utstyr. Lyd&Bilde gir jo absolutt alt topp score, så det hadde vert fint med litt slikt innhald her. Testen av Definitive Technology BP7002 og senteren var feks ganske fin.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At man kan sende epost til admin å muligens få bytta brukernavn Eller at man kan bytte bildene på hovedsiden til tråden man har (har gamle bilder der fra et gammelt oppsett jeg ikke får sletta).

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Er det mulig å få tilbake den gamle forumsiden? Den nye fungerer jo ikke i det hele tatt.
    Med fare for å ha oversett noe..
    Følgende finner jeg ikke ut av;

1) kommentarer til "min hjemmekino" og "min stereo" er borte
    2) Søkemotoren. Før kunne man søke i undergrupper for mer hensiktsmessig søk. F.eks. stereo, hjemmekino, brukten osv.
    3) Opplasting av bilder. Er ikke dette mulig lengre. Finner ikke ut av det.
    4) PM. Hvor har disse blitt av?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Med fare for å ha oversett noe..Følgende finner jeg ikke ut av;1) kommentarer til "min hjemmekino" og "min stereo" er borte2) Søkemotoren. Før kunne man søke i undergrupper for mer hensiktsmessig søk. F.eks. stereo, hjemmekino, brukten osv.3) Opplasting av bilder. Er ikke dette mulig lengre. Finner ikke ut av det.4) PM. Hvor har disse blitt av?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar lastes opp to ganger, og det er ikke mulig å editere innlegget. Huff, er det ikke mulig å få det slik det var tidligere?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jobber visst med det, så blir vel som dette i en overgang. Håper funskjoner og brukervennlighet kommer tilbake til et fantastisk nivå som gjør at vi kan bruke Avforum igjen og være fornøyde. En liker knapp hadde vært kult, jeg er medlem på andre forum som har det.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken med denne tråden er heller om det er stoff vi i avf redaksjonen kan bidra med/tilpasse enn rene tekniske løsninger da det sorterer under andre deler av avf. Det vi spør om er hva dere som avf brukere har interesse av å lese om her inne

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker godt de hjemme hos repotasjene, både 2 og flerkanalsoppsett. Og jeg tror mange brukere kunne tenke seg besøk så da er det tiden som strekker til.

Kunne også vært intr for flere tror jeg med tester på utstyr i ulike prisklasser. Er jo ikke alle som har økonomi til å punge ut 100.000kr for et oppsett.

Tror også det kan være intr med klubbkvelder, der det er et tema som blir tatt opp. ( Er vel kanskje lettes å få til i de store byene men....) husker selv at jeg var på et slik subkalibreringskurs og kurs i akustisk behandling av rom, noe som førte meg langt på vei mot den golyden jeg har nå..

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta initiativ sammen med forhandlere og andre til å arrangere innenlands messer som vi kan besøke. Og lag reportasjer fra de. Begynner å bli flere år siden sist det var messe i Trondheim, f.eks! Ikke alt behøver vel å foregå i Oslo/Østlandsområdet?

Jeg har lest masse tester av nytt utstyr siden 70-tallet, så vet ikke om gidder eller har behov for å lese flere nå, men skjønner seff at det har stor opplysningsverdi for mange. Dere kunne jo tenke på å skrive om vintage utstyr også, f.eks om enkelte skikkelig legendariske tidlige produkter innenfor høyttalere og forsterkere f.eks.
    Hva med transmisjonslinjehøyttalerbyggeskolen, store basshornskolen, eller lignende.
    Artikler som omhandler Hifi industrien er også av interesse. Reportasjer fra bedriftsbesøk hadde vært kult.

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med bakgrunn i spørsmålert fra trådstarter; Hva savner du på Avforum?

Jeg som bransje aktør savner et sted hvor det diskuteres strøm utstyr. Kan ikke se at dette er et tema som har et forum.
    For mange vil nok dette være et ikke tema, men flere og flere kjøper slike produkter for å få bedre lyd.
    Når vi kjører A-B tester er alle enige om at lyden endres og fremst ved da ved at støy fjernes.

Jeg regner med at det blir en del kommentarer spesielt når en ser hvilket engasjement kabel diskusjoner skaper.

Nobleman

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke diskutere det under kabling og tweaking?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •