Utviklings-forum

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utviklings-forum

Jeg kunne tenkt meg et forum der man kunne diskutere utvikling og videreutvikling av tjenester på avforum.

Det jeg primært tenker på er forslag til endringer i de tjenestene som allerede eksisterer, samt forslag til nye funksjoner. Et slikt forum kunne også vært brukt til å lufte nye ideer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke kategorien "Nye kategorier" en god nok plattform?

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er ikke kategorien "Nye kategorier" en god nok plattform?
    Nei, ikke hvis jeg forstår det riktig at "Nye kategorier"-kategorien skal brukes til forslag om nye kategorier på AVforum?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mangelen på en kategori der man kan foreslå forbedringer til neste versjon av AVForum, slenger jeg meg på denne her, og kommer med mine egne forslag til hva versjon 2 (eller er det 3?) bør inneholde.

1. Noen har foreslått det før, og jeg støtter det fullt ut: Egne sider med informasjon om alle mulige produkter, ala wikipedia-modellen. Man har en egen side om f.eks. Denon AVR4308, der alt av produktinformsjon ligger, hvem som selger produktet i Norge o.l.

2. Opprettelse og endring av produktinformasjonssidene må godkjennes av en moderator (noe som også kan bety at man bør utnevne egne saklighetsmoderatorer).

3. Som også foreslått før, så kan sidene med produktinformasjon inneholde en prisjaktfunksjon, som søker gjennom kjente nettbutikker etter beste pris.

4. Produktinformasjonssidene synes jeg ikke bør ha en "rating-funksjon", der man kan gi poeng. Man bør kun kunne avlegge en skriftlig kommentar til produktet. Kan man gi karakter, kommer man til å ende opp med at folk gir karakterer på helt usaklig grunnlag, slik som i alle mulige avstemningsfunksjoner på nettet.

5. Når man starter en tråd som omhandler Denon AVR4308, så kan man linke tråden til siden med produktinformasjon. Det vil si at når man kikker på produktinformasjonsiden, så kan man velge å få en liste over alle trådene som er linket til det produktet (samt søke gjennom dem, selvfølgelig)

6. I den nevnte linkefunksjonen bør man også kunne gjøre linken mer spesifikk, f.eks. om tråden inneholder teknisk diskusjon (f.eks. hvordan romkorreksjonen på AVR4308 fungerer), kjente problemer med produktet, høyttalermatching e.l. Man kan selvfølgelig ikke lage sin egen spesifisering, men velge blandt en håndfull ferdigdefinerte alternativer.

7. Alle diskusjonstråder bør ha en "skjult" eller underliggende debattråd. Det vil si at hvis du f.eks. mener tråden har utviklet seg bort fra temaet, kan du kommentere det i den skjulte tråden, slik at all slik diskusjon holdes borte fra selve tråden der man kan konsentrere seg om andre ting.

Dette er alt jeg kommer på i farta, men jeg oppdaterer det hvis jeg kommer på noe annet. Beklager hvis noen eller alle forslagene mine er nevnt før, men jeg fant dem ikke da jeg søkte på forumet.

MVH Bård

Edit 1:

8. Hva med å utnevne en som kan være slags teamleder i Guide-seksjonen? Altså en som har ansvar for å tenke ut nye guider og så henvende seg til personer med spesiell erfaring, eller bare spøøre om noen vil lage dem? Så kan nevnte teamleder f.eks. få gratis Premium Club pass eller andre fordeler=

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenkt meg en oversikt over hvem som er medlemmer av de forskjellige lokal-lagene. Dvs at når man logger seg inn, så står det hvem som er medlemer nederst på siden, under innleggene. Veldig greit for oss som prøver å få til treff av og til.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •