AVforum er rotete med alle kategoriene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVforum er rotete med alle kategoriene

Jeg opplever AVforum som svært rotete og uoversiktlig med alle kategoriene. Det er ofte vanskelig å finne igjen tråder.
    Og jeg skjønner ikke tanken med all inndelingen. Ta f.eks "AV i bil". Her er det fire kategorier:
    -Generelt AV i bil
    -AV-i-bil-prosjekter
    -God lyd i bilen
    -Lydtrykk i bilen

Hva er poenget med dette? Virker helt unødvendig og utrolig sært når man lager en egen kategori for "Lydtrykk i bilen".

Resultatet med den ekstreme inndelingen blir at man ofte må innom flere dersom man skal finne råd og innspill. Med så mange kategorier vil tråder ofte bli plassert delvis feil og ikke samlet under riktig kategori. Det ser man med mange tråder.
    For "AV i bil" måtte det vel ha holdt med en kategori for alt. Og det samme med mange andre. Jeg opplever denne voldsomme inndelingen som helt unødvendig.

Jeg vil foreslå langt færre kategorier. Noe slikt alá dette med eventuelt et par underkategorier hvor det absolutt er nødvendig:
    -Hifi/to kanals
    -Surround audio
    -Bærbar audio/hodetelefonutstyr
    -Bilde
    -AV i bil
    -DIY
    -Akustikk
    -Tester
    -HTPC
    -Film
    -Prisjakt
    -AV lag
    -Produktnyheter

Noen trenger sikkert noen underkategorier, men neppe alle. Nå har jeg ikke nødvendigvis tatt med alt, men dette er bare eksempelvis. Mindre inndeling og færre kategorier vil gjøre forumet langt mer oversiktlig og det blir enklere og finne igjen tråder.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Head-fi har ikke nødvendigvis ikke noe som helst med bærbart utstyr å gjøre. Ellers enig i at det er mange kategorier, men ser ikke problemet - da jeg kun besøker de som interesserer meg - og overser de øvrige.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg opplever AVforum som svært rotete og uoversiktlig med alle kategoriene. Det er ofte vanskelig å finne igjen tråder.
    Og jeg skjønner ikke tanken med all inndelingen. Ta f.eks "AV i bil". Her er det fire kategorier:
    -Generelt AV i bil
    -AV-i-bil-prosjekter
    -God lyd i bilen
    -Lydtrykk i bilen

Hva er poenget med dette? Virker helt unødvendig og utrolig sært når man lager en egen kategori for "Lydtrykk i bilen".

Resultatet med den ekstreme inndelingen blir at man ofte må innom flere dersom man skal finne råd og innspill. Med så mange kategorier vil tråder ofte bli plassert delvis feil og ikke samlet under riktig kategori. Det ser man med mange tråder.
    For "AV i bil" måtte det vel ha holdt med en kategori for alt. Og det samme med mange andre. Jeg opplever denne voldsomme inndelingen som helt unødvendig.

Jeg vil foreslå langt færre kategorier. Noe slikt alá dette med eventuelt et par underkategorier hvor det absolutt er nødvendig:
    -Hifi/to kanals
    -Surround audio
    -Bilde
    -AV i bil
    -DIY
    -Akustikk
    -Tester
    -HTPC
    -Film
    -Prisjakt
    -AV lag
    -Produktnyheter

Noen trenger sikkert noen underkategorier, men neppe alle. Nå har jeg ikke nødvendigvis tatt med alt, men dette er bare eksempelvis. Mindre inndeling og færre kategorier vil gjøre forumet langt mer oversiktlig og det blir enklere og finne igjen tråder.
    +1
    må si meg enig!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Head-fi har ikke nødvendigvis ikke noe som helst med bærbart utstyr å gjøre. Ellers enig i at det er mange kategorier, men ser ikke problemet - da jeg kun besøker de som interesserer meg - og overser de øvrige.
    Problemet er at man må for det første bla igjennom fryktelig mye og det hele blir svært uoversiktlig. For det andre kan det være vanskelig å finne igjen enkelte tråder som man ikke abonnerer på.
    Ta f.eks kategorien "Kalibrering/tweaking" og "AV-rom konstruksjon / optimalisering". Veldig like kategorier og sikkert litt tilfeldig hva som ender i hvilke.

Det er enkelt og greit helt unødvendig med så mange kategorier. Veldig mye kunne vært slått sammen.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dette var tatt opp før for en stund tilbake, og tilbakemeldingene var at dette blir forbedret i den nye versjonen av AVforum.
    Min tråd

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ALT for mange kategorier her på AVForum. skjønte ikke hvorfor folk ville ha ENDA en til Head-fi.. Det blir så ubrukelig med så mange, blir nesten for vanskelig å være on-topic. Listen du nevner hadde uten tvil vært bedre spør du meg, jeg ville kanskje hatt det sånn her:

Bilde:
    * Generell Video
    * Projektor
    * TV

Lyd:

* Generell audio
    * Hi-fi
    * surround
    * bil stereo

Media:
    * Musikk
    * Film
    * Spill

Trenger vel ikke mer enn det? For min del trenger de ikke å vært delt opp i så mange engang,

* Audio
    * Video
    * Media
    * Off topic

ett sted hvor man snakker om alt som har med bilde å gjøre, PJ, TV, kalibrering, blu-ray spillere, kabler, lerret
    et sted hvor man snakker om alt som har med audio å gjøre, hi-fi, surround anlegg, bil stereo, CD-spillere, hodetelefoner, forsterkere, kabler, DIY, høyttalere, trådløs lyd, DAC
    Et sted hvor mann snakker om alt som har med underholdning som konsoller, PC hardware, spill/film/musikk omtaler, nyheter, info osv..
    Et sted hvor man snakker om alt mulig rart som ikke har noen ting å gjøre med AVforum, dette kan være biler, politikk, nyhetssaker, personlig blogg, religion, vitenskap, historie, filosofi, jobb, utdanning, trening, og alt annet.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bry seg?
    For å bruke meg selv som eksempel, jeg har vært deltaker på forumet i endel år, og jeg ser null problemer med at det blir delt i loads of "underavdelinger" det er jo bare å drite i å lese det som ikke er interresant. Det ser man fort på headingen til tråden hvis man sorterer etter nye innlegg som jeg gjør de få gangene jeg er innom her for tiden.

Innfør heller 18årsgrense med seriøse nazi registreringsrutiner, det er sannsynligvis det eneste håpet jeg ser for avforum til å bestå som et seriøst forum som holder på deltakerne som har vært med en stund og bygger påstander på erfaringer..

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke mange kategorier på av forum

Hovedkategoriene mener jeg er ok.

Min mening er at det faktisk er for få underkategorier.

Tar man feks Audio (teknisk diskusjon)

Burde høytalere være delt opp til
    ....Høytalere.
    ....subwoofere.

Receivere/forsterkere burde være delt opp til
    ....Stereo
    ....Surround (recivere/prosessorer)

Tar man Video (teknisk diskusjon)
    burde TV-apparater deles opp i flere
    ....Oled
    ....Plasma
    ....Lcd
    ....3 D (3d relatert)
    osv

Sitat Opprinnelig postet av orso

færre kategorier vil gjøre forumet langt mer oversiktlig og det blir enklere og finne igjen tråder.
    Dette har du hjelpemiddler til

Har du feks deltatt i tråder å ønsker å følge opp (har du tråder jeg har deltatt i)
    Er det noe du kanskje ikke deltar i men følger som leser kan du abonnere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •