hva med en egen high-end tråd ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hva med en egen high-end tråd ?

For anlegg over 200,000 eller noe sånt ?

Bare en tanke....

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: D'oh
    Så nå denne var lagt i "nye kategorier" og kanskje ikke ment som det sarkastiske stikket til nye tråder den siste tiden (noe jeg trodde den var ) ops:

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kommer bare til å krangle om hva som er highend og ikke.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg så overskriften tenkte jeg umiddelbart LMH1 av en eller annen grunn...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Da jeg så overskriften tenkte jeg umiddelbart LMH1 av en eller annen grunn...
    Me too ops:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah.
    Hvorfor akkurat 200k?
    Nå mener jeg ikke dermed å fremstå som "partypooper", med min kommentar!
    Men om man snakker om det lydmessige resultatet, så kan man jo godt komme svært langt med anlegg til godt under den prisen.
    For det finnes jo bøttevis av eksempler på at man kjøper seg ihjel på utstyr for å få godlyden på plass.
    Men alt for mange ser ut til å glemme, eller ignorere viktigheten av akustiske tiltak!
    De er som regel langt billigere å gjennomføre, og resultatet kan ikke sjelden få et anlegg til halvparten av den prisen du nevner, til å spille fletta av et 200k anlegg. ;-)

Og - snakker du nytt eller brukt?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Tjah.
    Hvorfor akkurat 200k?
    Nå mener jeg ikke dermed å fremstå som "partypooper", med min kommentar!
    Men om man snakker om det lydmessige resultatet, så kan man jo godt komme svært langt med anlegg til godt under den prisen.
    For det finnes jo bøttevis av eksempler på at man kjøper seg ihjel på utstyr for å få godlyden på plass.
    Men alt for mange ser ut til å glemme, eller ignorere viktigheten av akustiske tiltak!
    De er som regel langt billigere å gjennomføre, og resultatet kan ikke sjelden få et anlegg til halvparten av den prisen du nevner, til å spille fletta av et 200k anlegg. ;-)

Og - snakker du nytt eller brukt?
    Trådstarter mente vel kanskje en High Price-tråd da

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som har f.eks. noen av disse høyttalerene her på AVforum kan jo bruke denne tråden flittig.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken var vel egentlig og få samlet det som er litt utenom det vanlige i en tråd, beløpet var tatt rett ut av luften og kan selvfølgelig diskuteres, men jeg mener at det burde være ett bestemt skille på en eller annen måte.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scrooge
    Det er vel ikke utenkelig at om vi (i allefall de aller fleste av oss) hadde kjørt en Koenigsegg rundt Nurburgringen, så hadde nok Michael Schumacher med all sannsynlighet klokket inn en bedre tid med en god sportsbil til 1/10 av prisen.

Forteller det oss egentlig noe annet enn at ikke alle mennesker er like flinke til å kjøre bil? Og er det veldig relevant i en tråd med formål å diskutere de tekniske egenskapene til et knippe produkter i en gitt prisklasse?

På avsforum har de opprettet en egen kategori med et skille på xx antall tusen $. Å trekke en prismessig linje er vel kanskje den eneste måten å unngå alle diskusjonene med hundrevis av formuleringer på hva high-end er/ikke er.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er vel ikke utenkelig at om vi (i allefall de aller fleste av oss) hadde kjørt en Koenigsegg rundt Nurburgringen, så hadde nok Michael Schumacher med all sannsynlighet klokket inn en bedre tid med en god sportsbil til 1/10 av prisen.

Forteller det oss egentlig noe annet enn at ikke alle mennesker er like flinke til å kjøre bil? Og er det veldig relevant i en tråd med formål å diskutere de tekniske egenskapene til et knippe produkter i en gitt prisklasse?

På avsforum har de opprettet en egen kategori med et skille på xx antall tusen $. Å trekke en prismessig linje er vel kanskje den eneste måten å unngå alle diskusjonene med hundrevis av formuleringer på hva high-end er/ikke er.
    Det var vel slett ingen dum metafor?

Samtidig får det stå som et lite understatement på at pris slett ikke alltid = et lydmessig godt resultat?
    La gå at det er en viss sammenheng, men som sagt.........

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke helt å se for meg hva som skulle diskuteres i en slik high-end tråd som ikke kan diskuteres i en helt "vanlig" tråd. Jeg har hørt ganske mange high-end anlegg - og har vel selv ett som ligger over prislappen som trådstarter har indikert (i hvert fall hvis man regner nypris) - og uten at det gjør meg til noen ekspert på området, kan jeg vel si såpass at jeg har inntrykk at de med anlegg i denne prisklassen, har de samme utfordringer som alle andre. Valuta for pengene, matching, akustikk, WAF, problem med harddisk og det trådløse nettverket, og hva vet jeg......
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tråd med fokus på pris +200.000 kan kanskje alt for lett bli en tråd ala "Roysens-tråd" fra et annet forum og som er debattert opp & ned der.

Er det ønskelig herinne?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    En tråd med fokus på pris +200.000 kan kanskje alt for lett bli en tråd ala "Roysens-tråd" fra et annet forum og som er debattert opp & ned der.

Er det ønskelig herinne?
    +1

Er apartheid ønskelig her på formuet?

Men på den annen side finnes det nok av "få det så billig som mulig ræl"-tråder og det uten at noen hever et øyebryn av den grunn....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Er det ønskelig herinne?
    På HFS har de ingen slik tråd eller kategori. Der er det Roysen selv som lager drama, og han hadde neppe forandret personlighet med en bruker på AVforum.

Dette har ingenting med navn på kategori/tråd å gjøre, men snarere de som sitter bak tastaturet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bor jo i Norge så jeg skulle vel holdt kjeft :-)

Her er ett lite eksempel..

En snekker kommer til en jobb i en splitter ny pickup, skikkelig grom med chrome felger og alt tenkelig utstyr...

I USA sier oppdragsgiveren " Oi nå har jeg vært heldig, en snekker som har en sånn bil står sikkert på og jobber døgnet rundt, og han må gjøre en god jobb også siden han har arbeid nok til og betale for den"

Men i Norge tenker vi litt anderledes "Oi nå har jeg vært uheldig, han der tar sikkert alt for mye betalt for jobben, betaler sikkert ikke skatt heller, skulle ikke forundre meg om han er kriminell for og få råd til en sånn bil"

Ja ja, Norges folkesykdom nummer 1 er fremdeles misunelse, ha en fortsatt riktig så god dag :-D

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg er usikker. Registrer at flere forum gjør en inndeling: Enten at man bruker pris/high-end-begrep, eller man kaller det for advanced -et-eller-annet.

Jeg ser poenget - har man holdt på med dette i årevis, finner man gjerne spørsmål om "entry-level"-utstyr som litt kjedelig.

På den annen side: Som relativt erfaren hfser registrerer jeg at selv om man gjerne har et litt eldre (og kjøpskraftig) klientell, og derfor gjerne liker å snakke om litt dyrere utstyr, så koker det fort ned til diskusjoner om man bør kjøpe en kabel/strømrenser/drivrem til platespilleren/tweake med vin/underlagsføtter til over 5000,-, eller kanskje aller helst evigvarende diskusjoner rundt de mer sekundære ting...

Så ja/nei - vet ikke...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en slik tråd kunne vært innteresant om de som legger inn sine meninger klarer å være noenlunde subjektive og legger fordommer bak seg.

En slik tråd kan bli brukt til noe possitivt om den som legger inn et innlegg skriver litt om egene preferanser og hva det blir sammenlignet med.

Tråd starter må sette en del krav og rettningslinjer for innhold i en slik tråd.

A.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •