hva med en egen high-end tråd ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Vi bor jo i Norge så jeg skulle vel holdt kjeft :-)

Her er ett lite eksempel..

En snekker kommer til en jobb i en splitter ny pickup, skikkelig grom med chrome felger og alt tenkelig utstyr...

I USA sier oppdragsgiveren " Oi nå har jeg vært heldig, en snekker som har en sånn bil står sikkert på og jobber døgnet rundt, og han må gjøre en god jobb også siden han har arbeid nok til og betale for den"

Men i Norge tenker vi litt anderledes "Oi nå har jeg vært uheldig, han der tar sikkert alt for mye betalt for jobben, betaler sikkert ikke skatt heller, skulle ikke forundre meg om han er kriminell for og få råd til en sånn bil"

Ja ja, Norges folkesykdom nummer 1 er fremdeles misunelse, ha en fortsatt riktig så god dag :-D
    Janteloven i sin helhet:

1. Du skal ikke tro du er noe.
    2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.
    3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
    4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.
    5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.
    6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.
    7. Du skal ikke tro du duger til noe.
    8. Du skal ikke le av oss.
    9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.
    10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Axel Sandemose 1933

Ganske utrolig, at noen fortsatt ser ut til å forfekte (og etterleve) slike utsagn?
    Men oppriktig talt - verden har vel forandret seg litt, siden 1933?
    Jeg velger i alle fall å mene det.
    Dermed bør det vel la seg gjøre med en noenlunde saklig diskusjon rundt temaet uten å skjele i retning av en foreldet(?) lov?

Mitt anlegg i stereosammenheng når forøvrig ikke opp på tohundretusenkronersnivå, men som jeg jo har antydet tidligere - om det så hadde gjort: Hadde jeg hatt en mer berikende lytteopplevelse, en høyere status, eller sovet bedre?
    Jeg tillater meg å tvile....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vanskelig tema dette her... På den ene siden kunne det jo vært av interesse for mange at tråder rundt spesielt "eksotisk" utstyr ble diskutert og inndelt i et separat område, på den annen side er det jo relativt enkelt for det trente øye å finne frem til nettopp de produker/tråder som er av interesse i så måte.

I tillegg blir det som nevnt av andre veldig lett en slik "elite"-greie, som ikke nødvendigvis er negativt om folk velger å opptre på et fornuftig vis, men risikoen for at en får en del steile formeninger som oppfattes som snobbete og lite inkluderende / kunnskapsspredende er jo alltid til stede.

Jeg synes for øvrig din fremstilling av vurderingen av en velbeslått snekker i Norge vs. USA var prisverdig Loffen68, dessverre er Norge et veldig veldig veldig spesielt land på mange måter, men spørsmålet er jo om vi her inne er tjent med å utfordre nettopp DET!

Uansett er vel hovedargumentet for å beholde systemet slik det er pr. dato at det faktisk ser ut til å fungere relativt greit. Det kan jo kanskje tenkes at vi kunne tenke oss noen flere "Hi-End"-diskusjoner her inne til tider, men jeg synes tråder som "Akustikk vs. EQ" både veier opp for dette og i tillegg understreker hva AVforum faktisk har potensiale til å generere av "intellektuelt" innhold også for den mer drevne innen feltet...

Nå er det jo uansett fritt frem å opprette en "Hi-End"-tråd da, der en gjerne setter egendefinerte retningslinjer for tråden, f.eks. "Her diskuteres kun utstyr i helt øverste prisklasse uten hensyn til at rimeligere utstyr kan tilby langt høyere valuta for pengene"... En kan jo f.eks. starte der?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Janteloven i sin helhet:

1. Du skal ikke tro du er noe.
    2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.
    3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
    4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss.
    5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.
    6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.
    7. Du skal ikke tro du duger til noe.
    8. Du skal ikke le av oss.
    9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg.
    10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Axel Sandemose 1933

Ganske utrolig, at noen fortsatt ser ut til å forfekte (og etterleve) slike utsagn?
    Men oppriktig talt - verden har vel forandret seg litt, siden 1933?
    Jeg velger i alle fall å mene det.
    Dermed bør det vel la seg gjøre med en noenlunde saklig diskusjon rundt temaet uten å skjele i retning av en foreldet(?) lov?

Mitt anlegg i stereosammenheng når forøvrig ikke opp på tohundretusenkronersnivå, men som jeg jo har antydet tidligere - om det så hadde gjort: Hadde jeg hatt en mer berikende lytteopplevelse, en høyere status, eller sovet bedre?
    Jeg tillater meg å tvile....
    Alltid vrient å si hvor grensene går, men jeg har liten tro på et forum hvor det ikke er rom for å forsøke å differensiere kvalitet. Videre har jeg liten tro på at kvalitet er fullstendig løsrevet fra kostnad. Noen gråsoner er det nok - konsensus antar jeg vil ligge skrevet mellom linjene i et velfungerende forum.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •