Studio Tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Studio Tråd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Studio Tråd

Noe som det definitivt mangler her, MÅ være studio. Da snakker jeg om studiohøytalere, ting om innspilling, hvordan rommet skal lydisoleres og slikt for å få best mulig lyd.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freddy H
    Noe som det definitivt mangler her, MÅ være studio. Da snakker jeg om studiohøytalere, ting om innspilling, hvordan rommet skal lydisoleres og slikt for å få best mulig lyd.

Er nok en grunn for at det ikke blir diskutert så mye studio her inne. Er ingen som ønsker å ha et lytte rom som er bygget opp som et innspilling rom, der man ønsker at det skal være mest mulig dødt. Et anlegg som spiller i et slikt rom spiller ikke noe bra da de fleste anlegg krevet litt rom gain.

En annen ting er å snakke om selve kontroll rommet. I de fleste kontroll rom idag er som regel nær felts lytting. Så har man mastring rom som er bygget opp mer eller mindre som et meget godt hifi rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En studio tråd kunne vært meget interessant. Det er jo mangen her inne som driver å bygger hjemmekinoer, og mange har sikkert som meg fått forespørsler av venner ol. om hjelp til å sette opp et hjemmestudio eller liknende. Hadde vert greit med et forum en kunne forholdt seg til då.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Er nok en grunn for at det ikke blir diskutert så mye studio her inne. Er ingen som ønsker å ha et lytte rom som er bygget opp som et innspilling rom, der man ønsker at det skal være mest mulig dødt. Et anlegg som spiller i et slikt rom spiller ikke noe bra da de fleste anlegg krevet litt rom gain.

En annen ting er å snakke om selve kontroll rommet. I de fleste kontroll rom idag er som regel nær felts lytting. Så har man mastring rom som er bygget opp mer eller mindre som et meget godt hifi rom.
    Men når du har spilt inn noe og du skal mikse det hører du jo igjennom det på kontroll-rommet. Derfor det hadde vært kjekt for artister og ha ett par kvalitet studio-høytalere der.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275