kringlyd i samarbeid med Audiocompaniet inviterer til treff - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan dessverre ikke komme alikevel

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det kunne jeg, selv om jeg ble en liten halvtime forsinket. 8)
    Vil bare igjen få takke for nok en lærerik og fengende seanse, og et hyggelig gjensyn med gjengen!
    I dag startet det hele med en sammenlikning av tre CD-spillere, og etter at det ble byttet til identiske kabler for spillerne (!), viste det seg ikke så enkelt å avsløre forskjellene!
    En av de tre falt nok litt mer igjennom, og ble ganske fort ekskludert fra det gode selskap. Hvilken, er det ikke opp til meg å røpe.....
    Samtlige ble koblet opp via analoge utganger, slik at den enkelte spillers DAC / elektronikk stod for konverteringen.

Neste post på programmet var høyttalerkalibrering via DENON´s nyeste flaggskip, 4810, som kan skilte med både "front height / wide" høyttalerløsninger, via Audyssey´s teknologi.
    I "vårt" oppsett ble det valgt et "front height"-oppsett, som enkelt sagt består av et par høyttalere som plasseres i lerretets overkant, og som skal samspille med centeren. Dette for å oppnå en "dialog-lift", og for å spre detaljer i lydbildet i forhold til filmscenarioet på en bedre måte enn hva en enkelt center kan formå.
    Jeg ble imidlertid ikke 100% overbevist av resultatet, kanskje mest fordi jeg aldri fikk anledning til opplevelsen fra sweetspot?
    Nå er det muligens jeg som tenker helt feil her, men jeg våger allikevel påstanden:
    Om man IKKE befinner seg i sweetspot, så vil jo lydbildet fort kunne forrykkes til den siden man sitter på, da den nærmeste "front-height"-høyttaleren fort vil gi mer lyd fra seg enn den lengst vekk?
    Dermed vil jeg mene at identiske centere, med en identisk plassering over og under lerretet, vil kunne gi et mer nøytralt resultat, i så henseende?

Nå aner jeg at det lyner i skarpslipte økser i det fjerne, så da får jeg nok pent legge hodet på plass på hoggestabben?
    Jeg tar sjansen!

Swans 2.3 HT frontene, overbeviste forøvrig igjen. Fantastisk lyd, rett og slett!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2.5.... ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel?
    Jeg trodde jo det var disse, som stod i front? Product information:Swans 2.3HT

Ellers lover det jo godt, at jeg fremdeles har hodet på plass på toppen av mitt "charmante" legeme!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, okey.
    Jeg overså visst noen "detaljer" der! ops:
    Må i alle fall takke for korreksen! ;-)

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I samme båt som Scrooge må jeg takke for en utrolig flott og lærerik dag
    Så hyggelige og hjelpsomme alle var setter stor pris på dette og vil gjerne se flere slike treff

Var spennende og få høre forskjellige cdspillere, å jeg personelig kan ikke si og høre stor forskjell på de, MEN jeg hørte faktisk forskjell på kabler!
    Jeg må si jeg har vært litt betvilende til å høre foskjell på kabler, men det trengs tydeligvis og høre det før en trur det

Mvh
    Mats
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg inn i rekken, og takker for en hyggelig og veldig lærerik dag/kveld
    Ble veldig overasket over at jeg faktisk hørte forskjell på kabler, det var noe jeg aldri ville trodd uten å faktisk oppleve det selv.

Mvh Kim

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •