HI-FI Messen 2009 i Horten - 12. og 13. september - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 156
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mye messeslakt på sentralen som vanlig. Noen fler inntrykk fra avf gutta???
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hasteråd med broder'n ble det besluttet at vi drar til Horten en tur. Så nå må vi snart sette oss i bilen, maaaaange timers tur venter

Btw...hvordan er det med parkering i nærheten av messeområdet?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal dra over i morgen forhåpentligvis, er det noen det går ann å dra kjensel på ?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er minnekortene tømt, linsa pusset, batteriet ladet. Litt mat i kroppen og kaffe på termos så bærer det av sted :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skal dra over i morgen forhåpentligvis, er det noen det går ann å dra kjensel på ?
    Hifi Plumber, Roffe, Kraft, nb1, Eksu, Beaver og jeg tar 10.30 fergen over. Du finner oss ombord om du hiver deg med :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hifi Plumber, Roffe, Kraft, nb1, Eksu, Beaver og jeg tar 10.30 fergen over. Du finner oss ombord om du hiver deg med :-D
    Jeg tar og 10:30 ferga...Har Sepultura skjorte på meg i dag :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da joiner jeg dere.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Etter hasteråd med broder'n ble det besluttet at vi drar til Horten en tur. Så nå må vi snart sette oss i bilen, maaaaange timers tur venter

Btw...hvordan er det med parkering i nærheten av messeområdet?
    Det er en stor parkeringsplass på andre siden av gata for hotellet

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ikke med kameraet i år, da det blir litt lite tid til både bildetaking og lytting på en snau dag.

Møtte Gwandarion, Runelang81 og 8x12Tom når jeg omsider fikk parkert i parkeringshuset.

I og med at jeg har slengt litt med leppa angående elektrostater, så måtte jeg få med meg et par låter på Martin Logan Spire først.
    Disse var ordentlig på trynet satt opp i rommet de stod i og det store lydbildet man vanligvis får av disse var ikke der.... 0-1 mot elektrostater.

De andre elektrostatene vi hørte på var hos Maxwell i Plenum B. De spilte på King Sound "King" elektrostater og her var heldigvis høyttalerne satt skikkelig opp og vi fikk en oppvisning i både pinpointing, ærlighet og "riktig" lyd i mine øyne. 1-1 mellom elektrostater og "ordentlige" høyttalere:-D

Kort-kort reportasje:

1. Ancient Audio rom: Innotronic LineArray - null pinpointing, "rar" lyd og en danske som stod i veien hele tiden og prøvde å vise fram utstyret.

2. Kringlyd rom: Mektige Swans med et godt trykk i bassen (litt mye Flageborg:wink: ). Fik ikke sitte helt i sweetspot, men det virket som høyttalerne hadde god kontroll i resten av registeret. Meget god utførelse på Blu-Ray fra musikkfirmaet 2L, men veldig rart som musiker å sitte 3 meter foran dirigenten midt inne i orkesteret:-D Dette er jo slik det er mikset, så all honnør til Flageborg og gjengen for en glimrende demo på dette.

3. High End Sound rom: Montana høyttalere (de minse kassene) - spilte meget bra bass og fulgte med et godt stykke oppover, men falt litt av mot toppen og mistet litt detaljer/kontroll. 19.000,- ganske mye for disse høyttalerne etter min mening.

4. Andervik Audio/Audiofil rom: Respons Grand høyttalere og Pass Lab forsterkere. God kontroll i diskant/mellomtone, litt boomy bass. Med riktig balansert rom, tror jeg dette spiller meget bra. Glemmer ikke Baby Grand i fjor på andre siden av veien. Meget gode høyttalere med full kontroll.

5. Exotic audio rom: Verdier platespiller, Convergent rørforsterker, Audiaz høyttalere. Her var det duket for skikkelig high-end, men hva skjer? Alt høres ganske normalt ut fra sidelinjen, men da vi nærmer oss midten og sweetspot, raser alt sammen. Musikken ligger å flyter over hodene på oss og sangerne har falt ned til venstre hjørnet ved siden av venstre høyttaler. Her må det være en fasefeil. Vi spør danskene som presenterer utstyret og de lytter, men synes tydeligvis ikke det samme som oss. De synes bare sangeren er rart plassert på låta. OK, da har vi ikke noe der å gjøre. Tror dette anlegget kunne ha vært noe av det beste på messa, men da må ihvertfall fasen være riktig. 8x12Tom og mistenker at det er mellomtonen på den ene høyttaleren som er koblet feil inne i høyttaleren, men det får vi vel aldri vite.

6. Hi-Fi Huset rom: Monitor Audio GS 20, Elan og Meridian cd-spiller - første rommet av flere som hadde byttet om høyre og venstre kanal. Etter mye om og men, samt et lynkurs i hvordan man får en CD ut av en Meridian som har låst seg, fikk vi lyd fra riktig høyttaler, men dessverre så var ikke rommet godt nok til å vise fram disse ganske flotte høyttalerne. Veldig mye og boomy bass med lite fokus i mellomtone/diskant gjorde at det ikke ble den helt store opplevelsen. Har veldig troen på disse høyttalerne, og håper å kunne høre de i et egnet lokale en gang.

7. Pilar rom: Audio Aero, Audionet, Wilson Benesch, Octave - hvis jeg husker riktig så var dette et lite rom med rør cd-spiller og integrert rør-forsterker. Andre gangen jeg har blitt skikkelig imponert over et rent rør-oppsett. Skikkelig godlyd med masse detaljer, mye bass(kanskje litt mye i dette lille rommet), god pinpointing. Nevnte at jeg sliter litt med rør og syntes dette oppsettet låt meget bra. Responsen var da et denne rørforsterkeren har fått veldig mye skryt for ligne på transistor-forsterkere. God kontroll i bass og mye detaljer sa tyskeren/nederlenderen eller hva han nå egentlig var.

8. Audio Art rom: Skikkelige spesielle Aristoteles hybrid høyttalere med en blanding av horn og utenpåliggende basser. Spilte åpent og godt, med litt mye bass(boomy pga rommet), åpen mellomtone og "riktig og ærlig" diskantfremførelse.

9. Pure Sound rom: Nola Viper Reference II med rørpreamp og Klasse D forsterkere på 500w. Meget oppløst, naturlig, ærlig lyd, men pga rommet LITT for mye i bassen, men alt i alt et meget godt oppsett etter at vi hadde påpekt at han hadde byttet om på Left/Right :-D
    Samme skjedde i rommet ved siden hvor de hadde nærfeltslytting på et sett Heco høyttalere med mini-klaase D på 100w. Det ble litt flaut når nr.1 mobbet nr. 2 og vi fant ut etterpå at han hadde gjort akkurat det samme selv.

10. Holdt på å glemme messas beste lyd: Midgard-rommet med Snickers-is:
    Først litt Mordaunt Short med Micromega-elektronikk - god pinpointing og holografi, litt mye bass fra de to små subbene, men alt i alt et meget godt oppsett. Så byttet Snickers til Adam aktive høyttalere m/Micromega-elektronikk og himmelen åpnet seg. Ut kom alle detlajene som skal være der. Musikerne ble tegnet skikkelig opp på scenen. Snerten i diskant/mellomtone/og til dels bassen var der og jeg fikk det endelig som jeg ville.

Alle synspunkter er etter mine egne preferanser og jeg er ganske sikker på at disse ikke er sammenfallende med mange andres.

Testsporet vi brukte over alt var "Chameleon" fra Downright Upright med Brian Bromberg. Jazzfunk på høyt plan.

Noe særlig mer enn det husker jeg ikke, eller fikk ikke med meg

Dagen endte med at jeg returnerte til parkeringshuset der bilen min stod og..... hmmmm, hvorfor er porten låst? Hmmm...... klokken er syv...... aha, senteret stenger kl. 18:00, samme med parkeringshuset. Liten glippe i porten - aha - der står den lille golfen til madamen helt alene
    Ringer nummer på utsiden - kommunen kun åpent mellom 08-16 på hverdager - Hmm.... en pils på hotellet bli her til mandag? Nei, madamen hjemme med barnebarn på besøk - må hjem.
    Ringe Securitas - en av vekterne har kort for å låse opp - holder til i Tønsberg - må lage et oppdrag på Securitas-sentralen - alt OK - kommer om 20 min. Like etter kommer det 3 personer ruslende ut av parkeringshuset - jeg løper inn - betaler parkering - sensor lukker opp garasjeport - home free - Puhhhh.......

Alt i alt en meget fin dag på messa....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin tilbakemelding Mor10. Og kjekt at Adamene falt i smak.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdt på å glemme Midgard, men glemte helt rommet Privaten:

Sony SACD 5400? m/KorA integrert forsterker og Usher Mini Dancer 1 tok testlåta med bravur. Berrylium-diskanten spiller herlig oppløst så lenge den får litt luft rundt seg og pinpointing var veldig bra, bare holdt litt tilbake av plasseringen i rommet. Med et riktig akustisk rom, så vil dette spille meget bra etter min mening!

Enkel prissetting også:
    15.000 for cd-spiller (et kupp til prisen)
    15.000 for forsterker
    15.000 pr høyttaler
    15.000 for kablene

Kun 75k for hele stasen - ikke akkurat på billigsalg, men mye godlyd for pengene:-D

Dette var nok for min del messas nest beste lyd.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilken infected mushroom låt som ble spilt på Monitor Audio GS20-oppsettet?

Fikk meg en kort demo med Adam Column Mk3 med Holly Cole Trio, og det låt helt hinsides Synd frontene ikke var plassert lenger ut ifra vegg, da det faktiskv var litt boom. Men, men. Det kan jeg se forbi, for det er helt klart de spiller bra.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen bilder liggende ute av herlighetene?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen snille fotografer snart poster noen bilder av herlighetene som noen av oss ikke hadde tid til å oppleve! Lytteinntrykk er også flott å lese.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk med meg Jan Garberek Groups "Dresden, In Concert" fra ECMs stand på messa. Supert å få den helga før den havner i butikken!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et besøk på årets hortenmesse er over, mye fint og mye dyrt om hverandre men det er moro å se på alt i sin helhet. Det er riktignok litt mye jazz og klunking på anleggene rundt, man kan selvfølgelig spille egen musikk også men de vil vel helst demonstrere med sitt eget så det så. Fikk også hilst på noen avforumerere dag som Nb1, Stylus, Ambiance, Gizmosis, Devilej, Kraft, fikk ikke snakket så mye med dere andre jeg dro med men koselig å møte dere i hvertfall. Dere er litt over mitt kunnskapsnivå i denne bransjen så jeg holdt litt kjeft men vi tar det igjen siden.

Takk for nå folkens.....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut endel bilder fra messen i tråden min, BEF's kino tråd, Post 536

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen korte inntrykk fra lørdagen - fikk dessverre ikke tatt bilder av mere enn noen ytterst får - de viktigste, selvfølgelig

Demo hos Kringlyd var mektig og spennende. Virkelig bra oppsett, demo og informasjon. Takk til Bård og Roger for hyggelig vertskap.

Bra oppmøte på de fastsatte demoene hver time:

Litt av anlegget som var satt opp:

--------------------------------------------------

En spesiell takk til Jørn (Snickers-is). Du er et oppkomme av kunnskap for oss amatører og spesielt hyggelig at du tok deg tiden til å dra meg med rundt enda en gang på alle stand'ene. Det var veldig lærerikt og hyggelig.
    Du skal ikke se bort fra en MS bestilling fra meg om jeg ikke da tar et par Krix Equinox II, hehe

Her er Jørn i gang med sitt eget oppsett. Adam'ene spiller selvfølgelig bedre enn Mordaunt Short, men sistnevnte er utrolige gode høyttalere og prisene er for oss dødelige.

---------------------------------------------

Dette oppsettet falt jeg for - Atoll forsterkeri og en sub jeg ikke husker navnet på; men de små høyttalerne er HECO. Nydelig lyd.
    Og veldig hyggelig at det brukes sub i et 2ch stereo oppsett

Men som nevnt over, de små Krix'ene hos PM Audio, de virket svært spennende. Praktfull lyd.

Jeg ble også litt bergtatt av Gallo "tårnet" og togstasjonshøyttalerne til Innotronic.

Alt i alt en innholdsrik dag med ypperlig vertskap.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt noen bilder, jeg også.

Her er noen bilder fra turen fra Moss til Horten. Standard fergemat, og en hyggelig gjeng på tur.

(se vedlagte bilder nedenfor)

Det kommer mer bilder også, men disse må jeg jobbe mer med (få perler som må skilles ut fra alle de dårlige bildene)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu, der var jeg au gitt....