Messe Triaden Lørenskog 27-28. feb 2010 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 99
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker alle mann for en kjempe bra messe. Jeg var også med backstage, og var med og sjauet. Tror jeg aldri i hele mitt liv har båret så mye grom utstyr Er enig med SannaX her, at det er bedre å komme med forslag til hva som evt kan gjøres bedre osv. En stor takk til KringLyd for at jeg fikk være med på noe så artig, dog slitsomt, men det er det jaggu verdt :-) Hilste på gamle kjente fra forumet, og nye, så det var svært morro! :-) Jeg syntes messen var helrå. Spesielt den opplevelsen jeg fikk av å kjøre Dirt 2 i D-box rally seat, og ikke minst de gromme stolene på D-box rommet! Det er en opplevelse som setter prikken over i'en i et hjemmekino oppsett(til drøye 120 tusen norske). Vinner jeg i lotto, skal jeg bestille 2 stoler! :-D Var mye som låt bra rundt omkring ettervert. Gallo låt mye bedre i år enn på Hortenmessa i fjord, uten tvil, og jeg syntes dog at dette var messas beste lyd. Og jeg siterer SannaX, og sier at jeg gjerne melder meg frivillig igjen jeg også om det skulle trenges! :-D

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som sitter igjen er tre ting som virkelig imponerte meg, rangert slik:

1) DBOX-demonstrasjonen :shock: (både stolene til 120k/stk og brukergrensesnittet). Vinner jeg i lotto, så....
    2) Yamaha-anlegget. Aldri har jeg hørt et enhetlig anlegg med både høyttalere, CD-spiller og forsterker fra samme produsent spille så bra!
    3) Panasonic 3D-TV.

Den store skuffen var Naim-rommet, de hadde ikke med noen av komponentene jeg var potensiell kjøper av (Uniti/CD5i), bare noe veldig dyrt som (helt sikker pga. lytterom, posisjon) låt veldig dårlig. :-(
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke innspilt heller, så var veldig tam lyd der desverre.. Gleda meg igrunn stort til å høre et komplett Naim oppsett, men det dukker vel opp ved en senere anledning :-)

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en standard Audiofil låt, Keith Dont go heter den.

YouTube - Nils Lofgren - Keith Don't Go - unplugged

Stemmer?
    Nja, ikke helt sikker... Tror ikke det var hverken vokal eller særlig meg gitar på den jeg tenker på, stort sett bassgitar og trommer. Men selve takta ligner, så kanskje det var en utradisjonell verson av sangen.
    Meget mulig at det er jeg som rører voldsomt og, da...:-P

Mener at Lofgren ble nevnt i forkant av sangen. Var Hegelmannen i svarte klær som styrte showet på dette tidspunkt. Litt etterpå satte de på Tom Sawyer med Rush, og det var helt konge! Første jeg gjorde da jeg kom hjem søndag var å sette på den 8)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med "Black books" fra samme Lofgren album?
    Den ble også brukt i Sopranos.

Du bør uansett skaffe deg hele albumet "Acoustic live".

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk heldigvis tid til å ta meg en tur innom de siste tre timene på søndag, slik at jeg fikk med meg noe av moroa.

Det var selfølgelig moro å teste Dbox, hvor opplevelsen var uendelig mye bedre på bilspill. Dette skyldes sannsynlig demoklippet som ble brukt under hjemmekinostolene, et litt tamt klipp fra LOTR II. Forunderlig var det også at herremannen som sto for denne demoen valgte å bruke 9/10 av tiden på å snakke om systemet og brukergrensesnittet (som ikke hadde noe med Dbox å gjøre en gang) enn å gi oss en opplevelse av stolene. Det er selvfølgelig interessant å høre om systemet, men ikke på bekostning av å faktisk få teste det.

En av de andre hovedattraksjonene var selvfølgelig 3D-skjermen til Panasonic. Personlig synes jeg dette fungerte veldig bra på det klippet vi så, men interessant nok fikk jeg konstatert at 50" faktisk ble alt for lite selv om man satt ganske nære skjermen. Kvalitetsmessig fungerte det milevis bedre enn dagens pappbriller, og dybden i bildet var enromt. Har hørt noen klage over at man taper en del lys ved bruk av disse solbrillene, og det stemmer (annet klipp enn hva jeg fikk se). Dog, så opplevde jeg ikke dette som et reelt problem på demoen jeg fikk (som forøvrig heller ikke var så lang). Blir nok 3D-projektor her etter hvert når tiden er inne, og en "normal" Panasonic-skjerm i stua.

Fikk også brukt litt tid hos Soundwave med deres monster-oppsett bestående av Swans og SVS, med alltid hyggelige Roger som vert. Dette synes jeg låt meget bra, og lubben/udefinert bass er uttrykk som er uforenelig med beskrivelsen av hvordan bassgjengivelsen var. Dette spilte enormt stort, med god tyngde, dynamikk og stram og kontant bass. Det abnorme skyvet helt nede i undergrunnen av vår første oktav uteble, men her var uansett nok av alt. Og heller dét og stramthet enn udefinert rånerbass.

Det var også hyggelig å møte på gamle kjente, som RoKo, Flagebord, Roger, BEF, Gorm m.f. Og takk for kaffen Flageborg, den var mye bedre enn automatbrygget fra baren og kostet ikke 27kr en gang!

Nå var jeg ikke rundt å lyttet på så mange av messeoppsettene, med unntak av OHC, også med hyggelig vert. Hadde ikke en gang tatt med demomusikk, så fikk ikke helt riktig inntrykk av dette oppsettet.

Var også på det eminente projektor-rommet og så på flere av kandidatene. Meeeget raskt oppsummert
    • Sony må se å fikse gulstikket på HW15.
    • Benq W5000 fungerte veldig bra, og er jo et kupp til prisen. Perfekt fargerom og det hele.
    • Epson TW5500 har interpolering som faktisk fungerer.

Konstruktiv kritikk er sunt, men å si at messa var totalt mislykket faller på sin egen urimelighet, og får meg til å stille spørsmål med hva en egentlig hadde forventet seg? Ikke var det dyrt å komme inn heller.. Som nevnt tidligere drar man gjerne, i allefall etter eget syn, på en slik messe for å få en opplevelse litt utenom det vanlige. Og det fikk man jo mulighet til her, i flere former. Skal man lytte til lettere tilgjengelig utstyr i forbrukerklassen er det bare å ta seg en runde rundt til de forskjellige hifi-pusherne. De gir som regel gledelig demo på det en måtte ønske.

Takk for en fin messe.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    Nja, ikke helt sikker... Tror ikke det var hverken vokal eller særlig meg gitar på den jeg tenker på, stort sett bassgitar og trommer. Men selve takta ligner, så kanskje det var en utradisjonell verson av sangen.

Mener at Lofgren ble nevnt i forkant av sangen. Var Hegelmannen i svarte klær som styrte showet på dette tidspunkt. Litt etterpå satte de på Tom Sawyer med Rush, og det var helt konge! Første jeg gjorde da jeg kom hjem søndag var å sette på den 8)
    Send en melding til Roko eller Mteinum, de er sjefene her inne for slik musikk. De vet nok mer eksakt, kan det være Chris Jones - No sanctuary here?

YouTube - Chris Jones - No Sanctuary Here!

Jeg er ikke helt innenfor denne stilen, men prøver å veilede deg til riktig plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom rommet til Soundgarden flere ganger i løpet av helgen, og ene gangen ble det spilt en låt av Nils Lofgren (eller noe sånt, har ikke hørt om han før). Kul låt med bass og trommer. Noen som vet navnet på den?
    du hørte Nils lofgren live med <bass & drums>

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres ut som det kan ha vært "bass and drum intro"

"Nils Logren Band Live" (2003) CD 2, spor 9
    Spotify: Spotify: Nils Lofgren - Bass & Drum Intro

EDIT: Basse var visst før meg, skulle bare mangle med et slikt nick 8)

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke spotify ennå Og ikke er den på youtube heller... Men det ser unektelig ut til at dette er sangen ja :-D

Tusen takk alle sammen 8)

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og vips!, så var den cd'n bestilt 8)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt den på cdbaby

Nils Lofgren | Nils Lofgren Band Live | CD Baby

Newcomer latino99 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking En erfaring Rikere :)

Jeg vil bare takke for at jeg fikk denne mulilgheten til å hjelpe til med opp og nedpakking. Og se hvordan en messe virkelig ser ut "bak scenen"
    Dette var en erfaring jeg ikke angrer på selv om det ble endel tunge løft.
    Så hvile dagen derpå var obligatorisk.
    Litt små nervøs spes da bæringen kom til B&W 800 høyttalerene :shock:
    Litt for glatt underlag, sneakers og jeg kunne endt opp med et par ny høyttalere.
    Spørs om madammen hadde blitt så blid da....

Men som sagt mye spennende og høre på, og spes hos Soundwave, med de ikke så "små" Swans høyttalerene... lekkert design.
    DBOX og Hifiklubben, Imponert over Gallo sitt oppsett.
    Pen lyd fra Soundgarden med SA sine nyeste høyttaler m/hegel i oppsettet.

Men min drøem er B&W CM9 som Front. synd jeg ikke fikk testet de... Men kanskje neste gang.

Anbefalt skive og skaffe seg
    :
    Legend of the black shawarma / Infected Mushroom (spor 1 -3 og 10 hvis jeg ikke husker feil.)

SVS subbene var faktisk mindre enn jeg hadde forventet meg, så kanskje det går ann og lure en inn i stua allikevel ved neste innkjøp ;-)

Melder meg på til neste treff også samme hvor i det langstrakte landet vårt det blir neste gang.

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare slutte meg til de her som etterlyste mere "mid-fi", altså utstyr til en overkommelig pris.

Det var selvsagt noe, og jeg synes Hifi-huset og Yamaha var flinke til å ta med seg ikke bare det dyreste. Skuffet over mange andre, og spesielt Naim, som kun hadde med det dyreste.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en fin og interessant messe .

Er enig med flere av dere. Synes opplevelsen av denne messen var todelt. Noe var mindre bra og andre ting meget bra!

Jeg selv var der mye for å tilegne meg kunnskap. Og det fikk jeg. Imponert over projektor kunnskapen og demoen til han (husker ikke navnet) fra Hjemmekino . Ellers prøvde jeg å ta opp teamet rundt kabling og viktigheten av den, men det var som forventet et ømt tema :twisted:.

For å nevne et par opplevelser, så er jeg nok mest skuffet over den nye B&W 800 serien. Diskant og mellomtone var godt men i det nedre sjiktet falt den igjennom, Mulig rommet er en del av årsaken til det???

Et av de største opplevelsene var Gallo høyttalerne. Fantastisk lydopplevelse :-D

Gleder meg til neste messe!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vellykket lydmesse på Thon Hotel Triaden

Det har etter helgens messe kommet mange og meget hyggelige tilbakemeldinger fra både utstillere og besøkende,
    og det er tydelig at dette messekonseptet har falt i smak.

Konseptet med å ha projektor-shootouts, tekniske seminarer og ikke minst god lyd og gode musikkopplevelser i alle rom,
    har åpenbart vært vellykket.

Akkurat det gir arrangørene motivasjon og lyst til å gjøre dette også neste år, og da håper vi at vi klarer å finne plass til
    enda flere utstillere og aktiviteter.

Det vil også bli gjennomført en øket omfattende markedsføring i forkant av messen slik at enda flere lydinteresserte finner
    veien til neste års messe.

Vi vil rette en stor takk til alle utstillerne for en godt gjennomført messe hvor de besøkende fikk masse god og nyttig informasjon, i tillegg til godt gjennomførte lyddemonstrasjoner med særdeles vellykkede oppsett av utstyr.
    Det er faktisk sjelden man opplever en messe hvor det lydmessige nivået er så gjennomført høyt som denne gang.

Tusen takk også til de mange som stilte opp frivillig for å hjelpe til før, under og etter messen. Uten dere hadde dette knapt vært mulig å gjennomføre.
    Håper mange av dere kan stille opp også neste år!

Til sist er det også på sin plass å takke alle de besøkende for interessen, og for at dere var med på å gjøre messen interessant også for utstillerne. Utstillerne melder tilbake om et publikum som var sjeldent interessert og kunnskapsrikt,
    og et team av messehjelpere uten sidestykke i norsk messehistorie.

Vi vil rette en spesiell takk til:

Messens utstillere:
    Hi-Fi klubben
    Norsk Audioteknikk
    Yamaha
    Soundgarden
    HEGEL
    Hi-Fi Huset
    Special-Elektronik
    Audiocompaniet
    Ljudtema
    Hjemmekino - projektor shootout
    Oslo Hi-Fi Center
    Soundwave
    Lindberg Lyd - 2L
    Kirkelig Kulturverksted
    Panasonic 3D TV

Projektor shoot-out:
    Gorm Sørensen - profesjonell projektorkalibratør
    Bjørn Erik Forberg - Norsk Custom Installasjon

Tekniske seminar:
    Morten Lindberg - Lindberg Lyd - 2L
    Ole-Vidar Andersland - Bowers & Wilkins - Hi-Fi klubben
    Bent Holter - HEGEL - Soundgarden
    Kim Kristiansen - Dali - Hi-Fi klubben
    Morten Ringvold - Bladelius - Norsk Audioteknikk

Messehjelpere:

• Phatbull
    • OddB#2
    • SannaX
    • OddB#3
    • MrMyagi
    • Terrano
    • homecinema
    • B&W'eier
    • Jrgn
    • striky
    • Moon
    • Lena
    • latino99
    • Julie#1
    • tonheim
    • Alexsandra
    • opel_grevling
    • Martine
    • syrre
    • Siri
    • Bigtor
    • Julie#2
    • OddB#1

Og sist, men ikke minst Thon Hotel Triaden Lørenskog med sitt positive og serviceinnstilte personale,
    presentert ved Teknisk Sjef Jan Fjeld-Nilsen - for de fleste kjent som Scrooge.

På gjensyn!

Med vennlig hilsen,
    Kringlyd og Hjemmekino

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg på vei inn i Sal C.........

Lindberg Lyd - 2L v/Morten Lindberg forbereder en praktisk demo av sine innspillinger på Bluray,
    både i stereo og høyoppløst flerkanal, etter sin tekniske innføring for et engasjert publikum i Storsalen

Med så mange entusiastiske lyttere i salen, ble det nødvendig å dele seansen i 2 puljer,
    slik at alle sittende kunne ha "fri sikt" til alle høyttalerne - også bakkanalene.

På tide å trekke seg litt bakover......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det var et kanon opplegg , irriterer meg at jeg ikke snappa dette opp i forkant sånt at jeg kunne ordna meg fri fra jobb og blitt med på dette
    Hadde lett kjørt 6-7 timer fra vestlandet og brukt 1+1 døgn på dette , kan vi få litt mer markedsføring neste år ?
    Eller er det bare jeg som har sovet i timen ?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Markedsføringen blir nok bedre neste gang og kanskje bedre vær, snødde som pokker den dagen og lite koselig sånn sett. Ellers var messa som sagt veldig bra og håper på fler utstillere neste år. Da er det bare å se frem til Horten messen, stiller opp på den også for dette er virkelig moro.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har vært innom! Hyggelig reportasje her: Messe i Lørenskog (Oslo)

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •