Messe Triaden Lørenskog 27-28. feb 2010 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 99
    Newcomer Milo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker for en flott messe. Ble veldig imponert over PJ shoot out'en. Gorm kan sakenen sine :=) Det blir nok en Benq W5000 på meg nå. Utrolig hvor mye man får for pengene sine der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en flott messe, kjempebra tiltak! Positivt at mange bransjeaktører var på plass. Av seminarene fikk jeg dessverre bare med meg Hegel som var interessant nok, men fikk også pratet en del med Bent Holter etterpå (meget sympatisk herremann med klare meninger om hva som er viktig og mindre viktig for god lyd).

Mye bra lyd i de forskjellige rommene, dessverre var Naim rommet i mine ører en skuffelse. Jeg tror høyttalerne var splitter nye noe som neppe var et sjakktrekk og rommet var kanskje litt vanskelig også? Ihvertfall spilte det ikke slik jeg har opplevd Naim i andre omgivelser.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil takke for en flott messe hvor det var mye flott både å se og høre på.

Jeg synes det er flott å få se projektorene opp mot hverandre for å se sterke og svake sider ved de forskjellige.

Men for meg var nok det største høydepunktet på messen 3D skjermen til Panasonic WOW for en dybdefølelse og skarphet i bilde.Jeg tror det blir mange som kommer til å bli overrasket over den effekten som 3D gir.

Må prøve å få spart opp litt til de kommer 1mai :-)

Jeg vil også hilse så mye til alle jeg ble kjent med og takke for en flott helg.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Stemmer det at det i "3D rommet" ble brukt forholdsvis små og økonomisk oppnåelige Swans høyttalere?

Diva 4.2F
    Diva 4.2C

??

http://avforum.no/forum/arrangemente...ml#post1415833
    Det ble brukt Diva 6.2F som fronter, Diva 5.2C senter, Diva 5.2R bakhøyttalere og 1 stk. SVS PC12-pluss sub. Alt ble drevet av en Yamaha RXV1900 Receiver.

Roger
    Soundwave AS

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av engel
    Det ble brukt Diva 6.2F som fronter, Diva 5.2C senter, Diva 5.2R bakhøyttalere og 1 stk. SVS PC12-pluss sub. Alt ble drevet av en Yamaha RXV1900 Receiver.

Roger
    Soundwave AS
    Flott, Roger. Takk! Da ble det noe dyrere enn jeg hadde håpet

Men imponerende at det ikke ble "nødvendig" med mere krefter enn 1900. Normalt er vel slike messer fulle av effekforsterkere/monoblokker 'en-mass'

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg omsider har kommet meg sånn noenlunde i lodd og vater etter helgens strevsomme seanse, er det vel på tide å komme med en liten oppsummering av helgens inntrykk?
    Som jeg fra min side, oppfatter som bortimot udelt positive!
    Selv om jeg av "hotelltekniske" årsaker aldri noengang formådde å sette meg skikkelig ned hos noen av utstillerne for godlyd i stereo, så vil jeg uansett berømme alle de som fant det opportunt å stille opp!
    Jeg rakk i alle fall å veksle noen ord med de fleste bransjeaktørene, og som jeg så vidt kan skjønne, mer enn gjerne var interessert i å gjenta seansen.
    Og det er jo svært hyggelig å høre, som representant for hotellet som sådant!
    Like hyggelig var det jo også treffe gamle og nye venner, og spesielt morsomt var det jo også at "bigtor" med kompisfølge, fant anledning til å ta seg en tur over fjellet for et besøk! Et absolutt hyggelig og nytt bekjentskap!
    --
    Til slutt: La oss ikke glemme idealistene og "motorene" bak det hele; Kringlyd.no og bladet "Hjemmekino".
    Uten dere, hadde vel aldri helgens messe kommet i stand?
    Ei heller skal glemmes alle de som frivillig stilte opp for sjauing av tonnevis av utstyr!
    Takk til alle sammen fra en entusiast, som setter STOR pris på deltakelse, interesse, og engasjement!
    La gå at ikke "ett og alt" var på stell.
    Vi kan helt sikkert bedre. Bare vent til neste gang!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld så er det ikke hjemmekino.no som har vært samarbeidspartneren til Kringlyd, men bladet Hjemmekino. Det er to forskjellige ting.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, rett skal være rett!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, og takk for korreksen!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hvor mange besøkende ble det?
    Ingen som vil svare på dette?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det er så viktig for deg å fine ut av det, hvorfor mase her? Kanskje enklere å bare kontakte arrangøren i stedet? velkommen til kringlyd

Det kan jo hende at de ikke følger denne tråden? Selv aner jeg ikke hvor mange som møtte opp, annet enn at det stort sett var full trykk på det relativt store projektor-rommet hele helgen.

Til neste år håper jeg at alle de norske AV-mediene dras med på lik linje, for ellers klarer man neppe å trekke nok folk til at hele bransjen vi være med?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa jeg noe galt?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ca 600 besøkende i løpet av helgen har jeg fått vite, er jo ikke så ille det egentlig selvom det skulle vært enda flere men det må vilje til.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen kjære vennen min da...
    Høres ut som og virket som at så pass mange stilte opp at det burde komme en gjentakelse til neste år, eller?
    Jeg følte dette var veldig bra, jeg kan jo ta feil, men tror ikke det.
    Flott gjenomført arangsemang generelt sett. Noen klager blir det altids, det får man ta til etteretnhing. Uansett håper jeg at jeg kan glede meg til neste år?

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personling, det samme gjelder de jeg var der sammen med, syntes dette var et dårlig og mindre vellykket arrangement - absolutt ikke verdt pengene.

Litt for mye sært og lite tilgjengelige produkter. Savnet de i øvre forbrukersjiktet, samt at det var lagt litt for mye vekt på "lukkede" rom. Også altfor få utstillere og liten plass. Det hele ble et trangt og kjapt besøk, som var mer eller mindre bortkastet.

Det som var positivt var projektor-shootouten, men savnet der å et "opplyst" rom med litt flere produkter og en løsere form.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Først og fremst en stor takk til alle som har gjort denne messen mulig!
    Overaskende mye snaks å se og lytte til, og kan det komme noen få aktører til neste år samt en økning av publikum, så har vi en messe av skyhøy kvalitet.
    De fleste hifi aktørene hadde svinedyre anlegg, noe som blir <bare høre og ikke kjøpe> for de aller fleste, så jeg håper mange aktører tør å stille ut mer budsjett produkter neste år, som kanskje sjokkerer publikum positivt. ingen ting er bedre enn å finne noe nytt som en kan ha råd til.
    Må gi Hi-Fi Huset ros for at de stilte ut flere dusin høyttaler par, samt elektronikk fra et par tusen og opp dit de fleste av oss ikke lenger har råd.
    Heller det enn å stille med 1 par høyttalere til 180 tusen.
    Vi ses neste år garantert for dette var så bra at det ga mersmak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker arrangørene for en flott messe. Var med "bak kulissene" og sjauet + kjørte litt skyttel for å hente utstyr. Til dere som klager, vet dere hvor mye jobb det er å arrangere en slik messe? I tillegg kostet det 100 kr å komme inn, noe som burde være en absolutt levelig sum. Det er klart visse ting kunne vært enda bedre, men kan vi ikke alle komme med konstruktive forslag til arrangørene, slik at vi alle bidrar til å få en skikkelig messe i Oslo området? Kanskje arrangørene til og med setter pris på det, så de kan forberede neste års messe til å bli enda bedre?
    Det var mange folk som stod på time etter time og det befant seg masse kompetanse der oppe. Det var også veldig hyggelig å møte både meningmann og aktører som alle var interessert i god lyd og bilde
    Jeg melder meg gjerne frivillig igjen!

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom rommet til Soundgarden flere ganger i løpet av helgen, og ene gangen ble det spilt en låt av Nils Lofgren (eller noe sånt, har ikke hørt om han før). Kul låt med bass og trommer. Noen som vet navnet på den?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddB
    Var innom rommet til Soundgarden flere ganger i løpet av helgen, og ene gangen ble det spilt en låt av Nils Lofgren (eller noe sånt, har ikke hørt om han før). Kul låt med bass og trommer. Noen som vet navnet på den?
    Det er en standard Audiofil låt, Keith Dont go heter den.

YouTube - Nils Lofgren - Keith Don't Go - unplugged

Stemmer?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en virkelig tøff messe og skulle virkelig likt å hatt muligheten til å oppleve dette. Kanskje neste gang?

Angående det med rådyre anlegg, så ser jeg meget positivt på det. Jeg finner det meget artig å se og høre anlegg jeg vanligvis aldri ville få sjansen til å oppleve. Noen ganger blir jeg sittende å bare nyte og drømme, mens andre ganger ler jeg litt lettet inni meg da jeg synes jeg har bedre lyd hjemme og til bare en brøkdel av prisen.

Hvor mange ganger i livet vil man liksom få oppleve de Swans-høyttalerne parret med 6(!) SVS ultra?

Ellers er det absolutt interessant med komponenter i "realistiske" prisklasser også, men ofte på messer er rommene såpass uegnet at det ikke spiller optimalt uansett. Men det er selvsagt alltid kult å se ting med egne øyne eller få et inntrykk av hvordan det låter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •