Messe Triaden Lørenskog 27-28. feb 2010 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 99
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hva er det D-Box stolen gjør?
    120.000,- så må det være noe helt spesielt, og ikke bare noen rumperistere som ligger og dirrer.
    Les her: D-BOX
    Kort fortalt er dette et system som sørger for fysisk bevegelse i stolen som samsvarer med handlingen i filmen. Dette gjøres ved hjelp av hydrauliske sylindre og en spesiell prosessor. Det er kun filmer som er kodet for D-box motion code som får denne effekten, og heldigvis er listen over støttede filmer blitt ganske lang...

I tillegg til at prosessoren og selve mekanikkene så benytter D-box stoler av premium kvalitet. Dette er et absolutt krav siden stolene må tåle mye juling. Det gjør sitt til at prisen blir som den blir.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opelgrevling og undertegnede var og hentet den stolen dere ser på bildet. Stol med transportkasse veide 210kg og den måtte lastes med truck inn på bilen, så som AK sier...dette er ikke noe Jysk stol.
    Det skal sies at dette er "state of the art" stolene de hadde med seg på messa, og ifølge representanten kommer det også billigere stoler som er klargjort for D-box.
    I det hele tatt tilføyde dette en ny dimensjon til filmen. Når Mr.Bee (Beemovie) sitter fast på tennisballen og den spretter i bakken var det mange smil å spore fra de som satt i stolene
    Så når 3D kommer for fullt og du har disse stolene, så mangler det vel bare vannsprut og vindeffekter. Kult var det

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordensskyld er stolene laget av Cinematec og er av typen Azzurro, og jeg kan bekrefte at kvaliteten er svært høy (produsert i Tyskland)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger til et par bilder til av noe av det som var/er på messa...

-bilde1-jpg

-bilde2-jpg

-bilde3-jpg

-bilde4-jpg

-bilde5-jpg

-bilde6-jpg

-bilde7-jpg

-bilde8-jpg

-bilde9-jpg

-bilde10-jpg

-bilde11-jpg

Etter mine preferanser og min smak så var det 802 Diamond som spilte best på messa. Swansoppsettet spilte også bra, men hvem har plass til å stacke 6 SVS'er i rommet sitt...:lol: Swans'ene uten SVS'ene falt ikke inn under det jeg kaller stram og kontant bass, men det kan det forsåvidt være mange årsaker til; rom og elektronikk for å nevne to.
    Forøvrig er jeg litt enig med kommentaren lenger opp når det gjelder pris på oppsettene det ble spilt på. De færreste av publikum på denne messen er i kundegruppen for å kjøpe stereoanlegg til 500k (tror jeg...) så det hadde vært mer interessant å hørt på oppsett med litt hyggeligere pris. Ett eksempel er B&W der de hadde med 805 og 804 Diamond, men som det ikke bli spilt på i går i alle fall. Muligheten er jo der i dag, men det hørtes ikke ut som B&W representanten hadde tenkt å sette opp de mindre modellene.
    Til tross for dette må man vel kunne si at messa er en suksess og vi ser fram til neste år med nye produkter og ikke minst nye bekjentskaper i AV-miljøet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk treff, lærte mye av Projektor fremvisningen til Gorm. Utrolig hvor mye projektor man får kun ca 20000kr. Syns Epson EH-TW5500 tokk seg meget godt ut i dette romme, bedre enn de andre jeg så. Klarere bilde og bedre på bevegelse. Hadde vist nokk en bilde prosessor som faktisk virket etter det jeg kunne skjønne, men ikke ta mine ord for godt fisk, jeg har ikke peiling på projektorer over hode.

Retter en takk til arrangørene og alle dere som bidro til et fantastisk treff. Håper det blir flere hjemmekino messer i fremtiden, dette trenger vi!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D-oppsettet:

-_dsc2266-jpg

3D-demo, av åpenbare grunner fremstår bildet blurry uten briller

-_dsc2268-jpg

-_dsc2271-jpg

På med brillene:

-_dsc2275-jpg

-_dsc2282-jpg

-_dsc2284-jpg

-_dsc2288-jpg

-_dsc2296-jpg

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hva er det D-Box stolen gjør?
    120.000,- så må det være noe helt spesielt, og ikke bare noen rumperistere som ligger og dirrer.
    Var vel egen software og alt til de stolene, og de stolene har masse hydraulikk, så blir på en måte som en simulatorstol. Jeg syntes det var grise kult iallefall, men om jeg hadde betalt 120K for en sånn stol, hadde aldri i verden skjedd. 8-)

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en bra messe!
    Det eneste jeg savnet var en oversikt over hva/hvem som var hvor..

Jeg så/hørte ikke på så mye, men var der mest pga. prosjektor shootout. Kjempebra å kunne sammenligne de mest aktuelle prosjektorene før man bestemmer seg. Men desverre ble jeg bare enda mer usikker - alle har sine fordeler og ulemper. Men nå vet jeg hvertfall om de! Også artig å se forskjell på prosjektor til 11000 sammenlignet en av de beste som finnes til 60000.. Ekstra takk til Gorm som delte masse nyttig kunnskap om prosjektorene og kalibrering!

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -_dsc2276-jpg

-_dsc2305-jpg

-_dsc2308-jpg

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer derfra nå. Mye gromlyd, eller ihvertfall gromanlegg, til grompris(!).

Personlig ble jeg vel mest imponert av Gallo høyttalerne og det oppsettet de hadde der, men det var jo stas å få oppleve andre høyttalere og oppsett man bare hadde lest om før. Jeg hadde faktisk ikke hørt ordentlig på Martin Logan før, og det var også imponerende. Hi-Fi Klubbens B&W + Classé anlegg låt så klart bra, og det samme gjorde så absolutt Oslo Hi-Fi Centers Adyton anlegg, men felles for alt dette var dette med prisen da... Men gøy å høre.

Jeg syntes vel Hi-Fi Klubbens rom var litt plaget med resonanser når de skrudde opp lyden litt, så det trakk nok ned litt. Swans, Hegel og SVS låt så absolutt bra, men med tendenser til litt skarp mellomtone/diskant til tider (men jeg tror det var den ellers imponerende centeren til Swans som ble drevet litt for hardt et par ganger, for i stereo hørte jeg ingen slike tendenser). Tror ikke rommet var optimalt når det gjaldt bassen heller. Men for all del bra 'overall'.

Av tekniske 'duppeditter' er jeg glad jeg fikk med meg 3D-TV demoen. Det var faktisk imponerende, og for de som lurer på om man får noen effekt på så liten skjerm som ca. 50", så kan jeg si at JO, det får man! F.eks. var det en undervanns-sekvens der, og det var en imponerende dybde i bildet; det var rett og slett som å se inn i et dypt akvarium, og ikke en TV(!).

D-Box var også gøy; man fikk helt klart en ekstra dimensjon til filmen. Større innlevelse, uten at bevegelsene ble 'tivoli-overdrevne'.

Sikkert mer man kunne nevne, men. Alt i alt en bra messe - kanskje litt få utstillere, men det kan jo nesten ikke bli mange nok. Og dyre anlegg er kult å oppleve, men man skulle nok ha satt opp noen billigere også, synes jeg. Men innenfor de relativt små rommene var det vel ikke så mange muligheter til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne gangen fikk jeg vært med å pakke ut godsakene, og det anbefales til alle! Det er så mye som skjer rundt dette at læringskurven er svært bratt for en slik som meg, dessuten var det hyggelig å treffe andre entusiaster.
    Jeg fikk nok min beste opplevelse fra 802D. Synes det er mange som sier at Classe ikke yter disse høyttalerne rettferdighet, men da lurer jeg virkelig på hvordan de låter med perfekt match! Det var også artig å høre Geir Tømmerviks lidenskapelige forhold til kabler, riktige sikringer og verdien av å høre høyttalere på 250 meters avstand.
    Gorm, du var et hyggelig bekjentskap - faglig god, flink til å forklare, og du møter publikum på en veldig fin måte.
    Synd det var så dårlig vær på lørdag, for et arrangement som dette fortjener all den hjelpen det kan få.
    Forøvrig var vel ikke de dyre stolene drevet hydraulisk, men ved hjelp av luft (pneumatisk)......

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonheim
    Forøvrig var vel ikke de dyre stolene drevet hydraulisk, men ved hjelp av luft (pneumatisk)......
    I følge D-Box er det "electro-mechanical actuators"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er ikke så mange jeg kjenner i dette miljøet, men traff på vårt æresmedlem her Devilej. Han var i slaget og go formen var på plass. Hei igjen til deg mister.
    He he. Hørtes flott ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hyggelig og være på Triaden igjen sammen med masse andre AV interesserte personer, møtte masse gamle kjente og fikk stiftet et par nye bekjentskaper. Så en stor takk til Flagerborg og RoKo som har stått på for å få til arrangementet!!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette har gått meg hus forbi.. :? Ikke at det har gjort alt for mye, har ligget syk på sofaen hele helga så hadde ike orket å delta uansett desverre.

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De der d-box stolene var helt rå.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også rette en stor takk til AVshop som greide å levere både Sony HW15 og Benq W5000 til messen. Uten deres hjelp hadde det blitt kjedelig i projektorrommet
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker med dette å rette en stor takk til de som klarte å lage dette for oss entusiaster...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange besøkende ble det?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at det i "3D rommet" ble brukt forholdsvis små og økonomisk oppnåelige Swans høyttalere?

Diva 4.2F
    Diva 4.2C

??

http://avforum.no/forum/arrangemente...ml#post1415833

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •