Demo av Snickers Is i Kristiansand?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demo av Snickers Is i Kristiansand?

Hallo folkens!

Vet ikke hvor mange medlemmer det er i denne kategorien/fylket, men særlig aktive er vi ikke.

Jeg har nå lest guiden til Snickers-is ang romkorreksjon, som er bare en av flere guider innen forskjellige emner. Snickers innehar utvilsomt veldig mye kunnskap. En ting er romkorreksjon, men han er jo først og fremst kjent som høyttalerkonstruktør. Nå i senere tid også som produsent av forsterkere. Det er jo han som er Midgard Audio.

Jeg sysler litt med ideen om å få han ned til landsdelen og fortelle/forelese om et emne eller emner som kan være av interesse. Nevner bare fort og galt om emner jeg ser for meg han kan mer om enn de fleste av oss:
    - Høyttalerkonstruksjoner. Typiske feil man gjør, fordeler/bakdeler med konstruksjoner, elementtyper, frekvensganger, spredning osv.
    - Hvordan høyttaler og forsterker jobber sammen. Forsterkertypers oppbygning, fordeler/bakdeler, dempninger, fasevinkler etc. Hva det er som gjør klangmatching viktig.
    - Romkorreksjon. Hva påvirker lyden i rommet, hvorfor påvirkes dette, hva skjer i de forskjellige frekvensområdene, hva er lurt/dumt å gjøre, hvordan virker de automatiske romkorreksjonene.

Det er garantert flere emner enn dette som kan fenge. Jeg har ikke henvendt meg til Snickers is for å høre om han i det hele tatt er interessert eller har tid til dette. Nå i første omgang er det bare for å lodde litt stemning.

Samtidig som han holder foredraget ser jeg for meg at han demonstrerer noen av hans produkter. På den måten får han litt igjen for det selv også. Jeg baserer meg ikke på at han skal gjøre dette gratis, ei heller at han tar de store kostnadene for det.

Jeg vet ikke hvor vi eventuelt skulle være for å få til dette. I Kristiansand er det bare HiFi Centerkjeden og PM Audio som leverer lyd og bilde litt utover Elkjøp oppsettene.

Jeg sysler litt om å prøve å få til en av de mindre kinosalene på Fønix. Muligens Fønix også vil benytte sjansen til å demonstrere litt av sitt utstyr? På den andre siden blir kanskje det noe vel eksklusivt.. Blir vi bare fire interesserte koker jo det ut i kålen. På den andre siden så kan vi jo invitere alle som er interesserte når man har noe mer håndfast å gå ut i fra.

Ser for meg å sette av en lørdags ettermiddag til dette.

Hvordan høres dette ut?

Mvh Dan

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette hørtes interesangt ut.
    Men hvor i kristiansand ligger PM audio?

Vi har jo AV Center som har fine lokaler, og det nye lokalet til Hifi centerkjeden er jo også flott. Begge disse er gode kandidater.

Jeg kan ikke love noe fra min side, men er veldig interesert.
    Jobber på sjøen så er mye frem og tilbake med når jeg er hjemme.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som denne tråden ble startet for over 1 år siden, og det har skjedd mye på den tiden......

Men - jeg er med - og det er skjedd litt i Kristiansand by det siste året - mtp. forhandlere og lokaliteter

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg bomma visst på året, men hadde vært artig å fått til noe. ;D

Jeg bare så igjennnom om det var noen tråder fra Vest Agder, og om ikke vi kan prøve å finne på noe en gang.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å se at det er litt interesse for dette! Skal se om jeg får endret overskriften til Kristiansand/Sørlandet for å tiltrekke flere lokale medlemmer.

I tillegg til Hi-Fi Center kjeden og PM Audio så har Hi-Fi klubben, AV Centeret og Maxwell hifi kommet til byen i 2007. Bang & Olufsen har også åpnet egen butikk.

Når det gjelder Snickers is så er jo han egen produsent, og dermed en konkurrent til byens butikker -med tanke på lokaler. Men jeg skal sjekke litt i helgen rundt dette og gi tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro, kunne virkelig trengt meg opplæring på romkorreksjon og sub kalibrering

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det noe mer her? Eller ble det noe av det?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke på dette som noen umulighet.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt klar for demo :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra at det vises interesse for dette! :-D

Har sendt pm til Snickers-is nå hvordan det evt passer for han over nyåret. Deretter er det å finne passende lokale å ha dette i. Det siste er kanskje det vanskeligste, men noe bør vi få til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe nytt her...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Ser noen med rette har etterlyst svar her. Har vært i kontakt med Snickers-is og med Soundgarden denne våren, men jeg har ikke fått tid til å få til noe mer håndfast. Vi har diskutert helger, lokaler og antall som kunne passe, og flere enn meg har hatt travle dager denne våren.

Soundgarden ble kontaktet pga størrelsen på demorommet, og kun derfor. Egentlig tror jeg kjedelokaler må utgå, pga potensielle konflikter med utstyr som ikke markedsføres av kjeden.

Jeg håper og regner med bedre tid over sommeren for egen del. Om en mann eller to har lyst til å hjelpe til med dette, så ta gjerne kontakt.

Ha en ellers fortreffelig sommer alle sammen. Dette innlegget skrives i shorts på terrassen. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •