Kalibrerings hjelp av proffer. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 88
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er slett ingen dum ide Snickers-is. Problemet er vel at det utstyret han bruker er ganske dyrt. Siden han sikkert er en meget opptatt person, hvem andre kunne vi ha spurt om hjelp?
    Slikt utstyr er dyrt, og en må regne med minimum 10.000 for bra utstyr. Jeg tror desverre ikke det er så mange som gjør slike jobber foruten de professjonelle, og da koster det fort ganske mye penger.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ok. Så da har ikke en sub som trenger hjelp?
    Jeg ser vel mer eller mindre på suben min som en syklist i tour de france ser på en trehjulssykkel med spiderman merker på, kun et leketøy. Jeg føler ikke det er verdt og betale for at noen ser på CV suben. Men projektoren er en annen sak igjen, den er litt mer "verdt" i mine øyne. Så lenge ikke det koster skjorta seff:twisted:

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del trenger ikke bare kalibreringshjelp... Jeg trenger sårt romkonstruksjonshjelp også...

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg for min del trenger ikke bare kalibreringshjelp... Jeg trenger sårt romkonstruksjonshjelp også...
    Jeg sitter å tenker på gutta på tabs i sarpsborg.Han som driver lyd-delen der er dyktig på både PA lyd og studio.
    Hjemmekino er jo ikke noe de driver med til daglig,men det skulle ikke forundre meg om han kunne komme med noen kvalifiserte tips til rommet ditt.
    Ta deg en tur innom butikken i pellygata i sarpsborg og spør etter Bjørn Skjelin.
    Jeg vet ikke om han kan hjelpe deg,men jeg vet han er dyktig på lyd og da har han vel litt grei på rom også ettersom det har mye å si på lyden.
    Skader iallfall ikke å spørre ..kanskje kjenner han en som kjenner en osv,osv...

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, Kjeksen. Noen som har hørt med Eddie om han vil ha hjelp med projektor og sub?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hiver meg på som interessert. Hadde vært veldig greit å vite om noen lydguruer i Sarpsborg-distriktet.

Skader ikke å begynne å tenke i slike baner nå, selv om kinorommet mitt ikke blir ferdig på mange måneder enda.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Plumber! Det kan være gull verdt når det nærmer seg rive/byggestart.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Den er grei, Kjeksen. Noen som har hørt med Eddie om han vil ha hjelp med projektor og sub?
    Da vi var hos han en tur virket han interressert! Det som forundrer meg er at han ikke har funnet veien inn på denne delen av forumet. Skal si til han neste gang jeg ser han er på messenger at han skal ta seg en tur og registrere seg på Østfold her.

Ha en god natt imens:P

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler meg ikke som noen ultimat kunnskapskilde, men jeg opplever en ting som jeg finner litt rart. Jeg får en del PM med ulike spørsmål, og det kan virke som om folk virkelig føler de må jobbe med å overtale seg selv til å spørre noen. Betyr det egentlig at folk kvier seg for å hive inn en PM med spørsmål om en samfylking kan ta turen over på et stykke sjokoladekake og en hifiprat en kveld? Man kan vel ikke få noe værre enn nei?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok fort være slik, Snickers-is. :-? Det skal selvfølgelig ikke være slik, men når man er nykommer på et forum så blir det ofte sånn.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mye av det samme fenomenet som forårsaker at mange av oss aldrig stopper og spør etter veien Snickers-is . Tenkte jeg skulle prøve å bestikke deg med en pizza eller noe en gang i framtiden hvis du kunne tenkt deg å svinge innom og gi meg noen råd angående rommet mitt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker pizza

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg føler meg ikke som noen ultimat kunnskapskilde, men jeg opplever en ting som jeg finner litt rart. Jeg får en del PM med ulike spørsmål, og det kan virke som om folk virkelig føler de må jobbe med å overtale seg selv til å spørre noen. Betyr det egentlig at folk kvier seg for å hive inn en PM med spørsmål om en samfylking kan ta turen over på et stykke sjokoladekake og en hifiprat en kveld? Man kan vel ikke få noe værre enn nei?
    Det er kanskje slik at en del ikke er spesielt stolte av anlegget sitt, og kvier seg for å invitere feinschmeckere/eksperter hjem til sitt relativt billige system?

Eller like ille: Hvis eksperten flytter høyttaleren 15 cm og sier " ble lydbildet noe helt annet" og du bare nikker og smiler og egentlig ikke har hørte noe forskjell i det hele tatt - den er jeg litt redd for :-)

---

Når dette er sagt, så har jeg inntrykk av at Snickers-is er en grei og hjelpsom kar som man ikke trenger å være (så veldig) redd for... Kanskje til og meg jeg tør å invitere ham på kake hit til Særp en gang. Hender kanskje han er innom byen en tur likevel...?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du kommer til å få endel PM'er framover snickers:-D

Du traff nok spikeren på hodet med det innlegget der for min del iallfall,føler meg litt "dum" og uvitende i forhold til mange andre her på forumet..MEN jeg har veldig lyst til å lære mer og da må man bare krumme nakken å hoppe i det!..Du vil med stor grad av sikkerhet motta en PM fra meg i overskuelig framtid

...Og jeg er veldig glad i både pizza og kake!

(får sikkert en kommentar fra kjeksen til den siste linjen der etterhvert:-D )

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Ser ut som du kommer til å få endel PM'er framover snickers:-D

Du traff nok spikeren på hodet med det innlegget der for min del iallfall,føler meg litt "dum" og uvitende i forhold til mange andre her på forumet..MEN jeg har veldig lyst til å lære mer og da må man bare krumme nakken å hoppe i det!..Du vil med stor grad av sikkerhet motta en PM fra meg i overskuelig framtid

...Og jeg er veldig glad i både pizza og kake!

(får sikkert en kommentar fra kjeksen til den siste linjen der etterhvert:-D )
    Jeg kan bekrefte at Plumber'n er kretsmester for speidere kull 87 i kake og pizza spising, og har ved flere anledninger visst at han fortsatt holder koken på det området. Blander man ost, kjøttdeig, pepperoni og løk med et godt anlegg eller en fin film purrer Plumber'n som en pusekatt og blir glad... :P hehe...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått greie på noe eller eksu?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må desverre utsette det, grunnet at min dvdspiller er blitt enda mer forsinket. Bestilte en Denon 2930 andre uken i desember, og igår ringte jeg HFK og lurte på om de hadde hørt når den kom. Fikk da beskjed om at den ville komme rundt den 15 februar. :?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt å måtte vente på dvd-spiller ja!
    Kjeksen var her en tur i går kveld og da flyttet vi på SVS'n min og det hjalp mye her i stua,hylla på badet 8 m unna datt ned:-D

Så nå står nok innkjøp av radioshack og behringer høyt på listen her i gården så si ifra når du har snakket med patruljen.

Vi kan jo alltids prøve litt selv også så si bare ifra om du har lyst på besøk så kan vi prøve og feile litt og se om vi får til noe mens vi venter på ekspertisen:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok handlet inn en radioshack og behringer her også. :-D