Østfold, Treff osv... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 380
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen skal du være eksu!
    Jeg har ikke kommet så langt att jeg har fått tatt målinger av frekvensresponsen engang.Har vært på Clas Ohlson i dag og kjøpt noen kabler og overganger så jeg får koblet sub og RadioShack til laptop'en.

Ble det forbedringer med Behringer'n da?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det ble det. Fant også ut at jeg må flytte på suben, så da blir det til å gjøre alt på nytt. ;-)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Østfold treff.

Jeg er forholdsvis fersk når det gjelder Hjemmekino / Hifi, kjenner ingen med den samme interessen heller. Det hadde vært veldig gøy med en treff for å bli kjent med de andre i Østfold med den samme " galskapen ".

Jeg jobber skift og dermed 2 av 5 helger, men med litt flaks så kunne det jo hende at passet for meg å bli med.
    Ellers så kunne jeg tenke meg å ha en treff her hos meg, men da jeg kun har stuekino uten god lys kontroll er jeg avhengig av at det skjer på den mørke årstiden.

Det er kanskje frekt, men de fleste av dere sitter med mye bedre kunskap om justeringer ol. så det kunne jo hende at jeg kunne få noen tips av dere etterhvert. Som for eks.har selv kjøpt meg en dig.Radio shack men har ikke peiling på hvordan jeg skal bruke den for å opptimalisere lydbildet.

Leste et innlegg i fra Snickers-Is om å ikke være redd for å ta kontakt som nybegynner, så dermed tar jeg sats og håper å få være med i det gode selskap.

Ser fram til nye bekjentskaper!

mvh
    Vidar:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Jeg er forholdsvis fersk når det gjelder Hjemmekino / Hifi, kjenner ingen med den samme interessen heller. Det hadde vært veldig gøy med en treff for å bli kjent med de andre i Østfold med den samme " galskapen ".

Jeg jobber skift og dermed 2 av 5 helger, men med litt flaks så kunne det jo hende at passet for meg å bli med.
    Ellers så kunne jeg tenke meg å ha en treff her hos meg, men da jeg kun har stuekino uten god lys kontroll er jeg avhengig av at det skjer på den mørke årstiden.

Det er kanskje frekt, men de fleste av dere sitter med mye bedre kunskap om justeringer ol. så det kunne jo hende at jeg kunne få noen tips av dere etterhvert. Som for eks.har selv kjøpt meg en dig.Radio shack men har ikke peiling på hvordan jeg skal bruke den for å opptimalisere lydbildet.

Leste et innlegg i fra Snickers-Is om å ikke være redd for å ta kontakt som nybegynner, så dermed tar jeg sats og håper å få være med i det gode selskap.

Ser fram til nye bekjentskaper!

mvh
    Det er veldig hyggelig at flere ønsker å treffes her inne. Denne tråden har vært litt død, og det er synd da det må være en hel del østfoldinger med denne interessen. "eksu" bor i halden så vidt jeg husker. Bestemmer du deg for å invitere til en kinokveld hos deg kommer jeg gjerne en tur. Du er sef hjertelig velkommen innom hos meg i Askim ved anledning også.

Det hadde vært gøy å fått til en lørdag med et hifi-tema en plass i østfold på formiddagen (hifiklubben e.l.) og noen øl utover kvelden. Fylket er ikke større enn at det skulle la seg gjøre for de fleste
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skulle det bli noe så er også jeg helt klart med på noe slikt dersom det skulle falle på et tidspunkt som passer. Dette har det jo blitt pratet om lenge nå så synd dersom det skulle falle bort i grus enda en gang.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer devilej at jeg er fra Halden. Jeg holder på å gjør litt om på min hjemmekino, men når den er klar kan jeg alltids ta noen demo'er for de som har lyst. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysten til en hyggelig kveld med film og litt hifi-prat er alltid til stede:-D
    Ser ut til at Halden er best representert fra Østfold om dagen...... Billigere å stikke over til Svinesund å handle hifi.......:wink:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer i fra Klipsch ?

Jeg har i lengre tid vurdert å bytte ut min B&W HTM2 center mot en HTM2 D, men da dette er en stor innvistering for en center så tenkte jeg at jeg kansje skulle lytte til noe annet først. Føler at om jeg først har kjøpt denne så er det ingen vei tilbake, da blir det 803 D eller 802 D en gang i framtiden.

Har derfor avtalt med forhandler om hjemlån av Klipsch RF-83 i helgen for å få litt inntrykk. Det koster omtrentlig like mye for RF-83 og RC-64 som for bare HTM2 D.

Er det noen som har erfaringer i fra Klipsch som kan dele noe av dette med meg? RF-7 er vel også muligens et alterativ vil jeg tro ?

Jeg har MA 6.1 blokker til å drive dette med, så det burde være kraft nok. Desuten skal jo dette være lettdrevne høytalere.

Disse høytalerne er jo en smule større en min B&W 804, så det blir nok å behandle kona pent en stund for å få kodkjenning til dra disse inn i stua på fast basis.
    mvh

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nølle
    Jeg har i lengre tid vurdert å bytte ut min B&W HTM2 center mot en HTM2 D, men da dette er en stor innvistering for en center så tenkte jeg at jeg kansje skulle lytte til noe annet først. Føler at om jeg først har kjøpt denne så er det ingen vei tilbake, da blir det 803 D eller 802 D en gang i framtiden.

Har derfor avtalt med forhandler om hjemlån av Klipsch RF-83 i helgen for å få litt inntrykk. Det koster omtrentlig like mye for RF-83 og RC-64 som for bare HTM2 D.

Er det noen som har erfaringer i fra Klipsch som kan dele noe av dette med meg? RF-7 er vel også muligens et alterativ vil jeg tro ?

Jeg har MA 6.1 blokker til å drive dette med, så det burde være kraft nok. Desuten skal jo dette være lettdrevne høytalere.

Disse høytalerne er jo en smule større en min B&W 804, så det blir nok å behandle kona pent en stund for å få kodkjenning til dra disse inn i stua på fast basis.
    mvh
    Ettersom du har en ganske omfattende utstyrspakke og er sugen på å teste ut litt nytt utstyr anbefaler jeg deg å starte en egen tråd under "Hvilket utstyr har AV-forums medlemmer" Der vil spørsmålene og kommentarene dine bli mye mer synlige for alle.

Her tror jeg du må ta litt hensyn til hva du bruker anlegget mest til, og hva du ønsker å gjøre forsterkermessig fremover. Jeg har selv bestemt meg for å gå for Klipsch i kinoen, men dette anlegget brukes bare til film. I et hifi-relatert anlegg hadde jeg personlig aldri valgt RF-83 fremfor 803D. Dette blir vel en smaksak, men etter min mening er den ca 3 ganger så dyre 803D en hifi-høyttaler som stiller i en helt annen divisjon. Brukes anlegget derimot det meste av tiden til film ville jeg valgt Klipsch. Dynamikken i RF-83/RC64 er vanskelig å slå på dette området. Priseforskjellen er også lei å forsvare på et kinoanlegg. Dette både på høyttalere og forsterker da B&W er tungdrevene. Tviler på at du ville bli fornøyd i lengden med Midgard på 803D, eller enda værre.... 802D.
    Hvor lenge har du Klipsch i hus? Du må ha i bakhodet at dette er høyttalere som bør spille kontinuerlig i minst en uke før du kan gjøre en reel test. Har lest at folk bruker så mye som 500 til 1000 timer på innspilling av disse.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hør på devilej, hvis dere vil ha en god treff side for Østfold, så la det kun være det, ikke la den fylles opp med andre ting..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ettersom du har en ganske omfattende utstyrspakke og er sugen på å teste ut litt nytt utstyr anbefaler jeg deg å starte en egen tråd under "Hvilket utstyr har AV-forums medlemmer" Der vil spørsmålene og kommentarene dine bli mye mer synlige for alle.

Her tror jeg du må ta litt hensyn til hva du bruker anlegget mest til, og hva du ønsker å gjøre forsterkermessig fremover. Jeg har selv bestemt meg for å gå for Klipsch i kinoen, men dette anlegget brukes bare til film. I et hifi-relatert anlegg hadde jeg personlig aldri valgt RF-83 fremfor 803D. Dette blir vel en smaksak, men etter min mening er den ca 3 ganger så dyre 803D en hifi-høyttaler som stiller i en helt annen divisjon. Brukes anlegget derimot det meste av tiden til film ville jeg valgt Klipsch. Dynamikken i RF-83/RC64 er vanskelig å slå på dette området. Priseforskjellen er også lei å forsvare på et kinoanlegg. Dette både på høyttalere og forsterker da B&W er tungdrevene. Tviler på at du ville bli fornøyd i lengden med Midgard på 803D, eller enda værre.... 802D.
    Hvor lenge har du Klipsch i hus? Du må ha i bakhodet at dette er høyttalere som bør spille kontinuerlig i minst en uke før du kan gjøre en reel test. Har lest at folk bruker så mye som 500 til 1000 timer på innspilling av disse.

Takker for tilbakemeldingen Devilej, tenkte nok etter at jeg hadde postet innlegget, at den muligens var under feil tråd. Jeg får kanskje vurdere å starte en egen tråd over mitt eget anlegg slik du beskriver.
    mvh

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem hiver seg ut og arrangerer det første lille treffet?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mange som kastet seg over stafettpinnen :-D Hos meg er jeg dessverre midt i utskiftninger og innspilling, men det hadde vært gøy om vi kunne fått til noe hos en leverandør. Hva med en presentasjon av capri en kveld Snickers?? Om de nærmer seg ferdige da......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg får ferdig min hjemmekino skal jeg forsøke å arrangere noe. Kan ta litt tid før jeg blir ferdig da økonomien, jobb og andre vedlikeholdsprosjekter legger en demper på fremdriften.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ikke så mange som kastet seg over stafettpinnen :-D Hos meg er jeg dessverre midt i utskiftninger og innspilling, men det hadde vært gøy om vi kunne fått til noe hos en leverandør. Hva med en presentasjon av capri en kveld Snickers?? Om de nærmer seg ferdige da......
    Ja, så absolutt. Skal hive ut en invitasjon så snart de er ferdige. Tror det er noen som vil bli overrasket over noen av endringene som har funnet sted.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spennende ut, Snickers-is. Lurer veldig på Capri-endringene.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, så absolutt. Skal hive ut en invitasjon så snart de er ferdige. Tror det er noen som vil bli overrasket over noen av endringene som har funnet sted.
    Spennende.... Gleder meg :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Dette høres spennende ut, Snickers-is. Lurer veldig på Capri-endringene.
    Hvordan kan du lure på endringene når du ikke har hørt utgangspunktet?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, det må være et paradoks, ja.

Men faktum er:
    1. Nei, jeg har ikke hørt dem.
    2. Jeg lurer på hva endringene består i.

Skjønn det den som kan.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers-Is sine Capri blir uten tvil en spennende opplevelse å høre. Jeg kommer aldri til å glemme en liten demo jeg fikk hjemme hos med oberon på de digre ht hans, haka hang lenge nede på knæra.

Men, en liten tanke, er det ingen andre som har lyst til å arrangere ett lite treff? Det virker til å være mange fra østfold her som sitter på mye kunnskap og bra anlegg. Men i mine øyne virker det som det letteste er å få til en demo hos snickers-is fordi han er en profesjonell kontstruktør? litt sånn "nei, sammenlignet med han er nok ikke utstyret mitt bra nok" følelse kanskje?

Nå kommer vel det obligatoriske sprm hvorfor jeg ikke inviterer folk til meg, svaret er såre enkelt, jeg har ette fløtta enda og har derfor bra plass til to pers i et knøttlite rom
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Side 4 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •