Østfold, Treff osv... - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 380
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag er det endelig hifimesse i horten, og noen av østfoldgutta skal selvfølgelig avlegge et besøk. Undertegnende skal møte Eksu, nb1, Hifi Plumber, Roffe og Kraft på fergen fra Moss 10.30, og reise sammen over. Hyggelig å starte dagen med en felles kaffe. Jeg skriver litt i her om inntrykkene fra messen så fort jeg får anledning.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det dagen etter messen, og jeg er hjemme med en forkjølelse. Kiipt, men det gir anledning til å skrive litt om gårsdagens inntrykk.
    Østfoldgjengen tok 1030 fergen fra Moss, og de som var samlet var nb1, Eksu, Roffe, Beiver og meg selv + en nord fra som jeg dessverre har glemt nicket til. Ombord traff vi også på Roger Waters som slo seg ned hos oss. HifiPlumber fikk dessvere ikke anledning til å bli med denne gangen.

Jeg tok med meg et pocket kamera for å knipse litt av østfoldgutta på tur, men det endte med at jeg kom hjem uten å ha tatt et eneste bilde........ Glemte faktisk hele kameraet :???: Roffe tok derimot mye bilder.

Hortenmessa i år var endel mindre enn hva vi har sett tidligere, og mange av de store glimret med sitt fravær. Synd, for jeg savnet høyttalere som f.eks ProAc, Avantgarde og Audio Physic og spesielt Tannoy. Likevel ble jeg positivt overasket i mange av rommene jeg var innom. Enorme high-end konstruksjoner hadde måtte vike plassen til fordel for mid-range utstyr, noe som gjorde at ting fungerte bedre i de fleste rommene enn hva jeg har opplevd tidligere. Om dette er fordi utstillerene har lært fra tidligere misslykkede forsøk eller om det er fordi de ikke ser noen grunn til å vise high-end i Horten vites ei, men de fleste rommene hadde likevel gjort en god jobb i år.
    Jeg skal ikke gå gjennom alt rom for rom, men kun de tingene som festet seg best.

-JFS rommet spilte på Parasound elektronikk, kilde fra GamuT og Usher Danser Mini. Overaskende god melomtone og diskant i disse høyttalerene, men jeg savnet litt skyv i bunnen for å gi manns stemmer litt mer kropp. På kvinnevokal satt det bedre dog noe hardt i de øvre frekvensene. Udempet rom må nok ta noe av skylden her.

-Det ble spilt på de samme høyttalerene i rommet til Renaissance Audio, så jeg gikk dit for å sammenligne. Her ble det brukt KorA elektronikk i godt dempet rom. Satt å lyttet 3-4 låter, men savnet fortsatt litt skyv i bunnen. Foruten det spilte dette oppsettet usedvanlig bra, og var nok min favoritt i Horten i år.

-I rommet til Audio Aktøren var Usher Dancer Mini II satt opp på EC elektronikk hvor NADA fikk stå for musklene. Her leverte Usher det skyvet jeg savnet i de to andre rommene, og dette er helt klart en høyttaler i min gate. EC imponerte dog ikke i nærheten så mye som KorA oppsettet dessverre.

-I rommet til Norsk Audio Teknikk sto Gallos toppmodell Ref 5L S.
    Dette er en imponerende konstruksjon jeg så frem til å høre da jeg har et par Ref 3.1 selv. Jeg husker ikke i farten hvilken elektronikk som ble brukt her, men mulig det var Bladelius.
    Synet av disse tårnene imponerer, og de leverer en utrolig dynamikk. Likevel blir det litt anderledes enn hva man er vandt til og skulle jeg oppgradert mine egne Gallo står nok den nye Ref 3.5 foran 5L S på listen. Det hele ble litt udefinerbart når man har mellomtoner fra gulv til tak etter min mening.
    En spennende nyhet som sto utstilt var den nye suben TR3. Denne har det nye kjeramiske elementet og har blitt tilgodesett med en mye større forsterker enn TR2.

-På rommet til HifiHuset spilte Monitor Audio GS20 på Chapter. Jeg har alltid likt GS serien, og de gjorde en god jobb også her. Rommet slet med utfasinger, men i sweetspot satt det som det skulle. Litt skuffet over at ingen fra HifiHuset var å treffe på standet.

-AudioNote rommet syntes jeg spilte veldig bra, men varmen der inne drev meg fort ut igjen.

-Audiofreaks spilte i år på et par mindre Avalon modeller med et usedvanlig tøft design. Lydmessig synes jeg også de fungerte mye bedre enn hva jeg har hørt i dette rommet tidligere. Avalon Aspect er virkelig høyttalere jeg kunne tenkt meg selv.

-Rommet hvor Response spilte mot Pass Labs elektronikk fikk mye skryt lørdag. Fra tidligere har jeg bare gode opplevelser med denne høyttalerprodusenten så jeg gledet meg til å høre dem. Dessverre ble jeg ikke så begeistret som mange andre var etter å ha besøkt dem. Dette skyldes rom og plassering, og ikke høyttalere/elektronikk.
    Sofen med sweetspot sto alt for langt unna høyttalerene, noe som gjorde plasseringen i lydbildet ufokusert. Ved å sette seg på huk en meter frem der hvor teppet startet falt dybde og plassering på plass. Bassen var også helt fraværende i de nederste oktavene. Vet ikke hva tanken var da de valgte å sette sofaen der de gjorde?? For meg var dette langt fra messas beste lyd, og jeg syntes det spilte mye bedre på stativhøyttalerene de brukte i fjor.

-Jørn Rune Kviserud stilte i frisørsalongen med elektronikk fra Micromega og 3 sett høyttalere. Det var Adam Tensor Delta, et gulvstående sett i Classic serien og en gulvstående modell fra Mordaunt Short. Det var endel pågang her, så besøket ble ganske kort. Så vidt jeg forstod var det høyttaleren i ADAM Classic serien som var i bruk når jeg var innom. Da jeg nylig var i Berlin og fikk en demo på både Tensor Alfa og Gamma som begge imponerte stort ble jeg litt skuffet her. Vokalen slapp ikke skikkelig ut i rommet og de ble en noe hul klang i det hele. Likevel vet jeg hva disse høyttalerene er gode for, og det er ikke rent lite......

-Til slutt må jeg jo trekke frem Kringlyd rommet. De nye modellene fra Swans er et imponerende skue. Lydmessig fikk jeg ikke noe skikkelig inntrykk av dem da utvalget av musikk var vanskelig å forholde seg til. 2L har spesielt gode innspillinger, men det sa meg ikke stort når jeg ikke spiller dette selv. Savnet litt vokal i demomaterialet.
    Ingen suber og ingen filmklipp i år. Har Flageborg og Roko endelig blitt stuerene :wink:
    Roger Engelstad var tilstede og var like hyggelig og serviceminded som alltid. Jeg fikk en rask demo på de nye gulvstående Swans M6, og disse var en gledelig overaskelse. Den nye mellomtone domen de har tatt i bruk gjengir vokal på en måte få elementer i denne prisklassen kommer i nærheten av, og samspillet med bånd diskanten var sømløst. Disse må testes hjemme mot mine egne B&W CDM9NT

Møtte masse kjentfolk på messa, og det er alltid gøy å slå av en prat. Alt i alt var årets Hortenmesse gøy å få med seg, og jeg får håper det ikke er siste året den blir avholdt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra artikkel dette her Einar, godt noen setter kronen på verket.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var kjempe trivelig i Horten på søndag Fin gjeng fra Østfold som "angrep" messa:wink:
    For min del var det noen nye fjes også. Altid like gøy å møte nye folk med samme interesse8-)

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    en nord fra som jeg dessverre har glemt nicket til.
    Og det var meg takk for sist, det var ett hyggelig møte med Østfold banden :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi gutten ja. Var ikke meningen å glemme deg, men det går litt i surr med alle nickene av og til ops:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har vi gutten ja. Var ikke meningen å glemme deg, men det går itt i surr med alle nickene av og til ops:
    He he går bra , sliter litt selv med alle nickene

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen "treff" i østfold for tiden?

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Er det noen "treff" i østfold for tiden?
    Det har vært skremmende stille på treff-fronten de siste månedene...Nyttårsforsettet i år må bli å få til flere treff i 2010.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Det har vært skremmende stille på treff-fronten de siste månedene...Nyttårsforsettet i år må bli å få til flere treff i 2010.
    +1:grin:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo av AVF sin nye kino den 29.12
    http://avforum.no/forum/ny-arrangeme...-desember.html

Noen av dere gutta som har tenkt seg dit??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frista, men dessverre for min del er dette samme dato som den årlige og høyst tradisjonelle romjulsfesten i Trøgstad.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lyst...må bare sjekke med kona først.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Demo av AVF sin nye kino den 29.12
    http://avforum.no/forum/ny-arrangeme...-desember.html

Noen av dere gutta som har tenkt seg dit??

Det hadde vært gøy, men da sitter jeg nok i bilen på vei til Særp, en lang tur i snø og kulde ser det ut som.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar hvertfall turen innover. Håper noen fra østfoldgruppa har mulighet til å hive seg på for en julekaffe
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stille på østfoldgutta om dagen, men det har skjedd en hel del hos flere av oss. Hadde vært hyggelig med et treff eller 2 i vårmånedene....
    Hva sier dere gutter?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Treff blandt oss østfoldinger er jo et must mener nå jeg , flytter i nytt hus 1mai men uten å love alt for mye så rundt kan det jo hende jeg kan dra i gang noe når jeg er ferdig med å pusse opp og nye anlegget er på plass .
    Hvis interessen fortsatt er der og samboeren er i det tillatende hjørnet !

Mvh Juling

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det har vært litt stille en stund nå. Får se om en ikke kan få gjort noe med det.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff................................DET var vi ikke noe flinke til

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe der ja...Hifi og hjemmekinohobby'n ligger litt brakk her hos meg for tiden,men satser vel på å komme sterkere tilbake etterhvert.

Side 18 av 19 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •