Østfold, Treff osv... - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 380
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er dessverre på fjellet denne uka (reiser i morgen), så det skjærer seg for meg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åå hadde vært moro, men får det ikke til å passe p.g.a jobb.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro med østfold treff, men jobber desverre....

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan klare å møte opp, men hvis det ikke blir noen flere en deg og meg blir det nok heller jobbing på meg.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry mac, skal i en begravelse den dagen... (begynner å mistenke at det er noe mystisk rundt dette med treff hos deg og det andre temaet med tanke på ifjor au!!) har ellers vanskelig for å ta fri fra jobb på ukesdagene desverre, men det skulle ha vært konge å fått hørt de rogue blokkene dine en gang!!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg fryktet var det mange som var i gang med jobbing igjen etter ferien.

Om det er av interesse kan vi nøye oss med noen timer på kvelden om det passer bedre. Jeg skjønner at en ukedag ikke er det som passer best, men dette er den eneste muligheten hos meg i år.

:-D
    Ellers så kan jeg nevne at jeg har tenkt meg til Arken messen i Gøteborg som foregår 12 -14 september. Er litt usikker på om jeg skal ta 2 dager og overnatting eller ikke, men om det er flere som vil bli med hadde det vært meget hyggelig.

Nølle

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det var heller dårlig oppslutning, blir det nok heller jobbing på meg. Du får nok heller prøve å finne en helg, slik at flere har mulighet for å komme.

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke noe treff på meg heller da jeg ikke kan dra en dag senere som jeg sa jeg skulle prøve på.

Men jeg kommer neste gang!!

Sikler skikkelig på å få hørt rørblokkene dine Nølle

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da det desverre ikke passer for noen, så avlyser jeg Østfold Treffen for denne gangen.

Håper det ikke er lenge til vi kan treffes igjen!

Hvordan blir det med dere andre og Arken messen ?

Med hilsen
    Nølle

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært veldig gøy å få med seg. Jeg skal sjekke kalenderen når jeg kommer ned fra hytta
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Hei nå er det vel på tide med et treff eller to eller tre før jul

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden har vært død og begravet vel lenge nå synes jeg. Siden det (igjen) har skjedd litt i anleggene mine siden østfoldingene sist var her tenkte jeg å høre om noen hadde lyst å stikke innom en tur iløpet av siste helgen i påsken. Dvs lørdag eller søndag da vi har middagsgjester på mandag. I tillegg til egne anlegg har jeg også Ayon Triton i hus til beskuelse og lytting :-D
    Kunne trenge et par ører ekstra for å definere forskjellene mellom denne integrerte løsningen og mitt eget Polaris/Typhon oppsett
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stikker gjerne innom en tur. Hvilken dag det blir er jeg ikke sikker på. Får vel kanskje se om det er andre som også vil ta seg en tur.

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sende ut pm til plumber, nb1 og nølle og se om de har tid. Andre interesserte østfoldinger er også hjertelig velkomne. Triton returneres til Soundplanet over påske, så det må bli til helgen om den skal være tilgjengelig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med respons her, men jeg kommer uansett.

Min tråd

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer også. På lørdag må jeg dra kl 18.00 pga en "baj baj norway"fest for ei veninne av meg som fløtter tilbake til svenskeland, men søndagen er helfri...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da satser vi på søndag. Plumber var opptatt, men skulle komme om det åpnet seg en mulighet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut noen bilder av treffet jeg hadde hos meg (nb1) , lørdag 18.7.09. Vi hørte musikk og grillet og koste oss:-D Humoren satt som vanlig løst En trivellig gjeng8)
    -treff1-jpg
    Fra venstere: Eksu ,Nølle ,Hifiplumber og Devilej.
    -treff2-jpg
    Fra venstere: Kriller ,Eksu ,Nølle ,Hifiplumber og Devilej.
    Jeg (nb1) står bak kamera8)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Raskt sammendrag fra Helicon test hos HifiPlumber 01.08.09

Timene fløy fort som vanlig, og selv om jeg pinglet ut etter bare 9 timer var jeg ganske kjørt i hodet på vei tilbake til de indre skoger. Siden forrige besøk har anlegget blitt flyttet til andre enden av stua, noe som gjorde hele rommet større og luftigere, noe som kledde huset. All elektronikk var oppgradert, og det var nå på tide å vurdere utskiftning av de uthulte balsatrærne fra sørlandet. Testing av Helicon 400 og C200 sto på dagsplanen. Disse frontene har fått prøvd seg både hjemme hos meg og nb1 med vaierende hell. Hos meg manglet de litt oppløsning i mellomtonen, og hos nb1 gikk bassen ut av sine proposjoner. At disse lekre Daliene setter strenge krav til omgivelsene har de ettertrykkelig bevist. Jeg var derfor spent på hvilken side de ville vise seg fra hjemme hos rørleggern i Særp.
    EC AW250, Rogue Stereo90 og Emotiva XPA-3 skulle få prøve seg sammen med oppsettet. De første 2-3 timene gikk stort sett med til å betrakte HifiPlumber der han lå i utfordrene positur på stereobenken med baken i været mens han prøvde å få koblet kablene på riktig sted, men til slutt fikk vi da lyd i høyttalerene.
    Vi valgte en testlåt hver og spilte på alle 3 forsterkerene på rundgang. De viste seg å være 3 veldig forskjellige lydsignaturer med forskjellige styrker og svakheter, men totalt sett (både på musikk og film) kom nok Emotive best ut. Den har også den klare fordelen av å være en 3 kanaler som derfor også kan dra med seg centern. Blir spennende å se om det ender en Emotiva hos HifiPlumber, eller om musikk får førstepri og 2 x Stereo90 får æren av å gjøre jobben (noe jeg selv heller litt imot).
    Lydmessig kom Helicon oppsettet virkelig til sin rett i det Plumberske hjem. Her leverete de alt de var gode for, og den fantastiske diskant/mellomtonen sto virkelig ut i rommet. Bass og mellombass var kvikk og tørr, og satte en hærlig kropp på vokelen.
    Den klare fremtredende mellomtonen kan også være ganske avslørende på ikke fullt så gode innspillinger, men det er prisen man må betale for å bevege seg opp mot high-end lyd.
    Alt i alt imponerte Helicon stort, og samspillet mellom front og center med tre kanalern fra Emotiva var noe av det mest sømløse jeg har hørt. Identiske elementer med identisk drift skaper uten tvil en komplett harmoni i lydbildet, og jeg er glad jeg valget å la høyttalerene gå vider etter å ha hørt dem spille igår :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klippet fra tråden min

Ja da er det bare å takke for nok en kjempetrivelig dag med deler av østfoldgjengen på besøk
    I går var det den store test dagen,med mange produkter som skulle under lupen.
    Nb1 tok med seg sin EC AW 250R + at hans Dali Helicon 400 allerede stod her.Eksu hadde med seg Emotiva XPA-3 og Xindac DAC-5 + en haug med kabler og Devilej tok med seg sin AudioNote DacOne.Alt dette skulle altså testes opp imot mine Patos Lyric 502 MkIII og Rogue Audio Stereo90.

Vi startet med å teste dac'ene opp mot hverandre med XA50ES som drivverk.Patos stod allerede oppkoblet så vi begynte testen på dem.Her var det store forskjeller ute å gikk,men ikke i ren lydkvalitet.Her stod det mest om egne preferanser og matching mot resten av oppsettet.DacOne ble valgt da den passet best til litt laidback lydsignatur som jo kjennetegner både Patos og Dali.Uansett så må det sies at begge dac'ene var en stor oppgradering fra den interne i XA50ES.

Så tok vi fatt på forsterkertesten.Alle 3 skulle opp mot hverandre på begge høyttalepar.Vi spilte allerede på Patos så vi begynte naturlig nok her.For å gjøre en lang historie kort så fikk vi en nokså overraskende jumbo som jeg tror alle var enige om nemlig AW 250R.
    Vinneren var det vel heller litt delte meninger om.Stereo90 ble i svakeste laget i dette selskapet og måtte se seg slått på krefter,men låt i mine ører best av samtlige om man ser bort fra akkurat den biten.
    Emotiva hadde krefter i bøtter og spann og låt meget bra,men tapte seg litt i mellomtoneområdet mot Rogue.
    Plumber og Devilej var enige om at 2 Stereo90 nok var veien å gå,mens NB1 og Eksu sverget til Emotiva.

Patos ble satt vekk og inn kom Helicon 400.Jeg kan jo bare avsløre med det samme at de blir stående i stua mi,for makan til deilig høyttaler da!
    Lyric 502 har tjenestegjort godt her hos meg i snart 2 år,men nå må de se seg slått og vil bli lagt ut for salg en av de nærmeste dagene.

Når det gjelder forsterkertesten så fikk vi nøyaktig samme resultat på Dali.
    AW 250R nok engang på overraskende jumboplass og delte meninger om førsteplassen.
    I mine ører så trakk Rogue det lengste strået også her.På Helicon 400 så ble heller ikke kraftmangelen i forhold til de 2 andre så fremtredende,men bevares..mer strøm er bare positivt,og nettopp her har Emotiva mer å rutte med,men taper seg litt i mellomtoneområdet også på Dali.
    Plumber og Devilej var vel også her enige om at 2 Stereo90 ville være veien å gå,mens Eksu og NB1 likte Emotiva best.

Jeg må understreke at vi kun testet på musikk.På film ville kanskje resultatet blitt annerledes.

Om det er noe dere er uenige i her gutter så skrik ut og kom gjerne med mere utdypende innlegg dere også.Jeg har skrevet ganske generelt.Det var jo mange flere nyanser ute å gikk her for å si det sånn.

Når jeg skriver at AW 250R ble jumbo så mener jeg selvfølgelig i dette oppsettet.Jeg har hørt den på andre høyttalere hvor den har gjort en mye bedre jobb.Den matchet rett og slett ikke oppsettet og er på ingen måte noen dårlig forsterker!

Takk igjen for en trivelig dag gutter!
    Einar dro vel ved 21 tiden,mens vi andre fortsatte utover natten med plassering og kalibrering.
    Det ble vel ca 12 timer tilsammen dette gutter og selv var jeg ikke i seng før nærmere 3 i natt...trøtt i trynet i dag asså

Side 17 av 19 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •