Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 73 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1451
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som nevnt før, er jeg ny i denne regionene av norge, det jeg lurer på nå er hvor kan jeg kjøpe fliser til å legge under høyttalerne for å demp lyden?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Som nevnt før, er jeg ny i denne regionene av norge, det jeg lurer på nå er hvor kan jeg kjøpe fliser til å legge under høyttalerne for å demp lyden?
    Obs Bygg har på gamle Tau Bryggeri. Ligger i bakgården. 40kr per stk tror jeg. Funker fett!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Jeg var selv å hørte på Triangel for noen dager siden. De har en del problemer med rommet høyttalerene sto i... Men skulle visst fikse det. Det låt ganske skarpt for min del. Var bare stativ høyttalerene jeg hørte på. Men spurte om jeg kunne få høre noen gulv stående moddeler. Så de skal opp med noen gulv høyttalere nå, å sa at jeg kunne komme tilbake på torsdag, fredag. Så skulle jeg få høre de i samme rom:-)

Vet ikke helt hva jeg synes om Triangel enda... Men de er jo så utrolig lekkre:-D I mine øyne hvertfall. Så det er noen høyttalere jeg absolute vil like!! Men vet ikke helt om jeg får det til...

Skal muligens få med meg hjem ett gulv stående Triangel par

Er sugen på å bytte ut høyttalerene mine. Men vil først prøve Triangel med min egen elektronikk. Å ikke minst mitt eget rom!
    Faller de i smak hjemme hos meg er det godt mulig jeg kjøper meg noe nytt

Hadde vert kjekkt om vi fikk til noe nede hos Resonans!
    Hvorfor i all verden vil du ha triangle. Det er uten tvil den høytaleren jeg har hørt som jeg har mislikt mest. Selv med silkemyke rør høres det ut som om musikerne står inni en metallboks og spiller. Men det er meg da, Lyd og Bilde kåra jo dem til årets beste i fjor så....

Duden fra Norsk Hificenter mente jo også at diskanten var så sær at kun spesielt interesserte ville like den. Til og med Audiovector fremstår som mykt og behagelig i forhold.:?

Men sånn helt seriøst, så anbefaler jeg deg ihvertfall å lytte en stund sammenhengende på dem, for tar dem deg ikke med en gang så kan du jo fremdeles oppleve lyttetretthet med såpass avslørende høytalere. :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med Triangle er at dem er meget anlegg og rom avhengi, dvs. kommer mye ann på hva slags forsterker/cd-spiller osv. den brukes på. Samt hvordan rommet er, etter som jeg har forstått så spiller romet veldig stor rolle på disse høyttalerne
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredag ettermiddag passer for meg, men det betyr forsåvidt ikke at andre dager ikke passer.

Kunne tenkt meg å høre Vienna Acoustics Mozard Grand, men er litt i tvil om disse er innspillt ennå siden de fikk dem inn først i slutten av forrige uke.

Ellers er jeg åpen for å høre på det meste av det de har stående, men først og fremst med fokus på høytalere kanskje. Forskjellige effektforsterkere kunne forsåvidt også vært interessant.

Tannoy Glennair med egen musikk hadde også vært moro, selv om disse ligger et godt stykke over det jeg har råd til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Hvorfor i all verden vil du ha triangle. Det er uten tvil den høytaleren jeg har hørt som jeg har mislikt mest. Selv med silkemyke rør høres det ut som om musikerne står inni en metallboks og spiller. Men det er meg da, Lyd og Bilde kåra jo dem til årets beste i fjor så....

Duden fra Norsk Hificenter mente jo også at diskanten var så sær at kun spesielt interesserte ville like den. Til og med Audiovector fremstår som mykt og behagelig i forhold.:?

Men sånn helt seriøst, så anbefaler jeg deg ihvertfall å lytte en stund sammenhengende på dem, for tar dem deg ikke med en gang så kan du jo fremdeles oppleve lyttetretthet med såpass avslørende høytalere. :-D
    Jeg har ikke fått noe godt inntrykk av Triangel selv!
    Tingen er at jeg har ikke hørt så mye på gulv stående modeller fra Triangel. Men det jeg har hørt fra gulv stående Triangel høyttalere har falt i smak. Men ikke stativ høyttalerene.
    Stativ høyttalerene fikk jeg høre oppi det elendig rommet. Gulv stående hørte jeg på midt i butikken... Vil derfor høre de gulv stående høyttalerene i det rommet jeg fikk høre stativ høyttalerene. Så får jeg se om det blir samme skarpe lyd som i stativ høyttalerene.
    Blir lyden den samme som i stativ høyttalerene slår jeg nok fra meg hele Triangel "planen". Men skulle de spille noen lunde likt som nedi butikken, så vil jeg låne med meg hjem ett par for å teste hvordan de låter i mitt eget rom sammen med min elektronikk.

Er egentlig Patos jeg vil gå over til. Men fikk øynene litt opp for disse gulv stående Triangel høyttalerene.
    Tror ikke jeg har råd til å bytte før om lenge... Men er veldig fristet til å finne noe nytt:-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke før neste uke, men det er ikke tvil om at både spendor og VA er aktuelle for meg

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Jens123]
    Stativ høyttalerene fikk jeg høre oppi det elendig rommet. Gulv stående hørte jeg på midt i butikken... Vil derfor høre de gulv stående høyttalerene i det rommet jeg fikk høre stativ høyttalerene. Så får jeg se om det blir samme skarpe lyd som i stativ høyttalerene.
    QUOTE]
    Tror ikke Triangle vil være en dårlig match for din del. Ikke så mye dynamikk i diskant-området på lc'en din. Tror det største problemet på Trianglen er at den er litt kresen på plasseringa, og det førstr jeg tenkte på da de satte opp stativmodellen var at de hadde satt de altfor nære hverandre.
    Samme var det med Spendoren. For begge ble mere homogene og mindre spisse da jeg flytta meg nærmere. Så ville nå ha sjekka selv

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått mail fra Robert på Resonans og de er fortsatt veldig positiv mht treff hos dem, men vil helst vente til litt uti desember. De vil helst få tunet rom, anlegg osv før de hopper ut i det:-)
    Sååååå..
    Hvis noen vil arrangere ett treff, minitreff, maxitreff, fulltreff(er) så skrik ut nå!!!
    I want some serious action!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, blir spennende å se om det blir bra og om du blir fornøyd:-)
    Fant de gamle orginale spike's som fulgte med Høyttalerene...
    Lånte noen Heller fra en kompis som hadde noen til overs...
    Og vips, en faktisk markant endring i lydbildet. Spessiellt da med
    mer stram og presis bass... Ble kvitt noe av den fyssiske opplevelsen
    gjennom gulvet. Men du så mye kjekkere "dunk" fra kanonene i åpningssenen
    i Master & Commander.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte sånn at den dype partybassen blir borte, men får mye mere punch og oppløsning oppover!!
    Grattis med oppgradering;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Fått mail fra Robert på Resonans og de er fortsatt veldig positiv mht treff hos dem, men vil helst vente til litt uti desember. De vil helst få tunet rom, anlegg osv før de hopper ut i det:-)
    Sååååå..
    Hvis noen vil arrangere ett treff, minitreff, maxitreff, fulltreff(er) så skrik ut nå!!!
    I want some serious action!

Hadde vært greit å bestemt en dag i desember hvor så mange av oss som mulig kunne ta en hifi-runde i stavanger, stoppet opp på de forskjellige butikkene, avtalt med de eierne først.. Hva sier dere??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakka litt med en nede på Resonans selv for noen dager siden, ang et lite avforum-treff der nede. Han jeg snakka med håpte på vi kunne få til noen på denne siden av jula! Så da kan vi vel kanskje få til noe i desember?:-)

Men blir det noe "hjemme hos" treff igjen snart?
    Det var ett sabla godt driv på det:-)
    Men kanskje litt for godt...
    Jeg synes hvertfall vi skulle fått til noe igjen snart. 1 gang i uka ble nok litt mye, men det er ei lita stund siden sist nå

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ha hos meg når kassene mine har fått elementer. Gi det en uke eller 2?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ha hos meg når kassene mine har fått elementer. Gi det en uke eller 2?
    :-D

Det tok ikke lange tiden å få respons på det nei!
    Kjempe flott g-h!
    Jeg kommer uten tvil

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    :-D

Det tok ikke lange tiden å få respons på det nei!
    Kjempe flott g-h!
    Jeg kommer uten tvil
    Fra onsdag av og frem til jul har jeg Helicon 400 og faktisk.... "oppbevarerer" dem for en kompis.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra onsdag av og frem til jul har jeg Helicon 400 og faktisk.... "oppbevarerer" dem for en kompis.
    :shock:

Tenker faktisk litt på Helicon selv. Så blir moro å høre de, hos deg. Butikk demoer er ikke alltid like bra...
    Moro

Edit: Om de da er i bruk og det blir mulighet for en liten lytt?;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel noe helt annet nå når du har fått orden på rommet, og jeg tror Helicon kan bli en liten overraskelse:-D

Ser virkelig fram til neste treff:-)

Side 8 av 73 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •