Stavanger-Sandnes-Egersund: Demotreff hos medlemmene i distriktet - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 73 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1451
    Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Når du no e så godt i gang kan du jo kom hit og fortsett;-)
    Må nok melde pass i dag....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Må nok melde pass i dag....
    Pass til å vaske hos BGuarden?:-)

Eller, pass til treffet?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært på Resonans i Stavanger ennå?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takk til hukkli for kjempe demo av anlegget med tilhørende kaffe og kjeks!
    Virkelig bra lyd med kontroll på de dypeste toner fra den kraftige Rotel'n dette!

Kjørte demosekvenser fra fleste kjente filmer, og Rotel/B&W kombo satt så ei kula den.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmmm...
    Kom litt sent..
    Men, godt;-)
    Flott oppsett med masse power.
    Tydelig at den store Rotel power'n hadde nok køl til de B&W'ne.
    Veldig bra punch!
    Synd at så få tok turen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kjekt å høre at dere syntes at Rotel/B&W ikke er en "feil" kombo..
    Spennede å høre den musikken, og low freq. DVD'en som dere hadde med.

Da dette er et stue anlegg, så må jeg selv si meg ganske fornøyd med lyden.

Neste gang så må vi gi enda mer tid til at alle deltagere skal få høre gjennom
    hele sanger og se film scener som man tar med. Da i beste lytte poss. :-D

Hyggelig å også se personer "live" fra forumet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hukkli
    Det var kjekt å høre at dere syntes at Rotel/B&W ikke er en "feil" kombo..
    Spennede å høre den musikken, og low freq. DVD'en som dere hadde med.

Da dette er et stue anlegg, så må jeg selv si meg ganske fornøyd med lyden.

Neste gang så må vi gi enda mer tid til at alle deltagere skal få høre gjennom
    hele sanger og se film scener som man tar med. Da i beste lytte poss. :-D

Hyggelig å også se personer "live" fra forumet.
    I høyetste grad...
    Litt spent på hva ett sett dempeføtter ha gjort på anlegget ditt:-)
    sjekk ut disse:-)
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=9314

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte å bruke de orginale spikes som fulgte med, og plassere høyttalerene oppå stein blokker alla de fra Nord Stein.

Nordstein

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hukkli
    Jeg tenkte å bruke de orginale spikes som fulgte med, og plassere høyttalerene oppå stein blokker alla de fra Nord Stein.

Nordstein
    Ja, blir spennende å se om det blir bra og om du blir fornøyd:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en kjempe flott demo hos deg hukkli!
    Selv uten sub var det knall bra trøkk!:-)
    Ble spillt mye bra musikk og Rotelen holder uten tvil god kontroll på de høyttalerene!
    Kjempe flott stue oppsett. Og ett anlegg som får til alle sjangere bra.
    Takk for en flott demo samt kaffe og kjeks:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt en masse treff på meg den siste uka så idag ligg e med en forkjølelse som sikkert stamma fra forrige søndag.
    Da var jeg og flere fra forumet til Tiger. Bare så synd det med de Audiovectorene (diskantene ble visstnok sprengt av ett windows-program)
    Tirsdag hos Hukkli med ett anlegg som spilte det meste overbevisende. Og høyt..
    Onsdagen ble det ett legebesøk kombinert med en svipptur innom resonans, som ble gjentatt på fredag sammen med g-h.
    Han skulle kjøpe rør så vi tok en tur innom for å sjekke mini-messa der.
    Først innerste rommet som det stod ett oppsett fra EC koblet opp på høyttalere fra ett merke som jeg tror heter artistic?
    Tydelig de hadde valgt musikk som passet oppsettet. En vokal basert og veldig jazzet plate fra Nick Cave. Veldig tilstedeværelse.
    Men satte man på noe musikk som var mere uptempo så falt lydbildet sammen og bassen ble rar. Men utrolig flotte høyttalere med ett design som kunne vært tatt fra en sci-fi film. Dipole høyttalere med de største dome'n jeg noensinne har sett!!
    5 tommer? (Bildet finner du på forsiden til butikken)

så til neste med Primaluna rør/lector cd hvor vi fikk høre både spendor og Triangle stativhøyt. Glenn syntes i begge tilfellene at det låt skarpt. Antakeligvis litt pga. at vi i begge tilfellene satt for langt unna og at det ble mye dirketelyd både fra de og veggene. For da jeg flyttet lengre frem forsvant hardheten.
    Låt ganske så flott faktisk!

Høydepunktet skulle bli Tannoy Glenair, Marantz og Audiovalve...
    Men, lyden hadde forandret seg så mye siden sist at det ble en liten skuffelse:-( Lite dynamisk og rett og slett kjedelig..

Så før parkeingsetaten satte sine klør i bilen så måtte vi avslutte "seansen" der og da.. Han gjorde vistnok også en god deal på radiorør så han så veldig fornøyd ut da vi vendte nesa mot sandnes og "casa di g-h" med croften og audionoten min og ett sett med tannoy som han lånte med seg fra RS.

Iallefall har han der endel som jeg har litt interesse for: Klipsch B3, en transmisjonline basert på ett 3toms tangband element, 18 watts copland rør og det jeg virkelig hadde sett fram til: En Jean Hiraga 20 watter som jeg siste ukene har vært utrolig nysgjerrig på.

Først ut var cop'en kobla opp på klipsch, som fungerte ganske bra... utrolig oppløst oppover, men mangla mye Oooomp nedover så lyden falt sammen på mere krevende musikk. så resten av lyttinga ble gjort på Hiraga'n.Var først litt kald, men så bare vokste lyden... ble bare bedre og bedre. Bare for ha det sagt: g-h har ett elendig lytterom som det trengs en masse jobbing med!
    Men forrunten det så er det sjeden at man hører ett slikt potensiale!
    "G"! Du selger ikke den forsterkern!!! Hører du!!
    Det var uansett morsomst å høre på den tangbanden som spilte helt utrolig oppløst og ikke minst høyt i forhold til størrelse!
    Billige var de og.. men en følsomhet på 85db sier uansett at de trenger litt krefter. Og der skuffa definitivt IKKE Hiragaen. Ble endel bass av det også!
    50hz (iflg g-h) er slettes ikke verst. Håper han får fiks på de akustikkproblemene fort so f** så man kanskje får ett treff der også;-)

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så til neste med Primaluna rør/lector cd hvor vi fikk høre både spendor og Triangle stativhøyt. Glenn syntes i begge tilfellene at det låt skarpt. Antakeligvis litt pga. at vi i begge tilfellene satt for langt unna og at det ble mye dirketelyd både fra de og veggene. For da jeg flyttet lengre frem forsvant hardheten.
    Låt ganske så flott faktisk!
    Har ennå til gode å høre en høytaler der som ikke i større eller mindre grad høres skarpe ut i det rommet. Tror de trenger å jobbe en del med akustikken.

Selv hørte jeg på diverse Spendor-høytalere sammen med Primaluna/Lector. Låt forsåvidt bra, men det var vel ingen av dem som hadde den helt store gåsehudfaktoren.

Hørte også på Piega TC 70 X drevet av JungSon-elektronikk. Dette var i en helt annen klasse både lyd- og prismessig. Spesielt stemmer kom utrolig bra fram. I tillegg var det bra trøkk i bassen (som også gikk ganske dypt). Nå skal det jo også sies at med en pris på 80 - 90k så bør den jo også spille bra. Hadde f.eks. vært morsomt å høre hvordan den gjorde det sammenlignet med Tannoy Glennair til nesten halve prisen...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Har ennå til gode å høre en høytaler der som ikke i større eller mindre grad høres skarpe ut i det rommet. Tror de trenger å jobbe en del med akustikken.

Selv hørte jeg på diverse Spendor-høytalere sammen med Primaluna/Lector. Låt forsåvidt bra, men det var vel ingen av dem som hadde den helt store gåsehudfaktoren.

Hørte også på Piega TC 70 X drevet av JungSon-elektronikk. Dette var i en helt annen klasse både lyd- og prismessig. Spesielt stemmer kom utrolig bra fram. I tillegg var det bra trøkk i bassen (som også gikk ganske dypt). Nå skal det jo også sies at med en pris på 80 - 90k så bør den jo også spille bra. Hadde f.eks. vært morsomt å høre hvordan den gjorde det sammenlignet med Tannoy Glennair til nesten halve prisen...
    Flere som hadde påpekt det samme problemet med det rommet. Ganske så hard lyd der, men min erfaring var at ved å flytte meg lengre fram så ble lyden mere homogen og mindre skarp.

Ja, jeg følte meg veldig frista til å ta meg en lytt på Piega.. Bare det at jeg ble syk og jeg var der borte en tur på onsdag.

Har nå en forespørsel fra Frank og Robert på Resonans om at hvis det skulle ha vært flere som kunne tenke seg å høre på ett spesielt oppsett så er det bare å si fra. Tenkte at det måtte være perfekt hvis det skulle bli treff der en dag. Hva anlegg kunne dere ha tenkt dere å høre? De har bla. Tannoy (Glenair, Dimension, Autograph, sensys) Lector cd spiller, Marantz Sacd, Jungson, Primaluna, Triangle, Spendor og ikke minst EC som de har i bøtter og spann Kunne personlig ha tenkt å hørt Lector cd sammen Audiovalve Baldur/Eklipse og spendor gulvstående. evt også tannoy autograph i ett oppsett med PL eller audiovalve.. og platespiller:-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn en dag som passer - og jeg er med....

Kunne godt tenkt meg Spendor med Jungson jeg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender mail med ny forespørsel.
    Kan jo iallefall her og nå diskutere hva som kunne vært interessant å høre på?
    Noen dager som kunne vært interessant?
    Neste fredag evt. søndag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender mail med ny forespørsel.
    Kan jo iallefall her og nå diskutere hva som kunne vært interessant å høre på?
    Noen dager som kunne vært interessant?
    Neste fredag evt. søndag?
    Tenker du på treff hos Resonans nå eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Tenker du på treff hos Resonans nå eller?

Noe sånt ja:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenke meg å være med. Triangle frister å få en lyttetest på. De andre merkene kjenner jeg ikke overhodet, så det er ikke noe poeng for meg å trekke frem noen...men jeg kunne tenke meg å høre noe av det som er mindre kjent.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke denne uken, får høre med kona om hvordan det ligger ann neste uke. Uten tvil at dette hadde vært kjekt. Godt å se ansiktene til folkene her på forumet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg kunne tenke meg å være med. Triangle frister å få en lyttetest på. De andre merkene kjenner jeg ikke overhodet, så det er ikke noe poeng for meg å trekke frem noen...men jeg kunne tenke meg å høre noe av det som er mindre kjent.
    Jeg var selv å hørte på Triangel for noen dager siden. De har en del problemer med rommet høyttalerene sto i... Men skulle visst fikse det. Det låt ganske skarpt for min del. Var bare stativ høyttalerene jeg hørte på. Men spurte om jeg kunne få høre noen gulv stående moddeler. Så de skal opp med noen gulv høyttalere nå, å sa at jeg kunne komme tilbake på torsdag, fredag. Så skulle jeg få høre de i samme rom:-)

Vet ikke helt hva jeg synes om Triangel enda... Men de er jo så utrolig lekkre:-D I mine øyne hvertfall. Så det er noen høyttalere jeg absolute vil like!! Men vet ikke helt om jeg får det til...

Skal muligens få med meg hjem ett gulv stående Triangel par

Er sugen på å bytte ut høyttalerene mine. Men vil først prøve Triangel med min egen elektronikk. Å ikke minst mitt eget rom!
    Faller de i smak hjemme hos meg er det godt mulig jeg kjøper meg noe nytt

Hadde vert kjekkt om vi fikk til noe nede hos Resonans!

Side 7 av 73 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •